Celem projektu było produkowanie w Iranie Dacii Logan – do tego celu powołano spółkę typu joint-venture pomiędzy Renault Pars (irańska fabryka Renault) oraz Automotive Industry Development Co (firma grupująca dwóch największych irańskich lokalnych producentów). 51% akcji objęło Renault a Dacia miała na irańskim rynku nosić nazwę L-90. Iran domaga się obecnie możliwości eksportowania części produkcji na inne rynki, w tym takie, gdzie Renault jest tradycyjnie obecny. Niepotwierdzone jeszcze źródła mówią o tym, że w Renault trwa proces badania możliwości i potencjalnego wpływu eksportu z Iranu.
Irańska inwestycja kosztowała Renault ponad 300 milionów euro – była to największa długoterminowa inwestycja francuskiej firmy w Iranie. Produkcja Loganów miała ruszyć w bieżącym roku. Zdolności produkcyjne fabryki oszacowano na 300 tysięcy samochodów. Francuscy rywale Renault, Citroen i Peugeot mają już swoje przedsięwzięcia w Iranie – tamtejszy chłonny rynek szacowany jest na 700 tysięcy nowych aut rocznie.
Najnowsze komentarze