Peugeot Klub Polska spotyka się już po raz dziewiąty. Na miejsce zlotu wybrano malowniczo położony ośrodek Wodnik, w okolicach Bełchatowa. Na imprezę przyjechało blisko 50 samochodów i ponad 80 miłośników marki Peugeot. A kolejni goście dojeżdżali w trakcie imprezy. Dopisała również pogoda, słońce i ciepłe powietrze sprzyjało doskonałej zabawie.
Peugeot Klub Polska to potężna organizacja, zrzeszająca ponad 12 tysięcy fanów lwa. Klub łączy miłośników różnych modeli. Na tegorocznym zlocie wyjątkowo licznie stawili się posiadacze dwieściepiątek. Najstarsze z tych aut, pochodzące z 1987 roku, w wersji GTi, przyjechało z Częstochowy. Klub Peugeot to przede wszystkim miejsce, w którym można uzyskać pomoc i porady związane z samochodami. Codziennie kilkaset osób pisze i dyskutuje na tematy związane z motoryzacją. Jedną z podstawowych aktywności jest klubowa pomoc – w tym weryfikacja, czy warto kupić dane auto. Nie raz i nie dwa klubowicze z drugiego końca Polski oglądali auto wystawione na sprzedaż i weryfikowali – czasami bardzo drobiazgowo – czy warto je wziąć, czy nie. W środowisku handlarzy aut Peugeot Klub Polska może być postrzegany jako nieprzejednany wróg wszelkich kombinacji z dokumentami, wyposażeniem czy przekładaniem kierownicy na lewą stronę. Są tam bowiem ludzie, którym wystarczy jeden rzut oka, by ocenić, czy dane auto wyjechało z takim wyposażeniem z fabryki i jaka mogła być jego historia.
Ale oprócz pogromców w klubie Peugeot Polska nawiązywane są przyjaźnie a najlepszym na to dowodem jest liczba spotkań, które odbywają się w mniej lub bardziej sformalizowany sposób co roku. Czasem jest to kilka samochodów u kogoś na prywatnej posesji, czasem kilkadziesiąt – jak na zlocie ogólnopolskim. W klubie jest wiele aut, które są najlepszym dowodem na trwałość konstrukcji Peugeot. Jedno z aut z największym przebiegiem ma 1,2 miliona kilometrów – i jeździ do dzisiaj. Z właścicielem tego auta przeprowadzimy dla Was przy najbliższej okazji dłuższy wywiad.
Na zlocie w Słoku pod Bełchatowem pojawiło się mnóstwo ciekawych aut, w tym liczna reprezentacja 205 w wersji kabriolet. Najlepiej utrzymanym samochodem był niezwykły egzemplarz Peugeot 406 coupe klubowicza Krzyśka. Możecie podziwiać go na naszym filmie. Jedną z mniej typowych konkurencji zlotowych był dzisiaj rzut radiem Peugeot, w którym mogły brać udział panie. Jak zapewnia organizator, radio przeżyło konkurencję i nadal nadaje się do użytku.
Zlot jeszcze trwa a klubowicze będą się zapewne bawić do białego rana.
Najnowsze komentarze