Na jednym baku paliwa: wygrany zakład Nowego Citroëna C3

10
550
Finalista plebiscytu Car of the Year 2017 – Nowy Citroën C3 – podjął 29. listopada kolejne, trudne wyzwanie: dojechanie na jednym zbiorniku paliwa (42 l) z regionu paryskiego (L’Ile de France)  do Hiszpanii. Miejski Citroën C3 bez problemu wywiązał się z tego zadania, potwierdzając swój potencjał w rzeczywistych warunkach eksploatacji, przy niskiej temperaturze. Jest to kolejny dowód wysokiej sprawności 1.6 BlueHDi 100 S&S współpracującego z manualną skrzynią biegów. Po przejechaniu w niespełna dziewięć godzin (nie licząc czasu postoju) ponad 860 kilometrów, trzy samochody dotarły bez kłopotów do San Sebastian. Paliwa starczyło nawet na przejażdżkę po mieście i powrót do Biarritz. Załoga, której najszybciej skończyło się paliwo, pokonała ponad 860 km, a najbardziej oszczędna miała na liczniku 1.014 km.

We wtorek 29. listopada br. trzy załogi dziennikarzy wsiadły do nowych Citroënów C3 z silnikiem 1.6 BlueHDi 100, w wersji Shine ze wszystkimi opcjami, by dotrzeć do Hiszpanii na jednym zbiorniku paliwa. Reguły gry były proste: przekroczyć granicę Hiszpanii bez ponownego tankowania i to w normalnych warunkach eksploatacji na trasie złożonej w 75 proc. z autostrad i w 25 proc. z dróg krajowych.

W trosce o zapewnienie pełnej przejrzystości w realizacji tego wyzwania, przyjęto świadomie założenia utrudniające zadanie: maksymalna masa samochodów (wersja wyposażona we wszystkie opcje), felgi aluminiowe 17” (o wyższych oporach toczenia), nowe niedotarte samochody, dwie osoby dorosłe w każdym z nich, niska temperatura powietrza (0° w chwili startu w regionie Paryża). Zalecono też załogom, by jadąc stosowały się do ograniczeń prędkości na trasie. W ten konkretny sposób marka chciała pokazać zalety nowego Citroëna C3, z myślą o potrzebach osób wyjeżdzających na wakacje.

Trzy nowe C3 1.6 BlueHDi 100 wyjechały z centrum w Vélizy-Villacoublay i bez kłopotów oraz ponownego tankowania paliwa dotarły do San Sebastian w Hiszpanii. Średnia prędkość na trasie wyniosła 120 km/h na autostradzie, a na pozostałych odcinkach była zgodna z obowiązującymi ograniczeniami prędkości. Po przejażdżce po San Sebastian, załogi udały się do Biarritz. Ze względów bezpieczeństwa pierwsza z nich zatrzymała się po pokonaniu 864 km (4,7 l/100 km ze średnią prędkością 90 km/h), druga dotarła do celu po 888 km (4,6 l/100 km ze średnią prędkością 89 km/h). Zespół, który przez cały czas jechała zgodnie z zasadami eko-jazdy, podniósł poprzeczkę jeszcze wyżej i pokonała 1.014 km ze średnią prędkością 84 km/h, uzyskując tym samym średnie spalanie na poziomie 4,3 l/100 km. Pomiar tych wartości miał miejsce pod nadzorem właściwego urzędu.

To dowód, że silnik 1.6 BlueHDi 100 pozwala pogodzić ze sobą oszczędność i wysokie osiągi. Sprawność jednostki w połączeniu z zaletami nowego Citroëna C3 dały trzem załogom wiele przyjemności w realizacji tego wyzwania. Wpłynęły na to między innymi takie atuty jak:
– Program Citroën Advanced Comfort®, którego założenia miały istotny wpływ na projekt samochodu. O wygodzie i przyjemności użytkowania decydują fotele, zapewniająca wysoki komfort, widoczny już na pierwszy rzut oka panoramiczny, otwierany dach rozświetlający wnętrze, pomysłowe schowki, czy wreszcie duża ilość miejsca dla pasażerów. Nowy C3 oferuje przytulne i bezpieczne wnętrze skutecznie tłumiące hałasy zewnętrzne i nierówności drogi.
– Technologie idące z duchem czasu. Po raz pierwszy na świecie Citroën proponuje system ConnectedCAM Citroën™. Jest to szerokokątna, multimedialna kamera HD doskonale zintegrowana z samochodem, pozwalająca na zapisywanie zdjęć i filmów z życia codziennego i dzielenie się nimi później na portalach społecznościowych lub zachowanie ich dla siebie. Nowy Citroën C3 oferuje również szereg urządzeń ułatwiających kierowcy prowadzenie samochodu: nawigacja 3D połączona z Internetem z funkcją sterowania głosowego, kamera cofania, system monitorowania pasa ruchu i system monitorowania martwego pola w lusterkach wstecznych.

Duże samochody straciły już monopol na pokonywanie dalekich tras!

Próba ta wpisuje się w strategię przejrzystości firmy Citroën w stosunku do klientów. Z tego względu od końca 2015 roku, Grupa PSA proponuje klientom dostęp do niezależnego i certyfikowanego pomiaru zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach użytkowania samochodu. Koncern współpracuje z pozarządową organizacją Transport & Environment (T&E)* oraz federacją France Nature Environnement (FNE)**. W ramach tej współpracy określono procedurę pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych zatwierdzoną przez firmę certyfikującą Bureau Veritas***. Jest to pierwsza na świecie inicjatywa tego rodzaju podjęta w przemyśle samochodowym. Pomiary zużycia paliwa nowego C3 1.6 BlueHDi 100 w rzeczywistych warunkach użytkowania mają być opublikowane w niedługim czasie.

* Europejskie stowarzyszenie na rzecz ochrony środowiska specjalizujące się we wdrażaniu polityki zrównoważonego rozwoju transportu.
** Francuska federacja stowarzyszeń na rzecz ochrony przyrody i środowiska naturalnego.
*** Światowe biuro certyfikacyjne, specjalizujące się w zakresie audytów, certyfikacji i badań laboratoryjnych.

 

 

źródło: Citroën Polska

Galeria

Dodaj komentarz

10 komentarzy do "Na jednym baku paliwa: wygrany zakład Nowego Citroëna C3"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Maruda
Gość

Dobry wynik ale 4,3 litra to prawie litr więcej niż palił mi AX 1.5D :)

endriu
Gość

hmm niby nie wiele ale 1.4hdi w 207 jazda 70-90km/h schodzi do 3.5l/100 i można zrobić ponad 1300 km na jednym baku

Roman
Gość

ale te C3 jechały z prędkością 120 km/h na autostradzie, a tu potrzebny jest 6 bieg! Jazda na 5 biegu przy prędkościach autostradowych to prędkość obrotowa silnika przynajmniej 300-400 obr/min więcej niż przy skrzyni 6-biegowej, a tym samym większe zużycie paliwa. Skrzynia 5-biegowa jest dobra ale do jazd w ruchu miejskim i na drogach pozamiejskich ale nie w szybkim ruchu autostradowym. Tu rozwiązaniem będzie 6-stopniowy automat, który Citroen zamierza wprowadzić do C3 na wiosnę 2017 r.

Krzysiek
Gość

Słabe te wyniki, tym bardziej że przy takiej temperaturze klimatyzacja nie działa. Spalanie na poziomie 4.5l/100km przy sredniej 90 mozna spokojnie osiagnac nastoletnim 407 1.6 HDI też na 17″ i ze skrzynią 5-tką, a auto o wiele wieksze, ciezsze i ze starszym silniikem. Nie widze tutaj zadnego postepu, tym bardziej ze faktycznie AX 1.5D schodzilo grubo ponizej 4l w trasie.

rtrtws
Gość

uzyskaj srednia 90 i 4,5L i wrzuc zdjecie wowczas uwierze. Jadac 90 nigdy nie osiagniesz strikte 90 sredniej

Krzysiek
Gość

Srednia 96 i spalanie 4.2 w 407 SW 2.0 HDI + automat i 17″ felgi:
comment image

Persy
Gość

Tak się zastanawiam jak kamera zintegrowana w samochodzie ma się do przepisów w Austrii?

wpDiscuz