Peugeot, prekursor technologii HYbrid4, znowu pozostaje o jeden krok przed konkurencją dzięki poprawę parametrów ekologicznych i tak już czystego rozwiązania hybrydy z dieslem. Dzięki bogactwu doświadczeń zdobytych podczas rozwoju trzech hybrydowych modeli (3008 HYbrid4, 508 RXH, 508 HYbrid4) inżynierowie Peugeota zoptymalizowali swoje rozwiązania i uzyskali kilkuprocentowy zysk na emisji CO2.
Nowe oprogramowanie zarządzające silnikami, optymalizacja odzysku energii kinetycznej, czy nowy sposób zarządzania bateriami, pozwoliły na uzyskanie średniej emisji CO2 na poziomie tylko 91 g/km. Rozwiązania te są już oferowane w modelach, które trafiają do salonów od września. Oczywiste jest, że niższa emisja, a co za tym idzie – zmniejszone spalanie – uzyskiwane są przede wszystkim w jeździe miejskiej.
Aktualna homologacja Peugeota 3008 HYbrid4 mówi o spalaniu w cyklu mieszanym na poziomie 3,5 l/100 km oraz emisji dwutlenku węgla wynoszącej jedynie 91 g/km w autach wyposażonych w 16-calowe opony o obniżonych oporach toczenia. Również wersje wyposażone w inne opony (16” M+S, 17”, 18”) uzyskują teraz niższe spalanie (3,8 l/100 km) i ograniczoną do 99 g/km emisję CO2.
KG
Najnowsze komentarze