Na takie elementy, szczegóły wręcz, rzadko zwracamy uwagę. Ot, zwykły wystrój stoiska. Interesują nas przecież samochody, a nie ich tło, chyba, że chodzi o atrakcyjne hostessy ;-) W Pekinie jednakże pojawiły się na stoisku Citroëna elementy, które dowodzącego, iż kreatywność marki przejawia się w najdziwniejsze sposoby.
Jest czymś oczywistym, że na targach motoryzacyjnych trzeba jakoś zabudować przestrzeń stoiska. Samochody nie mogą być prezentowane bez tła. Na które zwykle większej uwagi się nie zwraca, bo też ma być ono właśnie sobą – tłem, na którym eksponuje się auta. Odgrywa ono jednak istotną rolę, choć zdecydowanie trzecioplanową.
I właśnie w Pekinie zwróciłem uwagę na pewne elementy wystroju stoiska Citroëna, acz nie zawracałem sobie nimi głowy – to przyznaję bez bicia – niemal zupełnie. Ot, wpadły mi w oko, ale żebym dociekał, jak i z czego zostały wykonane? Nie, co to, to nie ;-) A tu się okazuje, że warto poświęcić tematowi parę słów, bo kreatywność Citroëna okazuje się dość zaskakująca.
O co chodzi? Zerknijcie na zdjęcia. Logo marki, słynne szewrony, wykonane zostały z maleńkich szewroników. Po 1.284 sztuki w każdym przypadku. Całość powstała na drukarce 3D i jest formą sztuki. A ze sztuką Citroën jest związany praktycznie od zarania swojej historii. Wśród artystów, z którymi marka współpracowała, są m.in. Bernard Buffet, Victor Vasarely, Kojiro Imamura, César, czy Bernard Rancillac.
Emblematy, które pojawiły się na stoisku Citroëna podczas Salonu Samochodowego w Pekinie, powstały z inicjatywy Arnauda Belloniego, dyrektora marketingu i komunikacji marki Citroën, a stworzyli je Karine Buisson Caillard, artystka z działu design marki, oraz Jean-Baptiste Sénéquier, designer zafascynowany technologią 3D.
Duże szewrony tworzone są przez maleńkie elementy w różnym stadium „uszewronienia” – ma to symbolizować narodziny i ewolucję. Wszystkie tworzą duży symbol marki. Wykonano je częściowo w technice druku 3D, a częściowo z chromu.
Jeśli ktoś ma bliżej do Paryża, niż do Pekinu, to może obejrzeć takie elementy także w salonie ekspozycyjnym marki przy Polach Elizejskich (C_42).
KG; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze