Już pierwszy rzut oka na nowego Logana (można je już zamawiać w salonach sprzedaży) pozwala dostrzec różnice. Dacie są obecnie wyposażone w tylne światła i kierunkowskazy o przejrzystych kloszach (poczynając od wersji Ambiance). W wersji Lauréate na pokrywie bagażnika pojawił się spojler nadający tyłowi Logana wrażenie większej lekkości.
Praktycznym detalem pokrywy bagażnika jest również przycisk umożliwiający jej natychmiastowe otwarcie bez konieczności użycia klucza. Z przodu pojazdu kratka osłony chłodnicy jest obecnie w całości pokryta lakierem w kolorze nadwozia.
Powyższym zmianom towarzyszy wprowadzenie nowej gamy obręczy kół z lekkich stopów o średnicy 15 cali (w opcji). Dostępne są również cztery nowe kolory nadwozia: Niebieski Minéral, szary Platine, szary Comète i beż Toundra. Kolory te, jak najbardziej „na czasie” i zgodne z upodobaniami klientów, podkreślają nowoczesny charakter Logana.
Zmianom uległo także wnętrze Dacii. Można teraz wybierać spośród większej ilości nowych tapicerek o oryginalnych wzorach. Teraz Logan jest też jeszcze staranniej wykończony. Dodano również nowe dywaniki podłogowe.
We wszystkich wersjach pojawiła się także nowa, ergonomiczna gałka dźwigni zmiany biegów, która nadała wnętrzu dodatkowy akcent nowoczesności. Z elementów wyposażenia w Nowej Kolekcji Logana pojawiła się nowa gama radioodtwarzaczy. Wersja Lauréate otrzymała ponadto nowy schowek w dolnej części konsoli, podkreślający praktyczny charakter Logana.
Gama Logana została ostatnio wzbogacona o wysokiej klasy wersję Prestige. Jej wyróżnikiem są takie wyrafinowane szczegóły jak: unikalna tapicerka Trial, specjalne progi i kołpaki kół, chromowane, wykończone matowo wewnętrzne klamki drzwi oraz obramowania nawiewów i środkowej konsoli w kolorze aluminium. Nie zapomniano również o kierowcy, wyposażając pojazd w pokrytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz wprowadzając nowy wzór tarcz zegarowych (srebrna tarcza z czerwoną strefą). Równie ciekawie prezentuje się nadwozie wersji Prestige. Przedni i tylny zderzak są obecnie w kolorze nadwozia, podobnie jak klamki drzwi i boczne listwy ochronne.
W kolorze nadwozia są również wyróżniające się nietypowym kształtem lusterka wsteczne. Ponadto wyróżnikiem tej wersji jest ozdobiona motywem szachownicy nowa górna listwa osłony chłodnicy. Obręcze kół z lekkich stopów Bolchoi są dostępne w opcji, wyłącznie w wersji Logan Prestige. Wersja ta będzie dostępna wyłącznie w metalizowanych kolorach szary Platine, szary Comète, niebieski Minéral i czerwony Toreador oraz w niemetalizowanym kolorze niebieski Marine.
Wersja Prestige, jako jedyna w całej gamie Logana, jest oferowana z silnikiem 1,6 16V. Ta skonstruowana przez Renault jednostka zapewnia Loganowi unikalne osiągi. Osiągający moc 105 KM (77 kW) przy 5750 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min silnik, pozwala Loganowi Prestige przyspieszać od 0 do 100 km/h w 10,2 s i rozwijać maksymalną prędkość 183 km/h. W przedziale cenowym Logana wyniki te zapewniają wersji Prestige 1,6 16V jedno z czołowych miejsc pod względem osiągów na drodze. Jednak głównym powodem wyposażenia Logana Prestige w silnik 1,6 16V była elastyczność pracy oraz przyjemność jazdy.
Już od 2000 obr/min silnik uzyskuje dużą dynamikę i płynnie przyspiesza, bez szarpnięć na niskich i średnich obrotach. Optymalizacja długości kolektora ssącego z prostymi kanałami dolotowymi, zapewnia duży zapas mocy i dobre przyspieszenie w każdej sytuacji.
Wyników tych nie uzyskano kosztem zwiększonego zużycia paliwa. Dzięki układowi rozrządu z łożyskowanymi dźwigniami, zużycie paliwa tej 16-zaworowej wersji silnika 1,6 jest nieco mniejsze niż jednostki 1,6 MPI i wynosi 7,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Pojazd jest również bardziej przyjazny dla środowiska – emisja dwutlenku węgla obniżona została do poziomu 170 g/km. Odchudzenie całej konstrukcji, dzięki zastosowaniu specjalnych rozwiązań (jak np. miska olejowa o cieńszych ściankach, wydrążony wałek rozrządu), przyczyniło się do zmniejszenia masy pojazdu, korzystnie wpływając również na uzyskiwane przez niego osiągi.
Silnik 1,6 16V jest montowany z 5-biegową skrzynią biegów typu JH sterowaną linkami, z udoskonalonym systemem synchronizacji. Powyższe dwie cechy pozwoliły na skrócenie skoku dźwigni biegów przy równoczesnym zwiększeniu precyzji wyboru przełożeń, co korzystnie wpłynęło na przyjemność prowadzenia pojazdu. Ponadto uzyskano lepsze wytłumienie hałasu, dzięki modyfikacji połączenia silnika ze skrzynią biegów.
Logan Prestige 1,6 16v wymaga wymiany oleju zaledwie co 30 tys. km i jest mało kosztowny w eksploatacji. Do powyższych atutów dochodzi 3-letnia gwarancja (lub do 100 000 km przebiegu), wspólna dla całej gamy Logana.
Produkowany od 2004 roku w rumuńskich zakładach w Pitesti, Logan, jest również wytwarzany w Rosji (od kwietnia 2005 r.), w Maroku i w Kolumbii (od drugiego kwartału 2005 r.). Zakłady w Pitesti produkują obecnie 780 egzemplarzy Logana dziennie. Aby wyjść naprzeciw dużej ilości zamówień, produkcja będzie systematycznie zwiększana, tak aby pod koniec 2006 roku osiągnąć poziom 840 egzemplarzy dziennie, co odpowiada całkowitej zdolności produkcyjnej 235 000 egzemplarzy rocznie. Poczynając od stycznia 2008 roku, zdolność produkcyjna powinna osiągnąć poziom 350 000 sztuk rocznie.
W obliczu sukcesu odniesionego przez Logana w Rosji, Grupa Renault podjęła w czerwcu 2006 roku decyzję o zwiększeniu o 30% swojej zdolności produkcyjnej na terenie tego kraju, tak aby osiągnąć poziom 80 000 pojazdów w roku 2007. Produkcja tego modelu zostanie również wkrótce uruchomiona w Iranie, a w roku 2007 także w Indiach i w Brazylii.
W ciągu niespełna dwóch lat od premiery (wrzesień’2004-czerwiec’2006) wyprodukowano niemal 300 tysięcy Loganów. Cieszy się on dużym powodzeniem na wszystkich rynkach, na których jest oferowany, spełnia bowiem oczekiwania klientów zarówno na rynkach wschodzących, jak i na trudnych rynkach Europy Zachodniej. Dacia Logan budzi szczególne zainteresowanie mężczyzn w przedziale wiekowym 35-55 lat.
Najnowsze komentarze