Dacia stanowi w tej chwili niespełna 6% ogólnej sprzedaży samochodów (ilościowo, nie wartościowo). Od chwili wprowadzenia na rynek przed ponad dwoma laty do nabywców trafiło 330 tysięcy Loganów.
Do salonów (acz w zasadzie jeszcze nie w Polsce) trafił już siedmiomiejscowy Logan MCV. Spodziewać się należy ogromnego zainteresowania, jakie wyrażają potencjalni klienci, a nawet dziennikarze, od momentu premiery tego auta na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu.
W przyszłym roku powinna się pojawić wersja kierowana głównie do small-biznesu – Logan z nadwoziem pickup. Biorąc pod uwagę, że niewiele jest na rynku samochodów tej klasy – na zainteresowanie nim rumuński producent nie powinien narzekać – z pewnością będzie ogromne.
Nic więc dziwnego w świetle powyższych informacji, że Renault planuje pod koniec dekady produkować aż milion Dacii rocznie! Te ambitne plany oznaczają, że około 30% sprzedaży (ilościowej) samochodów koncernu będzie miało na masce logo Dacii!
Najwyraźniej produkcja taniego i przestronnego samochodu wyposażonego w całkiem przyzwoity pakiet komfortu i bezpieczeństwa, a jednocześnie napędzanego nowoczesnymi jednostkami (zwłaszcza dotyczy do diesli) była strzałem w dziesiątkę. Renault w dziesiątkę celował, a niechcący odnalazł na tarczy piętnastkę ;-) A Dacia szybko zyskuje u klientów to, czego brak zarzucali jej zwłaszcza uprzedzeni polscy dziennikarze – prestiż i jakość.
KG
Najnowsze komentarze