W ślad za informacjami, które podaliśmy wczoraj, dotyczącymi startów Carlos Sainza Juniora w ekipie Renault, publikujemy kolejne wieści z padoku. Mówiło się o tym już od pewnego czasu, ale dopiero teraz jest potwierdzenie: McLaren Racing i Renault Sport Racing potwierdzają partnerstwo na kolejne lata.
Renault Sport Racing i McLaren Racing z przyjemnością informują, że nawiązały partnerstwo w zakresie dostaw silników w sezonach 2018, 2019 i 2020. Na mocy umowy Umowa Renault Sport Racing będzie dostarczać jednostki napędowe do bolidów Formuły 1 zespołu McLaren Racing, ale też skorzysta na współpracy z inżynierami i technikami firmy McLaren.
McLaren Racing i Renault Sport Racing od dawna są obecne w Formule 1. McLaren wziął do tej pory udział w 814 Grand Prix. Renault, w roli dostawcy silników, wystąpił w F1 w 591 wyścigach. Mimo to obie marki jeszcze nigdy nie współpracowały w tym sporcie, będzie to więc zupełnie nowa jakość na światowych torach.
Powód współpracy z Renault jest dla McLarena oczywisty – Renault wykazało zdolność do budowania silników o mistrzowskich osiągach, zarówno dla własnego zespołu, jak również dla zespołów klienckich. Z kolei dla Renault Sport Racing współpraca z topowym zespołem w stawce może dostarczyć najwyższej klasy informacji zwrotnych w odniesieniu do rozwoju silnika z Enstone.
„To strategiczna decyzja dla Renault Sport Racing. Po raz pierwszy Renault współpracuje z McLarenem i jesteśmy dumni, że osiągnęliśmy porozumienie z organizacją o tak bogatej historii w Formule 1. Ten sojusz nie tylko ma charakter techniczny i sportowy, ale także przynosi korzyści marketingowe i komunikacyjne. Wiemy, że McLaren Racing będzie nas mocno naciskał, a ta presja będzie dla wszystkich korzystna” – mówi Jérôme Stoll, prezes Renault Sport Racing.
„Z przyjemnością potwierdzamy nowe partnerstwo Renault Sport Racing i McLaren Racing. Z wielkim entuzjazmem po raz pierwszy rozpoczynamy współpracę dwóch historycznych w Formule 1 marek. Ta umowa doskonale wpisuje się w naszą średniookresową strategię, a naszym celem jest osiągnięcie dobrej pozycji zespołu w roku 2020. Czekamy na markę Renault w przyszłym roku w McLarenie i ciekawi jesteśmy efektów rywalizacji naszej ekipy z kierowcami naszych nowych partnerów. McLaren jest inspirującym zespołem z dwoma utalentowanymi kierowcami, który powinien nie tylko wspierać nasze wysiłki związane z rozwojem silnika, ale także stanowić odniesienie i przykład w trakcie ciągłego rozwoju naszych podwozi. To ekscytujący nowy początek z zespołem zwycięzców, który jest głodny kolejnych sukcesów” – stwierdził Cyril Abiteboul, Dyrektor Zarządzający Renault Sport Racing.
„Renault jest producentem, który podobnie jak McLaren ma Formułę 1 głęboko wpisaną w swoje DNA. Wprowadzili koncepcję turbodoładowania do nowoczesnego modelu F1 w 1977 roku, wygrywali Grand Prix z i bez mocy turbodoładowania, i byli konsekwentnym pionierem i twórcą nowych technologii w Formule 1. I chociaż współpraca McLarena z Renault jest nowym i fascynującym pomysłem w Formule 1, najważniejsze jest to, że partnerstwo daje nam równą szansę współzawodniczenia z innymi zespołami zaopatrywanymi w silniki przez Renault. W McLarenie mamy motywację, pragnienie i zasoby, które mają być konkurencyjne w 2018 roku; teraz moc Renault daje nam możliwość zrobienia znacznego kroku naprzód. Nowa współpraca zapoczątkowuje nowy rozdział w historii McLarena i już nie możemy się doczekać rozpoczęcia nowego sezonu” – dodał Mohammed bin Essa Al Khalifa, prezes i dyrektor wykonawczy grupy McLaren.
„Nowe porozumienie daje nam stabilność, jaka jest nam potrzebna przy rozwijaniu naszego podwozia i przy programie technicznym na 2018 r. Jako organizacja, firma McLaren zawsze pracowała niezwykle ciężko, aby stworzyć trwałe partnerstwo z jej technicznymi dostawcami. Jesteśmy przekonani, że Renault Sport Racing może przynieść prawdziwą wartość, ponieważ pracujemy nad tym, aby rozwijać tę obecną jednostkę napędową w celu osiągania regularnych zwycięstw” – skomentował Zak Brown, dyrektor wykonawczy McLaren Technology Group.
Jednocześnie Renault poinformowało o zakończeniu współpracy w zakresie dostaw silników dla ekipy Scuderia Toro Rosso z końcem bieżącego roku. Renault Sport Racing współpracował z Toro Rosso w sezonach 2014, 2015 i 2017. Scuderia Toro Rosso zdobyła w tym czasie 137 punktów, a największym osiągnięciem były dwa czwarte miejsca Maxa Verstappena w 2015 roku.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze