Na odcinku testowym przed Rajdem Niemiec ADAC zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT zademonstrował swój potencjał. Wśród pięciu najszybszych aut znalazły się aż trzy Citroëny C3 WRC. Najlepszy czas spośród kierowców zespołu zaliczył Andreas Mikkelsen, który zajął drugie miejsce. Kris Meeke i Craig Breen uplasowali się na czwartej i piątej pozycji.

Odcinek testowy rajdu wytyczony został koło wsi Eiweiler. Trasa o długości 5,12 km była typowa dla wąskich, asfaltowych dróg na prowincji kraju Saary: szybka, ale urozmaicona kilkoma ostrymi zakrętami, biegnąca w terenie o widoczności ograniczonej przez zarośla.

Nawierzchnia drogi szybko pokryła się śliską warstwą błota, nanoszoną kołami samochodów w miejscach, gdzie kierowcy ścinali zakręty. W tej sytuacji najlepsze warunki na trasie miało pierwszych ośmiu zawodników podczas swoich pierwszych przejazdów.

Aby sprawdzić zachowanie Citroënów C3 WRC w warunkach mocno zmniejszonej przyczepności, załogi zespołu nie ograniczyły się do trzech obowiązkowych przejazdów odcinka. Kris Meeke i Paul Nagle pokonali trasę pięciokrotnie, a Craig Breen i Scott Martin oraz Andreas Mikkelsen i Anders Jæger wykonali po cztery przejazdy.

Najlepszy czas w zespole zaliczył Mikkelsen, który zajął na odcinku testowym drugie miejsce, za Thierrym Neuville, a przed Sébastienem Ogierem. Meeke i Breen uplasowali się w pierwszej piątce.

Oficjalne rozpoczęcie Rajdu Niemiec nastąpiło we czwartek wieczorem w Saarbrücken. Po uroczystości startu, od godziny 19:08 zawodnicy rywalizowali na pierwszym odcinku specjalnym, wytyczonym na ulicach stolicy kraju związkowego Saary.

 

POWIEDZIELI:
KRIS MEEKE

Już po przejeździe pierwszego auta na asfalcie pojawiła się warstwa błota. Ta sytuacja może się powtarzać na większości odcinków rajdu. Im dalsza pozycja startowa, tym większe trudności będą czekać na trasie. Zobaczymy też, jakie warunki przyniesie nam pogoda. Wolałbym, by padał obfity deszcz, który zmywałby trasę, zapobiegając jej coraz większemu zabrudzeniu w miarę przejazdów. W czwartek rano solidnie napracowaliśmy się nad odpowiednim dopasowaniem naszych aut do warunków, jakie panowały na trasie”.

CRAIG BREEN

Nasz pierwszy przejazd wypadł prawidłowo, bo wtedy droga jeszcze nadawała się jako tako do jazdy. Później na torze jazdy w szybkim tempie robiło się coraz brudniej. W partiach biegnących przez las nie było już wcale widać asfaltu, a jedynie warstwę bardzo śliskiej ziemi, narzuconej na drogę. Ta sytuacja pozwala wyobrazić sobie charakter całego rajdu. Jednak trudności czekają wszystkich zawodników, a my po ostatniej sesji testowej czujemy się dobrze przygotowani”.

ANDREAS MIKKELSEN

To było udane przedpołudnie. Na odcinku testowym zaliczyliśmy drugi czas, co uważam za naprawdę obiecujący wynik. Później widzieliśmy, jak szybko warunki na trasie pogarszają się i było oczywiste, że już nie poprawimy naszego czasu z pierwszego przejazdu. Mam nadzieję, że jutro ta sytuacja się nie powtórzy, bo pozycje startowe naszych trzech Citroënów są dość odległe. Niezależnie od tego, cieszę się z tego, że dzisiaj dobrze czułem auto”.

 

KLASYFIKACJA ODCINKA TESTOWEGO:

1. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), 2:25,8
2. Mikkelsen / Jaeger (Citroën C3 WRC), 2:26,7
3. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC), 2:27,0
4. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC), 2:28,2
5. Breen / Martin (Citroën C3 WRC), 2:29,1
6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC), 2:29,5
7. Hänninen / Lindström (Toyota Yaris WRC), 2:30,0
8. Sordo / Martí (Hyundai i20 WRC), 2:30,1
9. Tänak / Järveoja (Ford Fiesta WRC), 2:31,8
10. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC), 2:32,4

 

źródło: Citroën Polska

Galeria

Krzysztof
Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej sportowej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz