Każdy z kierowców zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT zaprezentował inne podejście do odcinka testowego przed Rajdem Sardynii. Andreas Mikkelsen wykonał aż siedem przejazdów, maksymalnie wykorzystując okazję do lepszego poznania Citroëna C3 WRC. Norweg zaliczył czwarty czas, najlepszy wśród kierowców zespołu.
Dołączenie załogi Andreas Mikkelsen/Anders Jæger do podstawowego składu zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT, którego trzon stanowią Kris Meeke/Paul Nagle oraz Craig Breen/Scott Martin, sprawiło, że przed startem do Rajdu Sardynii cały team znalazł się w centrum uwagi mediów.
Odcinek testowy Olmedo, który wytyczono na stosunkowo długiej, liczącej 4,15 km trasie, umożliwił załogom wstępne wczucie się w charakter sardyńskich szutrowych dróg.
Po pierwszym przejeździe odcinka Kris Meeke zjechał do serwisu na korektę obluzowanego drążka zawieszenia. Po naprawie Brytyjczyk wrócił na start i wykonał trzy kolejne obowiązkowe przejazdy odcinka, zaliczając siódmy czas z wynikiem 2:33,6.
Craig Breen wybrał strategię oszczędzania opon przed startem do rajdu, który uważa za najbardziej wymagający w całym sezonie. Dlatego poprzestał na trzech obowiązkowych przejazdach. W najlepszym z nich osiągnął czas 2:35,3, dający mu jedenastą pozycję.
Najwięcej czasu na trening na odcinku testowym poświęcił Andreas Mikkelsen. Po trzech próbach Norweg wrócił do serwisu na korektę ustawień auta, po czym wykonał dodatkowe cztery przejazdy trasy. Korzystając z doskonale odkurzonej drogi, Mikkelsen zaliczył czwarty wynik z czasem 2:33,1.
Od godz. 17:00 we czwartek samochody zawodników będą wyjeżdżały z parku serwisowego w Alghero. Pierwszą, prowizoryczną klasyfikację rajdu zarysuje krótki odcinek specjalny Ittiri, wytyczony na terenie dawnego toru motocrossowego. Następnie, po długim odcinku dojazdowym na przeciwległy kraniec wyspy, kierowcy odstawią samochody na noc do parc fermé w Olbii.
POWIEDZIELI:
KRIS MEEKE
„Podczas pierwszego przejazdu mieliśmy drobną usterkę techniczną. Nic poważnego – zresztą odcinek testowy służy również temu, by upewnić się, czy w samochodzie wszystko funkcjonuje prawidłowo. Po powrocie z serwisu wykonaliśmy dwa kolejne przejazdy. Na drodze zdążyły już powstać głębokie koleiny, pozostał więc tylko jeden, domyślny tor jazdy. W takich warunkach trudno jest popracować nad ustawieniami samochodu, ale nasze czasy były dość dobre. Z niecierpliwością czekam na prawdziwe rozpoczęcie rajdu!”
CRAIG BREEN
„Ten odcinek testowy nie był łatwy do zapamiętania, ale poszło nam dobrze. Oczywiście, fragment długości czterech kilometrów nie może być reprezentatywny dla całego rajdu, niemniej zdobyliśmy pewne cenne obserwacje. Aby zachować nasze opony w jak najlepszym stanie na następne dni, na dzisiaj wybraliśmy typ ogumienia, który nie był najlepiej dobrany do warunków. Biorąc to pod uwagę, jesteśmy zadowoleni z zaliczonych czasów. W trzecim przejeździe poprawiłem się aż o 12 s względem pierwszej próby – to pokazuje, jak wielkie znaczenie na Sardynii ma odkurzenie drogi”.
ANDREAS MIKKELSEN
„Dzisiaj rano najważniejsze dla mnie było jak najlepsze wczucie się w prowadzenie Citroëna C3 WRC. Ciągle jesteśmy na etapie zapoznawania się z tym samochodem, a odcinek testowy pozwolił mi przełączyć się w „tryb rajdowy”. Oznacza to, że zrobiłem postępy wykraczające ponad to, czego nauczyłem się podczas jednodniowych prób z tym autem. Poznałem je lepiej, wiem już, jak reaguje w różnych warunkach i sytuacjach. Dalej wszystko będzie kwestią czucia samochodu na trasie rajdu – kwestią rytmu, który odnajdować będziemy wraz z biegiem kolejnych kilometrów”.
KLASYFIKACJA ODCINKA TESTOWEGO:
1. Sordo / Martí (Hyundai i20 WRC) – 2:31,8
2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) – 2:32,0
3. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) – 2:32,9
4. Mikkelsen / Jaeger (Citroën C3 WRC) – 2:33,1
= Lappi / Ferm (Toyota Yaris WRC) – 2:33,1
6. Paddon / Marshall (Hyundai i20 WRC) – 2:33,2
7. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) – 2:33,6
8. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC) – 2:33,7
9. Hänninen / Lindström (Toyota Yaris WRC) – 2:34,2
10. Østberg / Fløene (Ford Fiesta WRC) – 2:35,1
11. Breen / Martin (Citroën C3 WRC) – 2:35,3
12. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC) – 2:38,4
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze