Mocny wzrost Peugeota w Niemczech w pierwszym kwartale 2017 roku

11
386

Peugeot odnotował bardzo mocny wzrost na rynku niemieckim w ciągu trzech pierwszych miesięcy 2017 roku. Wzrost stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego przekroczył 20%! To wielkość zdecydowanie ponadprzeciętna.

Rynek niemiecki jest największym europejskim rynkiem samochodowym. Sprzedaje się tam bardzo wiele samochodów, a każdy wzrost, zwłaszcza ponadprzeciętny, musi cieszyć. Nic więc dziwnego, że mocny wzrost Peugeota daje powody do zadowolenia. Jest też jasnym potwierdzeniem słuszności strategii rozwoju poprzez SUV-y. Oryginalne, piękne wręcz, znakomicie wyposażone. I opracowane we własnym zakresie, a nie z Japończykami. Poprzednie SUV-y – 4007, czy 4008 – to były dobre samochody, ale trochę jednak zbyt nijakie, jak na to, czego od francuskiej marki oczekują klienci.

Z Nowym 3008 oraz Nowym 5008 jest zupełnie inaczej. „Najnowsze wyniki sprzedaży pokazują, że jesteśmy z naszą strategią SUV-ów idealnie na właściwej drodze. Modele 2008 i 3008 sprzedają się dobrze i odpowiadają klientom. A przecież w blokach startowych jest już Nowy 5008. Równocześnie odświeżamy naszą gamę samochodów użytkowych i mamy w tym segmencie naprawdę mocną ofertę” – mówi Benno Gaessler, dyrektor Peugeota w Niemczech.

Mocny wzrost Peugeota w Niemczech w pierwszym kwartale – co to właściwie znaczy? Otóż w ciągu tych pierwszych trzech miesięcy Peugeot sprzedał w Niemczech 17.540 samochodów (osobowych i dostawczych), co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 20,37%! Ten mocny wzrost jest większy, jak wzrost całego niemieckiego rynku. W efekcie Peugeot zwiększył swój udział rynkowy w Niemczech z 1,71% przed rokiem do 1,93% obecnie.

Szczególnie silny wzrost Peugeot zanotował w Niemczech w marcu. W kończącym kwartał miesiącu zarejestrowano nad Renem 7.687 samochodów sygnowanych kroczącym lwem. To wzrost o aż 29,19% w stosunku do marca 2016 roku. Na same auta osobowe przypadło 6.561 rejestracji (wzrost o 25,47%), zaś szczególnie mocny wzrost pojawił się w marcu z segmencie lekkich aut użytkowych. Liczba rejestracji sięgnęła 1.126 aut, co oznacza wzrost o aż 56% stosunku do marca 2016 roku! Biorąc pod uwagę jedynie wyniki marcowe, Peugeot wykroił dla siebie 1,99% niemieckiego rynku.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot

Galeria

Dodaj komentarz

11 komentarzy do "Mocny wzrost Peugeota w Niemczech w pierwszym kwartale 2017 roku"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Maruda
Gość

Panie Krzysztofie niech pan sprawdzi czemu Peugeot Polska tak beznadziejnie promuje 3008? Same świetne i bdb recenzje na całym świecie, entuzjastycznie u Was a marketingowcy w Peugeocie śpią.

Piotr
Gość
Nawiązując do pytania #Maruda. Wybaczcie szczerość, ale raczej nie jesteśmy rynkiem dla Peugeota. Tu cały czas utrzymuje się stereotyp, że wszystko co niemieckie jest najlepsze. A z drugiej strony, Polak szybciej kupi koreańskie, niż francuskie. Smutne, ale prawdziwe. I sprawa ostatnia- obsługa w salonie. Jest oczywiście fachowa i na wysokim poziomie, ale od sprzedawcy danej marki oczekiwałbym prawdziwego zaangażowania. Osobiście wybieram Peugeot, bo to więcej niż samochód, to styl życia i oczekuje takiego podejścia od sprzedawcy. Niestety odnoszę wrażenie, że sprzedawcy dilerów, którzy mają jeszcze kilka innych marek do wyboru są wykastrowani z miłości do marki. Klient przyszedł? Fajnie! Jak… Czytaj więcej »
Maruda
Gość

Ciekawe. Kiedyś już pisałem, że w salonie Peugeot bardzo narzekali na niejakiego Jacka Trojanowskiego.

Piotr
Gość

Nie mam pojęcia jak nazywał się facet, który robił dla mnie ofertę, nie ma to dla mnie znaczenia. I tak jak wspomniałem obsługa była fachowa, ale brakuje tego „flow”! Może to moje skrzywienie zawodowe, bo wiem jak ja dbam o swoich klientów! I to nie dlatego, że mi płacą- lubię to!

Adam
Gość

Co do obsługi klienta to zgadzam sie w 10000%, sprzedawca niezależnie jakiej marki powinien wykazywać entuzjazm co do sprzedawanych samochodów, a to jest problem w wielu salonach niezależnie od marki.

wpDiscuz