Niemieckie samochody tej klasy są zwykle bardzo stonowane, ale na szczęście istnieje Francja, która co jakiś czas wnosi do europejskich trendów powiew świeżości. Tak było choćby w przypadku Citroëna C6, którego nie sposób pomylić z jakimkolwiek innym pojazdem w tym segmencie rynku, podobnie będzie za kilka miesięcy z Peugeotem 608.
608-ka będzie samochodem o drapieżnej, jak na lwa przystało, stylistyce. Ostro zarysowane klosze reflektorów pozostające w stylu marki, szerokie wloty powietrza, przetłoczenia blach drzwiowych – to wszystko nada dynamicznego designu flagowej limuzynie Peugeota.
Od technicznej strony Peugeot 608 bazował będzie na rozwiązaniach stosowanych już w Citroënach C6 i C5 oraz Peugeocie 407. Auto napędzane będzie najprawdopodobniej tylko silnikami wysokoprężnymi o pojemnościach od 2.0 przez 2.2 po 2.7 V6, a więc jednostkami doskonale znanymi w gamie koncernu PSA. O silnikach benzynowych na razie się nie mówi, ale kto wie, czy widlasta szóstka jednak nie trafi pod maskę 608-ki. Do wyboru mają być skrzynie manualne i automatyczne, choć spodziewamy się, że przy topowych wersjach silnikowych o manualu nie ma co marzyć.
Na pokładzie znajdzie się wszystko, czego można oczekiwać w tej klasie, oczywiście wykończone doskonałymi materiałami z uwzględnieniem wysokiej jakości montażu. Również poziom oferowanego przez auto bezpieczeństwa stać ma na bardzo wysokim pułapie. Komplet poduszek powietrznych, najprawdopodobniej z seryjnym airbagiem kolanowym dla kierowcy, mnóstwo elektroniki dyskretnie czuwającej nad poczynaniami kierowcy, ale przede wszystkim świetnie zestrojone zawieszenie – to wszystko zapewnić powinno bezpieczną jazdę Peugeotem 608.
Ile może kosztować 608-ka? Trudno zgadnąć, ale Brytyjczycy przewidują, że na Wyspach ceny zaczynać się będą od poziomu 25,5 tys. funtów.
Wizualizację nowego modelu w gamie Peugeota znajdziecie tutaj.
KG
Najnowsze komentarze