Film reklamowy „Powrót legendy” otrzymał nagrodę Grand Prix na 30. Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym w Paryżu. Klip powstał z powodu wprowadzenia na rynek modelu Peugeot 208 GTi 30th i nawiązywał do kultowego pościgu, w którym brał udział Peugeot 205 GTi. Film pokazano publicznie po raz pierwszy podczas Paris Mondial de l’Automobile w 2014 roku. Do dziś reklamówka „Powrót legendy” została obejrzana w serwisie YouTube blisko 14 milionów razy. Możecie ją oczywiście obejrzeć także Wy.
W filmie wykorzystano fragmenty reklamy legendarnego przodka 208-ki – Peugeota 205. „Poprosiliśmy naszych partnerów, BETC oraz WIZZ design, aby w nowym klipie reklamującym Peugeota 208 GTi 30th znalazły się odniesienia do filmu z lat 80. XX wieku” – wyjaśnia Stéphane Levi, człowiek odpowiedzialny za reklamy Peugeot. Dynamika klipu nie pozostawia nic do życzenia. Zamierzenie udało się znakomicie – świetnie zmontowane zdjęcia z udziałem zarówno bombowca, jak i śmigłowca wyglądają naprawdę realistycznie. Blisko 14 milionów odsłon na YouTube i ponad 27 milionów łącznie z innymi serwisami, to naprawdę dobry wynik – najwyraźniej film się bardzo spodobał.
Widać to również po zamówieniach. Peugeot spodziewał się sprzedaży 500 egzemplarzy 208-ki GTi 30th, a przyjęto już 800 zamówień. Jeśli zaś wziąć pod uwagę sprzedaż aut o czerwono-czarnym lakierowaniu, jak w powyższym filmie, zamówiono dwa razy więcej takich wersji, niż plany Peugeota. Niestety producent nie informuje o liczbach bezwzględnych w tej ostatniej kwestii.
KG
Najnowsze komentarze