Muszę przyznać, że jestem zaskoczony ilością informacji docierających do nas i związanych z kolejnymi nagrodami dla francuskich samochodów. Właśnie zaczynacie czytać newsa o nagrodach dla sedanów Citroëna, a zapewniam Was – to nie koniec tego typu doniesień!
Dwa sedany przeznaczone na rozwijające się rynki – C4L i C-Elysee – doceniono odpowiednio w Brazylii i w Rosji. Wyróżnienia Car Award 2014 w Brazylii przyznawane jest przez „Car Magazine Brasil”, a Złotego Pegaza przyznaje rosyjski magazyn „Za Ruliem”, który zdarza nam się czasem cytować. Obie nagrody mają duże znaczenie dla klientów poszukujących auta w tych krajach.
Citroën C4 Lounge (taką nazwę nosi C4L w Ameryce Łacińskiej) jest samochodem w górnej części segmentu kompaktowego. To przestronne auto, elegancie i prestiżowe na rynkach, gdzie jest produkowane i oferowane – tam klienci lubią sedany. A produkcja odbywa się w Palomar w Argentynie, w Kałudze w Rosji oraz w chińskim Wuhan. Wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach pod koniec ubiegłego roku sprzedał się już w przeszło 53.000 egzemplarzy.
Teraz brazylijskie pismo „Car Magazin” ogłosił, że C4 Lounge został wybrany samochodem roku, choć na tamtejszym rynku auto debiutowało niedawno, sierpniu 2013 roku. Mimo to zaskarbiło sobie serca wielu czytelników pisma – na C4 Lounge głosy oddało 22.000 spośród 65.400 głosujących osób!
Citroën C-Elysee z kolei adresowany jest do klientów poszukujących niedrogiego, ale przestronnego i rozsądnie wyposażonego sedana. Produkowany w hiszpańskim Vigo trafia na wiele rynków, w tym także do Polski. Wszędzie tam, nie licząc Chin, gdzie również jest oferowany, został sprzedany w liczbie przeszło 40.000 egzemplarzy, co o około 10% przekroczyło plany producenta.
Nic więc dziwnego, że głosami przeszło połowy (22.000 spośród 40.000 tych, którzy oddali głosy) czytelników pisma „Za Ruliem” C-Elysee uzyskał tytuł Złotego Pegaza. Samochód wyróżnia się na tle konkurencji elegancką, proporcjonalną sylwetką i wyposażeniem dobrze dopasowanym do klientów w krajach, gdzie jest oferowany.
Oba auta zostały zaprojektowane we Francji, ale lokalne zespoły miały wpływ na dostosowanie obu modeli do oczekiwań klientów w określonych częściach świata. Dwie nagrody zdobyte w tak odmiennych kulturowo regionach świata potwierdzają słuszność kierunku obranego przez Citroëna na drodze globalnej ekspansji.
KG
Najnowsze komentarze