Najpopularniejsze francuskie SUV-y i crossovery w Polsce

19
871

IBRM SAMAR opublikował ranking najpopularniejszych samochodów z segmentu SUV/crossover. W zestawieniu oczywiście nie mogło zabraknąć modeli francuskich producentów. Zobaczcie, jak sprzedają się w Polsce.

IBRM SAMAR opublikował ranking najpopularniejszych w Polsce modeli z segmentu SUV i crossover. Zestawienie zostało oparte na danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, które obejmuje liczbę rejestracji samochodów w Polsce z pierwszych trzech miesięcy roku 2017 oraz 20 dni kwietnia. Wśród trzydziestu najpopularniejszych SUV-ów w naszym kraju, znalazło się 5 modeli francuskich producentów.

Peugeot 3008
Samochód zajął w rankingu miejsce 27. W pierwszych miesiącach 2017 roku zarejestrowano 523 egzemplarze tego modelu. Z kolei od momentu wprowadzenia 3008 na rynek, czyli od listopada, zamówiono 1100 egzemplarzy tego SUV-a w naszym kraju. Najpopularniejszą wersją w Polsce jest Allure, a napędem benzynowa jednostka 1.6 e-THP generująca 165 KM połączona z 6-biegowym automatem EAT6. W Europie 3008 cieszy się ogromną popularnością. Peugeot musiał nawet zwiększyć moce produkcyjne, aby sprostać zapotrzebowaniu na ten model. W Polsce samochód jest dostępny w cenie rozpoczynającej się od 89 900 zł.
Peugeot 2008

Na miejscu 18. znalazł się mniejszy brat Peugeota 3008. W Polsce zarejestrowano już 645 egzemplarzy tego samochodu. 2008 został po raz pierwszy zaprezentowany w 2013 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, a w zeszłym roku przeszedł face lifting. W Polsce można kupić Peugeota 2008 w cenie rozpoczynającej się od 63 400 zł. Bazową jednostką napędową jest wówczas silnik 1.2 PureTech o mocy 82 KM.

Renault Kadjar

Pozycja 12. w rankingu należy do Renault Kadjar. Początek 2017 roku przyniósł 809 rejestracji tego samochodu w naszym kraju. Model jest dostępny w wersjach wyposażenia Life, Zen, Intens oraz Bose, a także dwóch limitowanych wariantach Night & Day oraz Adventure. Samochód można kupić w Polsce w cenie rozpoczynającej się od 77 500 zł z jednostką podstawową Energy TCe 130.

Renault Captur

Mniejszy krewny Kadjara, znalazł się w zestawieniu oczko wyżej, czyli na miejscu 11. Liczba rejestracji tego modelu na naszym rynku wyniosła 857. Samochód powstał na bazie Renault Clio i trafił na rynek w roku 2013. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie, producent zaprezentował face lifting Captura. Wciąż czekamy na ceny nowej odsłony crossovera w Polsce. Poprzednią wersję można nabyć w cenie rozpoczynającej się od 57 100 zł z jednostką napędową Energy TCe 90.

Dacia Duster
Niekwestionowanym liderem segmentu SUV/crossover jest Dacia Duster. Od początku roku zarejestrowano w Polsce 2609 egzemplarzy tego samochodu. Nie jest to zresztą żadne zaskoczenie. W 2016 roku sprzedano aż 8,3 tys. egzemplarzy Dustera, dzięki temu, drugi rok z rzędu zdobył tytuł najpopularniejszego modelu z segmentu SUV w Polsce.

Jeszcze w tym roku, podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje nowa generacja Dustera, która ma mieć również opcję 7 miejscową. Obecna odsłona modelu zachęca atrakcyjną ceną. Za bazową wersję wyposażoną w jednostkę SCe 115 S&S zapłacimy 39 900 zł.

Źródło: www.samar.pl

Galeria

Dodaj komentarz

19 komentarzy do "Najpopularniejsze francuskie SUV-y i crossovery w Polsce"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
pawelhks
Gość

Toyota CHR. Dopiero weszła na rynek, reklamowana jest wszędzie i jaki wynik sprzedaży, pomimo niemałej ceny i indywidualnej stylistyki oraz wartości użytkowych.

3cytryny
Gość

Bo to „japończyk”, bo to „jakość” i „trwałość”. Z dwojga złego wolę żeby królowała toyota niż vagfag.

zadowolony z C5
Gość

A mnie to bardzo dziwi, bo japończyki mają gorsze zawieszenie i kiepskie wnętrza , 5 lat jeździłem Avensisem i na pewno nie kupię więcej Toyoty. Serwis drogi, spalanie w benzynie duże, zawieszenie twardawe a wnętrze smutne jak ****. Teraz C5 i jest bajka!

olo
Gość

Sam się rozglądam za SUVem, i w gre wchodzą: Ateca, CHR oraz 3008.
Toyota fajny wygląd karoserii i wnętrza, ale najwiekszym plusem jest hybryda która w moim przypadku sie nie sprawdzi bo za malo jezdze.
Ateca i 3008 ceny zblizone ok 115000,- Seat ma najlepsza oferte finansowania o ok 250zl mniej na miesiac. W atece mam 1.4 150KM, 3008 1.2 130KM, chr 1.2 116KM

Krzysztof
Editor

Do raty za Seata trzeba będzie doliczyć koszt oleju silnikowego…
BP, MSPANC :-)

olo
Gość

Jakosciowo 3008 bije konkurentów, ale te raty. branie oleju nie straszne bo po 4 latach mam zamiar oddac auto, a na cały okres jest gwarancja.
Moje C3 picasso tez bierze olej od nwosci, moze nie takie ilosci, ale bierze wiec przywykłem do dolewek.

Krzysztof
Editor

A z którym silnikiem C3 Picasso bierze ten olej i jakie ilości? Poważnie pytam.

olo
Gość

1.4 vti 95KM, z tym olejem to róznie, raz wiecej raz mniej, ale srednio kiedys liczyłem i wychodzi ok 0,3l na 1000km. Olej zmieniam raz w roku gdzie robię ok 10000-12000km rocznie, wg producenta 30000km lub 2 lata. Z tego co czytalem na forum peugota to norma sa gorsze przypadki, do tego problemy z łańcuchem rozrządu.
1.4 vti, 1.6 vti, 1.6 thp to nie sa udane silniki., zwłaszcza ten ostatni.

Krzysztof
Editor

0,3 l/1.000 km, to faktycznie norma. W przypadku VW jest to kilkakrotnie więcej!!!

Bee!
Gość

Jeżdżę 308 1.6 Vti – bierze oleju tyle (1L/1000km), że zastanawiam się czy mam sens co rok wymieniać, bo przecież non stop mam nowy.

Krzysztof
Editor

Litr na tysiąc kilometrów???
Czy ktoś ma podobne doświadczenia z tym silnikiem? Bo nie słyszałem o aż takim zużyciu oleju prze tę jednostkę.

arek
Gość

mój 1.6 vti bierze jakieś 0,2 litra na 1000km.
ma 113 tys km przebiegu, na razie łańcuch rozrządu jest ok.

Krzysztof
Editor

I to jest zużycie mieszczące się w normie producenta. Ja nigdy nie miałem, w żadnym samochodzie PSA, takiego zużycia, w zasadzie obywam się bez dolewek między przeglądami. Ale 0,2 l/1.000 km jest akceptowalne.

Adam
Gość

W co prawda 1.4 VTi, około 1 litra w ciągu 7 tys km, 0,15l/1000km. Niby w normie ale stary 1.8 16v w 406 bral tyle ze od wymiany do wymiany spadało z max do minimum. W 1.2 PureTech przez 10 tys jezeli cos ubyło to niezauważalnie. Zobaczymy jak będzie po wiekszym przebiegu, ale wszędzie słyszę ze te silniki pod tym wzgledem sa super.

arek
Gość
mam jeszcze 1.4 8v, zerowe zużycie oleju, i 1.2 pure tech 83KM, lekko zużuwa (przebieg 76tys km), ale nie trzeba robić dolewek między przeglądami (co 15tys km je wykonuję). 1.6 vti trzeba było zmienić pompę wody (można uznać, że w 7 lat to raczej eksploatacyjna wymiana – po prostu była upocona, ale wraz z nią napinacz, sprzęgło, spory koszt w ASO, po rabacie ok. 800zł. mechanicy w ASO wspominali, iż zdażają sie vti z których ludzie są zadowoleni i tacy, którym przytrafiło się sporo usterek, raczej nie łąńcuch , ale zużycie oleju, awarie cewek, wariator faz rozrządu, tego typu rzeczy,… Czytaj więcej »
Maruda
Gość

Tylko 3008. Jest bezkonkurencyjny jakościowo.

pawelhks
Gość

Ostatnio jakis wysyp Ateca widze na ulicach. Niestety

wolo
Gość

Peugeotowi nie zalezy na sprzedazy. reklama dzwignia handlu. a oni olali temat calkowice. i widac to w liczbach.

pawelhks
Gość

Smiem twierdzic, ze gdyby 4×4 bylo dostepne w Peugeot (3008, 5008) to znalazloby sie sporo chetnych do doplaty za ten bajer, niezaleznie czy wykorzystaja zalety napedu, czy tylko dla naklejki na samochodzie z wynikiem 16.
Gdyby bylo inaczej, to dlaczego ludzie najchetniej biora najdrozsze wersje wyposazeniowe? przeciez tam roi sie od gadzetow, ktore tak z reka na sercu konieczne w aucie nie sa, a jednak ludzie sa sklonni dolozyc sporo do ceny wyjsciowej by kupic auto full wypas.

wpDiscuz