1-3.09.2017, Szczecin
IV runda DDEC
V runda RMPST/RPPST/PPRB
IX runda Pucharu Świata FIA w Rajdach Terenowych
Drugi dzień zmagań w Orlen Baja Poland upłynął pod znakiem zmiennej aury: świeciło słońce, albo padał deszcz. Na trasie było sporo błota i kałuż, co znacznie utrudniało jazdę. W Pucharze Świata FIA w Rajdach Terenowych bezkonkurencyjni ponownie okazali się Nasser Al-Attiyah i Matthieu Baumel, którzy wygrali dwa przejazdy „Drawska”. Na drugim miejscu dzień zakończyli Kuba Przygoński i Tom Colsoul. Po pierwszym przejeździe tracili tylko 27 sekund do liderów, ale przebita opona na OS 3 powiększyła stratę do nieco ponad 4 minut. Sobotnie podium uzupełnili Bernhard ten Brinke i Stéphane Prévot. Na trzecim oesie, po awarii samochodu z rywalizacji odpadli: Krzysztof Hołowczyc i Łukasz Kurzeja.
W rywalizacji Dacia Duster Elf Cup 2017 zawodnikom dopisywało zmienne szczęście. Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba jechali z przygodami, obie próby ukończyli na drugim miejscu, ale w klasyfikacji utrzymali pierwszą lokatę. Płynną i szybką jazdą popisali się Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, odnotowali dziś trzeci i pierwszy czas przejazdu, co zapewniło im drugie miejsce. Tomek Baranowski i Grzegorz Konczak wygrali pierwszą sobotnią próbę, ale na drugim przejeździe zmieniali koło i spadli na najniższy stopień podium. Czołowa trójka zawodników z Dacia Duster Elf Cup 2017 zajmuje odpowiednio 3,4 i 5. miejsce w grupie S2 Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.
Krzysztof Wicentowicz – Dziś mieliśmy trochę przygód, do tego zmienna pogoda i deszcz, który mocno ograniczał widoczność. Doganialiśmy motocykle i quady, co nas trochę blokowało. Na drugim oesie postanowiliśmy trochę przyspieszyć, ale jechaliśmy bardzo czysto. Kilkanaście kilometrów przed metą myśleliśmy, że stało się coś z tylnym zawieszeniem, okazało się, że to był kapeć, ale udało się dojechać do mety i odzyskać prowadzenie.
Konrad Sznajder – Wszystko super poszło, zgodnie z planem i mamy dobry wynik. Na drugim przejeździe trasa była mocno zniszczona, trzeba było bardziej uważać, nawet miałem wrażenie, że jedzie się dużo wolniej. Obyło się bez przygód co, mnie bardzo cieszy.
Tomasz Baranowski – Dziś jechało się bardzo dobrze, ale na samym początku złapaliśmy kapcia, który opóźnił nas o dobre 10 minut. Później musieliśmy przyspieszyć i udało się utrzymać miejsce na podium. Trasy na poligonie są świetne, dość szybkie, ale techniczne, miejscami kręte. Dzień zaliczamy do udanych.
Trasę bardzo zachwalali Wojtek Furman i Michał Augustyniak, którzy dziś jechali bez przygód. Jan Kozioł i Piotr Greguła zmieniali koło, a w Dacii Magdaleny Zając i Kazimierza Ruszela awarii uległa turbosprężarka. Największymi pechowcami okazali się Tadeusz Rzeżuchowski i Daniel Siatkowski. Przebili trzy opony i zameldowali się na mecie z przekroczonym limitem czasu. Z zawodów wycofała się załoga Michał Kidacki/ Roman Kiciński.
W niedzielę zawodnicy mają do pokonania dwa odcinki niedaleko Szczecina o łącznej długości 28 kilometrów.
Wyniki po PS3 Orlen Baja Poland:
1. Krzysztof Wicentowicz / Bartłomiej Boba – 03:13:11
2. Konrad Sznajder / Tomasz Mroczek – 03:17:12
3. Tomasz Baranowski / Grzegorz Konczak – 03:23:43
4. Wojciech Furman / Michał Augustyniak – 03:24:01
5. Jan Kozioł / Piotr Greguła – 03:24:07
6. Magdalena Zając / Kazimierz Ruszel – 06:20:24
Dacia Duster Elf Cup 2017 rozgrywany jest w ramach Pucharu Polski Samochodów Terenowych z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w klasie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki tak skonstruowanemu regulaminowi, rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów finansowych. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Pucharu Dacia Duster Elf Cup jest Renault Polska we współpracy z Polskim Związkiem Motorowym, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze