Dacia wprowadza odnowioną wersję Dustera, zwracającego uwagę:
– jeszcze bardziej wyrazistą stylistyką nadwozia i odnowionym designem wnętrza,
– nowymi elementami wyposażenia i jeszcze lepszymi parametrami użytkowymi,
– nowymi silnikami o jeszcze lepszych osiągach i większej wszechstronności zastosowań.
w niezmienionej cenie już od 39.900 zł.
Wprowadzony w 2010 r., Duster, zdobył serca ponad 450 tysięcy klientów w ciągu 3 lat od swojego debiutu na wielu światowych rynkach. Umocniona tym sukcesem Dacia, po odnowieniu czterech innych modeli: Logana, Sandero, Sandero Stepway i Logana MCV, uzupełnia swoją ofertę, wprowadzając Nowego Dustera.
Ewolucja na zewnątrz, rewolucja we wnętrzu
W Nowym Dusterze uwagę zwraca nowy przód i rasowy wygląd terenowego samochodu. Zmodyfikowana, ozdobiona dwoma chromowanymi listwami osłona chłodnicy obejmuje nowy, obniżony wlot powietrza i nowe, dwufunkcyjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej. Zmieniło się również wnętrze, w którym pojawia się nowa deska rozdzielcza i siedzenia.
Nowe elementy wyposażenia i jeszcze lepsze parametry użytkowe są dostępne w typowej dla Dacii, atrakcyjnej cenie
Nowy Duster oferuje bogatsze wyposażenie: system kontroli toru jazdy (ESC), 4 poduszki powietrzne w standardzie (w wersjach Euro 5), Dacia MEDIA NAV, regulator-ogranicznik prędkości, wspomaganie parkowania tyłem.
Bogatsza oferta silników zapewniająca jeszcze lepsze osiągi i większa wszechstronność zastosowań
W Nowym Dusterze po raz pierwszy pojawia się silnik TCe, w wersji o mocy 125 KM. Nowy silnik umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa – do zaledwie 6,3 l/100 km[1].
Natomiast jednostka wysokoprężna 1.5 dCi, dostępna w wersji o mocy 90 KM lub 110 KM, zapewnia doskonałe przyspieszenie przy ruszaniu z miejsca i na biegach pośrednich. Warto przy tym zwrócić uwagę na wyraźne obniżenie emisji hałasu, która jest teraz dwukrotnie niższa.
Kompaktowy SUV, który nigdy „nie odpuszcza”
Nowa Dacia Duster zachowała wszystkie zalety, które zapewniły sukces jej poprzedniej generacji: uniwersalność zastosowań, zdolność poruszania się po drogach nieutwardzonych w przypadku wersji z napędem na dwa koła i doskonała zdolność pokonywania przeszkód terenowych wersji 4×4.
I oczywiście jak zawsze, podstawowe zalety Dacii: funkcjonalność, niezawodność i prostota dla świadomych swoich potrzeb klientów
Podobnie jak wszystkie modele z gamy, Nowy Duster jest objęty gwarancją na 3 lata lub 100.000 km przebiegu.
NOWA DACIA DUSTER: WYŻSZY POZIOM DUSTERA
Ewolucja na zewnątrz, rewolucja we wnętrzu
Niezaprzeczalny wygląd auta 4×4
Zmieniony został przód auta: zmodyfikowana, ozdobiona dwiema chromowanymi listwami osłona chłodnicy obejmuje nowy, obniżony wlot powietrza i nowe, dwufunkcyjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej. Wprowadzone zmiany podkreślają stabilność auta oraz jego solidną, stworzoną do pokonywania bezdroży budowę.
Nowe relingi dachowe z ażurowymi wspornikami i napisem „Duster” podkreślają sportowo-rekreacyjny charakter auta. Nowe, aluminiowe 16-calowe obręcze kół w kolorze „Dark Metal”, w połączeniu z oponami „Mud and Snow”, nadają sylwetce Nowej Dacii Duster bardziej dynamiczny wygląd.
Nowe tylne światła o wyrazistej linii nawiązują do stylistyki przodu. Chromowana końcówka rury wydechowej[2], nowe oznakowanie „4WD” w wersjach 4×4 i nowy tylny pas dopełniają zmian stylistyki zewnętrznej.
Obecnie jest również dostępny dla tego modelu nowy kolor lakieru – Szary Comète.
Całkowicie zmienione wnętrze
Design wnętrza kabiny uległ wyraźnym zmianom i jest teraz lepiej dopasowany do stylistyki nadwozia. Nowa Dacia Duster wyraźnie pozycjonuje się w segmencie aut 4×4.
Całkowicie zmieniono deskę rozdzielczą. Środkowa konsola o pionowych bokach wzmacnia wrażenie solidności całego wnętrza.
Ciemniejsza kolorystyka wnętrza podkreśla mocny charakter Nowej Dacii Duster i jej przynależność do świata samochodów z napędem na cztery koła. Zmieniono również kształt foteli i wzmocniono oparcie tylnej kanapy w celu podniesienia poziomu komfortu.
Nowa Dacia Duster oferuje również cztery nowe tapicerki, w tym jedną skórzaną.
Zarówno w środku, jak i na zewnątrz, Nowy Duster wyraźnie podkreśla swoją przynależność do segmentu samochodów z napędem 4×4.
Nowe elementy wyposażenia i jeszcze lepsze parametry użytkowe są dostępne w typowej dla Dacii, atrakcyjnej cenie
W ofercie Nowego Dustera pojawiają się dwa systemy multimedialne.
– Dacia MEDIA NAV – system multimedialny z nawigacją i dużym ekranem dotykowym (w zależności od wersji). Jest prosty i łatwy w obsłudze. Duży ekran dotykowy o przekątnej 7 cali (18 cm) oraz strona główna menu umożliwiają łatwy dostęp do 6 funkcji: radia, mediów, telefonicznego zestawu głośnomówiącego, map, nawigacji i ustawień. Dacia Media Nav jest również wyposażona w technologię Bluetooth® i system nawigacji z funkcją wyświetlania 2D i 3D (Birdview). Przenośne urządzenia, takie jak telefon komórkowy czy odtwarzacz mp3, można podłączyć do gniazda USB lub jack, umieszczonych dla ułatwienia w panelu czołowym.
– Dacia Plug & Radio, multimedialny system wyposażony w najważniejsze funkcjonalności, prosty i sprawnie działający, obejmujący radioodtwarzacz CD odczytujący pliki w formacie MP3, technologię Bluetooth® oraz gniazda USB i jack umieszczone w panelu czołowym. Całość uzupełnia pilot do sterowania przy kierownicy.
Nowe w 100 % użyteczne elementy wyposażenia
Nowa Dacia Duster oferuje obecnie więcej przydatnych funkcji, lepiej spełniających oczekiwania klientów.
– Regulator i ogranicznik prędkości (w zależności od wersji), których przyciski są łatwo dostępne na panelu deski rozdzielczej (do aktywacji systemu) oraz na kierownicy (do regulacji prędkości).
– Wspomaganie parkowania tyłem (w zależności od wersji): umieszczone w tylnym zderzaku czujniki generują sygnały dźwiękowe informujące kierowcę o zbliżaniu się samochodu do przeszkody.
Przełączniki podnośników szyb zostały przeniesione na drzwi i dodatkowo po stronie kierowcy wyposażone w tryb impulsowy (w zależności od wersji).
Nowy Duster zapewnia też większą ilość miejsca dla pasażerów i na bagaże – pojemność bagażnika może sięgać 475 litrów[3], można w nim również przewieźć przedmioty o długości 2,7 m (po złożeniu tylnej kanapy), pojawiły się też dodatkowe schowki o pojemności sięgającej 3,3 litra.
Nowa przesłona części bagażowej – sztywna i wyjmowana – umożliwia zarówno łatwy dostęp do zawartości bagażnika, jak i odpowiednie jej ułożenie.
Nowe elementy wyposażenia podnoszące bezpieczeństwo czynne…
Układ dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) jest dostępny w standardzie (w wersjach Euro 5). Zapewnia on stabilność auta nawet w najtrudniejszych sytuacjach drogowych, takich jak omijanie przeszkód, utrata przyczepności na zakręcie czy jazda po śliskiej nawierzchni. System ABS jest oferowany w standardzie wraz z układem wspomagania nagłego hamowania.
…i bezpieczeństwo bierne
Aby zapewnić maksymalną ochronę użytkowników, Nowego Dustera wyposażono – już od pierwszego poziomu wyposażenia wersji Euro 5 – w czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, jak również w boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową oraz napinacze pasów bezpieczeństwa na przednich miejscach. W razie niezapięcia pasów bezpieczeństwa kierowca i pasażer są o tym powiadamiani ostrzegawczym sygnałem świetlnym i dźwiękowym (w wersjach Euro 5). Tylne siedzenia boczne są wyposażone w system mocowania Isofix, umożliwiający w pełni bezpieczne zamocowanie fotelika dziecięcego.
PERSONALIZACJA SPRZYJAJĄCA UCIECZCE OD CODZIENNOŚCINowa Dacia Duster oferuje ciekawe możliwości personalizacji z wykorzystaniem atrakcyjnej gamy akcesoriów.
Wzmocnienie stylistyki typowej dla samochodów z napędem 4×4 Dacia oferuje dwa pakiety pozwalające jeszcze bardziej wyeksponować terenowy wygląd Nowego Dustera i podkreślić charakter tego modelu:
Akcesoria ułatwiające codzienne użytkowanie samochodu Dostępne są nowe elementy zabezpieczające wnętrze auta: cała gama dywaników (do bagażnika i kabiny), krata oddzielająca bagażnik i pokrowce na siedzenia. Obecnie są również dostępne poprzeczki dachowe (wytrzymujące obciążenie 100 kg) oraz bagażnik dachowy. Komfort i spokój ducha Dacia pragnie zapewnić swoim użytkownikom jeszcze większy komfort i spokój ducha, dlatego Nowy Duster proponuje obecnie w ofercie akcesoriów wspomaganie parkowania przodem, uzupełniające już i tak bogatą listę akcesoriów podnoszących bezpieczeństwo, obejmującą gaśnicę, alarm, łańcuchy śniegowe oraz fotelik dla dziecka. |
Bogatsza oferta silników – jeszcze lepsze osiągi i większa wszechstronność zastosowań
Nowy silnik Tce 125: blok benzynowy najnowszej generacji, idealny do jazdy szosowej
W Nowym Dusterze po raz pierwszy pojawia się silnik TCe, w wersji o mocy 125 KM. Ten 4-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim jest owocem strategii downsizingu, realizowanej przez Grupę Renault. W efekcie ta jednostka o pojemności zaledwie 1,2 l zapewnia przyjemność jazdy typową dla silnika wolnossącego o pojemności 1,8 l, przy zdecydowanie mniejszym spalaniu.
Pomimo wysokich osiągów jest oszczędny i może się poszczycić niskimi kosztami eksploatacji – spala jedynie 6,3 l/100 km[5] i jest wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu.
Nowy silnik benzynowy TCe 125 współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i jest dostępny w wersji z napędem 4×2. Emisja CO2 w tym silniku wynosi 145 g/km[6].
Ta jednostka z aluminiowym blokiem o pojemności 1.198 cm³ rozwija moc 125 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 205 Nm, w 90% dostępny już od 1.500 obr./min, a w pełnej wartości w zakresie od 2.000 do 4.000 obr./min. To w zupełności wystarczy, by zapewnić wyjątkową elastyczność, doskonałe przyspieszenia na niskich obrotach i dynamiczny start z miejsca.
Dzięki dużej elastyczności pracy i błyskawicznym reakcjom silnik ten doskonale sprawdza się na górskich trasach, wymagających dużego zapasu mocy na podjazdach.
Jest dynamiczny i niezwykle szybko reaguje, rozpędzając samochód od 0 do 100 km/h w 9,6 s[7].
Silnik benzynowy 1.6 16V 105
Silnik 1.6 16V 105 KM jest – tak jak poprzednio – oferowany w wersji 4×2 i 4×4 (w zależności od kraju). Jest najbardziej przystępnym cenowo silnikiem benzynowym w ofercie. Jego spalanie w cyklu mieszanym wynosi 7,1 l/100 km[8] w wersji 4×2 i 8 l/100 km10 w wersji 4×4. Emisja CO2 w tym silniku wynosi 165 g/km10 w wersji 4×2 i 185 g/km10 w wersji 4×4. Silnik ten współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, dostępną w wersji 4×4.
Silnik 1.6 16V 105 LPG
Dacia kontynuuje promowanie LPG jako ekonomicznego źródła napędu, alternatywnego względem silników wysokoprężnych. W niektórych krajach silnik 1.6 16V 105 jest dostępny w wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG), o niższych kosztach użytkowania i niższej emisji CO2. Jego spalanie w cyklu mieszanym wynosi 7,2 l/100 km[9] w wersji benzynowej i 9 l/100 km8 w wersji LPG. Emisja CO2 wynosi odpowiednio 165 g/km9i 145 g/km9. Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli LPG Dacii, kierowca ma wybór między zasilaniem benzyną lub gazem, a przełączenie z jednego paliwa na drugie jest bardzo proste. Dzięki bardzo niskiej cenie, poniżej 1 euro/litr, zasilanie LPG jest bardzo ekonomiczne.
Silnik ten współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, dostępną w wersji 4×2.
Jeszcze lepszy silnik wysokoprężny
Jeśli chodzi o ofertę silników wysokoprężnych, koncentruje się ona na silniku 1.5 dCi, dostępnym w wersji o mocy 90 lub 110 KM.
Już obecnie powszechnie doceniany za swoją niezawodność i wysokie osiągi, silnik 1.5 dCi, bestseller Grupy Renault, został dodatkowo zoptymalizowany. Większa przyjemność prowadzenia wynika zwłaszcza z płynniejszych i bardziej dynamicznych przyspieszeń, które po części zawdzięcza 6-biegowej skrzyni. Silnik 1.5 dCi 90 jest dostępny w wersjach 4×2. Zapewnia wówczas spalanie 4,7 l/100 km10 w cyklu mieszanym i emisję CO2 na poziomie 123 g/km10. Natomiast silnik 1.5 dCi 110 emituje w cyklu mieszanym 127 g CO2/km10 w wersji 4×2 i 135 g/km10 w wersji 4×4. Jego spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,8 l/100 km10 w wersjach 4×2 i 5,1 l/100 km10 w wersji 4×4. Nowy silnik TCe 125 i silniki wysokoprężne dCi 90 i dCi 110 są oferowane z mechaniczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
Skrzynia ta dodatkowo zwiększa zdolności off-roadowe Nowego Dustera. Krótki pierwszy bieg umożliwia:
– płynną jazdę z niską prędkością w trudnym terenie,
– sprawne ruszanie pod górę,
– utrzymywanie dużego obciążenia na zjazdach.
Obniżanie zużycia paliwa dzięki trybowi ECO i wskaźnikowi zmiany biegów (Gear Shift Indicator/GSI)
Tryb ECO (dostępny zależnie od silnika) umożliwia kierowcy zmniejszenie zużycia paliwa. Po włączeniu tryb ten zmienia pewne parametry pracy silnika, ograniczając jego osiągi i zmniejszając poziom komfortu cieplnego w stopniu akceptowalnym przez kierowcę i pasażerów. Umożliwia uzyskanie korzyści w postaci obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2, które w zależności od warunków drogowych i stylu prowadzenia auta mogą sięgać nawet 10%.
Wskaźnik zmiany biegów (Gear Shift Indicator/GSI) informuje za pomocą piktogramu, przy jakiej prędkości obrotowej należy zmienić przełożenie skrzyni biegów w celu obniżenia zużycia paliwa.
Zdecydowanie większy komfort akustyczny
Nowy Duster jest również zdecydowanie cichszy – łączna emisja hałasu jest dwukrotnie niższa.
Ulepszenia były możliwe dzięki pracy nad trzema rodzajami hałasu:
– hałasem z układu jezdnego,
– hałasem pracy silnika,
– hałasem aerodynamicznym.
Również 6-biegowa skrzynia dostępna z niektórymi silnikami zapewnia cichszą pracę przy wysokich prędkościach. Przy 130 km/h, odczuwany poziom hałasu odpowiada poziomowi przy prędkości 90 km/h w poprzedniej wersji.
KOMPAKTOWY SUV
Gabaryty dostosowane do użytkowania auta na co dzień
Dzięki niezmienionym wymiarom (4,31 m długości i 2 m szerokości)[10] Nowy Duster jest kompaktowy i wyjątkowo zwrotny. Wysoko umieszczone miejsce kierowcy zapewnia dobrą widoczność i pozwala z łatwością kontrolować sytuację na drodze, co jest gwarancją wyższego poziomu bezpieczeństwa.
Prawdziwa „terenówka” z napędem na 4 koła
Nowy Duster jest idealnym samochodem do poruszania się po nieutwardzonych drogach i w terenie dzięki:
– wzmocnionemu podwoziu,
– wysokiemu prześwitowi (210 mm – w wersji 4×4) pozwalającemu pokonywać nierówny teren
– dużemu kątowi natarcia 29,3°, kątowi rampowemu – 23° i zejścia – 34,9°, mającymi zasadniczy wpływ na jego zdolności terenowe.
Kompaktowe wymiary i niska masa zapewniają Dusterowi wysoką zwrotność i przyczyniają się do doskonałych osiągów tego auta.
4×4 NA ŻYCZENIE
Dzięki intuicyjnemu w obsłudze przełącznikowi napędu 4×4, umieszczonemu na desce rozdzielczej, kierowca może z łatwością dostosować napęd samochodu do swoich potrzeb.
Tryb 4×2
Napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drogach o suchej nawierzchni i dobrej przyczepności, w dobrym stanie. Pozwala zmniejszyć zużycie paliwa.
Tryb „Auto”
Napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś, w zależności od przyczepności, przy czym na tylną oś można przenieść nawet 50% napędu.
Tryb „Lock”
System elektronicznie blokuje przeniesienie napędu na 4 koła, przy czym 50% jest stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany do jazdy po nierównej nawierzchni lub w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) i przy niskiej prędkości.
Dzięki skrzyni biegów opracowanej w oparciu o bogate doświadczenie Nissana w dziedzinie samochodów terenowych, Duster może dysponować przełożeniami – „normalnym” (skrzynia 4×2) i „krótkimi” (skrzynia 4×4). Krótkie biegi są idealne do pokonywania nawet najbardziej stromych podjazdów czy przeszkód, przez które trzeba przejeżdżać z niską prędkością, natomiast długie biegi są przydatne do jazdy szosowej.
16-calowe koła z oponami „Mud and snow” (na błoto i śnieg), wyposażonymi w specjalny bieżnik, zapewniają skuteczniejsze odprowadzanie błota, piasku lub mokrego śniegu.
RAJD GAZEL 2013 – 3 DUSTERY NA PODIUM Po 15 dniach rajdu, 6 etapach i od 12 do 14 godzin dziennie pilotowania w terenie, nasze zespoły odniosły ogromne zwycięstwo. Saida Berhamida i Safae Challal powiedziały potem: |
I OCZYWIŚCIE JAK ZAWSZE, PODSTAWOWE ZALETY DACII: FUNKCJONALNOŚĆ, NIEZAWODNOŚĆ I PROSTOTA DLA KLIENTÓW ŚWIADOMYCH SWOICH POTRZEB
Dacia proponuje nowe podejście do samochodu, rewolucjonizujące przyjęte zasady. Klienci dysponujący ograniczonym budżetem mogą sobie teraz pozwolić na nowy samochód.
Kupując Dacię, zyskujesz maksymalny komfort psychiczny – auta te słyną ze swojej niezawodności i łatwości obsługi.
Uznana niezawodność
Wymagania i know-how Grupy Renault
Duster korzysta z bogatego know-how Grupy Renault w zakresie zapewniania jakości oraz niezwykle wymagających procesów i standardów wprowadzonych przez Alians Renault i Nissana. Nowy Duster jest produkowany w zakładzie w Pitesti, w Rumunii.
Podobnie jak wszystkie zakłady Grupy, fabryka w Pitesti stosuje SPR (System Produkcji Renault). Duster korzysta również z niezawodnych silników Aliansu Renault-Nissan, na przykład jednostki 1.5 dCi – najlepiej sprzedającego się silnika Aliansu (ponad 1 milion egzemplarzy w 2012 r.). W Nowej Dacii Duster wykorzystano również doświadczenie Nissana w konstruowaniu samochodów z napędem 4×4, w szczególności, jeśli chodzi o skrzynię przekładniową oraz tylne zawieszenie z mechanizmem różnicowym.
Trwale niezawodne samochody
Podobnie jak modele Renault, również modele Dacii są testowane w najbardziej skrajnych warunkach. Oprócz standardowych testów na stanowiskach badawczych, Dacia poddaje swoje nowe modele skrajnie surowym testom w warunkach rzeczywistych, aby zapewnić im wysoką trwałość.
Po 4 mln kilometrów testów pokonanych przez Dustera pierwszej generacji, Nowy Duster przejechał w ramach testów 1.600.000 km. Przeprowadzono również testy na dużych wysokościach w celu lepszego dopracowania ustawień silników i sprawdzenia ich zachowania w zależności od różnic w składzie powietrza. Zrealizowano także testy odtwarzające trzyletnią eksploatację samochodu przez klienta: otwieranie i zamykanie drzwi i szyb, zmianę ustawień siedzeń i lusterek wstecznych, korzystanie z klaksonu itd.
W badaniu „Co wybrać?”, przeprowadzonym na próbie 29 000 klientów z 5 państw Europy (Francja, Hiszpania, Portugalia, Belgia i Włochy), Dacia zajęła czołowe miejsce w rankingu najbardziej niezawodnych marek w 2012 r.
W ciągu ostatnich czterech lat Dacia zdobyła również tytuł „Wertmeister” dla kilku swoich modeli, w tym Dustera w 2011, 2012 i 2013 r. (w kategorii kompaktowych SUV). Nagroda ta jest przyznawana przez niemieckie czasopismo motoryzacyjne Autobild samochodom utrzymującym wysoką wartość rezydualną.
Bezstresowa eksploatacja
Wszystkie modele Dacii są objęte gwarancją na 3 lata lub 100 tys. km. Pozwala ona na przyjęcie auta do naprawy przez dowolnego koncesjonera oraz naprawę przez wysokiej klasy mechaników z użyciem oryginalnych części zamiennych.
Dacia oferuje również możliwość przedłużenia gwarancji, zapewniającą użytkownikom jeszcze większy komfort psychiczny.
Dacia została nagrodzona za najniższe koszty eksploatacji w Grand Prix Marek Samochodowych 2013
Dacia stanęła na najwyższym miejscu na podium w kategorii „Najniższe koszty eksploatacji” w badaniu Car360° przeprowadzonym przez instytut TNS Sofres w 2013 r. w grupie ponad 3.100 klientów, które miało ocenić stosunek klientów do marki posiadanego samochodu.
Ten wynik jest nagrodą za nieustające dążenie Dacii, która pragnie oferować swoim klientom:
– samochody wyposażone w nowe, oszczędne silniki,
– ofertę usług posprzedażnych i części po bardzo konkurencyjnych cenach,
– wysoką cenę przy odsprzedaży samochodu,
– i niezmienioną cenę kupna pomimo znacznie bogatszego i atrakcyjniejszego wyposażenia nowych modeli.
BYŁ SOBIE SAMOCHÓD I BYŁA SOBIE MARKA – DWIE HISTORIE SUKCESU
Historia Dustera
Duster odniósł prawdziwy sukces zdobywając serca ponad 450 tysięcy klientów w ciągu 3 lat od jego wprowadzenia do sprzedaży. W 2012 r. uplasował się na przykład w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów we Francji. Model ten przyczynił się do zmiany wizerunku marki i pozwolił jej zdobyć nowych klientów.
Nie sposób sprowadzić jego sukcesu jedynie do atrakcyjnej ceny. Na jego powodzenie w szerokim stopniu złożyły się zalety tego auta.
Przede wszystkim design, który nie zostawia cienia wątpliwości co do jego przynależności do segmentu samochodów z napędem na cztery koła. A także jego zdolności pokonywania przeszkód terenowych i zwrotność, co udowodnił podczas renomowanych zawodów: Trophée Andros (Francja), Rajdu Gazel (Maroko) czy wyścigu Pikes Peak (Stany Zjednoczone). To również przydatność na co dzień: przestronne wnętrze, liczne schowki, pojemny bagażnik. I wreszcie niski koszt eksploatacji: ograniczone zużycie paliwa dzięki silnikom Aliansu Renault-Nissan (w tym również silnikowi LPG), niskokosztowy program przeglądów dzięki specjalnym ofertom posprzedażnym Dacii.
Duster to przede wszystkim genialny projekt stylistyczny – wszyscy są co do tego zgodni. Za kierownicą tego modelu jeździ dziś ponad 450 tysięcy klientów, co jest imponującym wynikiem jak na samochód sprzedawany od nieco ponad 3 lat. Zachwycił ich jego design, zdolności terenowe i bezkonkurencyjna cena na rynku. Nowy Duster – jeszcze bardziej w stylu Dustera niż kiedykolwiek, jest na najlepszej drodze do zapisania się w historii jako samochód kultowy – Renaud Pirel, Dyrektor Marketingu Gamy Entry
Saga marki Dacia
Marka Dacia, mająca na swoim koncie 2,5 miliona samochodów sprzedanych w Europie i w basenie Morza Śródziemnego, odniosła prawdziwy sukces handlowy. Dysponująca w pełni odnowioną, najmłodszą gamą modeli w Europie, kontynuuje swój rozwój w kolejnych 6 krajach, w których wejdzie do sprzedaży w 2013 r.: Zjednoczone Królestwo, Irlandia, Norwegia, Dania, Cypr i Malta.
Dacia to również społeczność klientów dumnych z posiadanego auta. 5. edycja wielkiego pikniku Dacii we Francji pobiła kolejny rekord. Wzięło w niej udział ponad 15 tysięcy osób.
W Algierii Dacia zorganizowała „Dacia Land” – park rozrywki otwarty dla publiczności przez cały weekend. Społeczność Dacii powstała dzięki sieciom społecznościowym: światowa strona Dacii na Facebooku liczy ponad 800 tysięcy fanów, istnieją również krajowe strony Dacii na Facebooku w 21 państwach.
Przy wzroście sprzedaży w pierwszym półroczu 2013 r. o 18% w stosunku do pierwszego półrocza ubiegłego roku w Europie, Dacia jest najszybciej rozwijającą się marką w niezbyt sprzyjających warunkach rynkowych. Nowy Duster jest dopełnieniem całkowicie odnowionej gamy samochodów marki – najmłodszej w Europie i w basenie Morza Śródziemnego. Success story Dacii trwa – Rafaël Treguer, Dyrektor Handlowy Dacii
Nowa Dacia Duster: jak zawsze Dacia, ale jeszcze bardziej w stylu Dustera
źródło: Renault Polska
[1] Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, w trakcie homologacji
[2] W standardzie w zależności od wersji
[3] 443 litry w wersji 4×4 wyposażonej w zestaw do naprawy opon, 408 litrów w wersji 4×4 wyposażonej w koło zapasowe.
[4] W zależności od kraju.
[5] Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, w trakcie homologacji.
[6] Emisja CO2 w cyklu mieszanym, w trakcie homologacji.
[7] Dane w trakcie homologacji.
[8] Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 mierzone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
[9] Zużycie paliwa i emisja CO2 w cyklu mieszanym, w trakcie homologacji.
[10] Z lusterkami bocznymi.
Najnowsze komentarze