Marka Renault, zajmująca pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie, odnawia gamę Kangoo dla klientów indywidualnych i firm. Nowy przód jest zgodny z nową stylistyką Renault i jest zróżnicowany dla wersji osobowych, dostawczych i Z.E. We wnętrzu znajdziemy zaawansowane technologie, zwłaszcza dzięki pojawieniu się multimedialnego systemu Renault R-Link.
Firmom i klientom prowadzącym działalność gospodarczą Renault oferuje również wersję z 3 miejscami z przodu, dostępną w 3 długościach nadwozia. Kangoo Compact jest jedynym samochodem o pojemności poniżej 2,8 m³, który proponuje tę konfigurację. W gamie kombivana pojawia się nowa wersja – Kangoo Extrem o stylistyce samochodu terenowego.
Oprócz wersji z napędem w 100% elektrycznym o zerowej emisji podczas eksploatacji, Renault Kangoo oferuje gamę oszczędnych silników o wysokich osiągach, z których jeden – Energy dCi 90 jest liderem pod względem niskiego zużycia paliwa. Nowe Kangoo jest najbardziej oszczędnym samochodem w swojej kategorii. Poza napędem w 100% elektrycznym o zerowej emisji podczas eksploatacji, model ten jest wyposażony w mocne i ekonomiczne silniki spalinowe, a wśród nich silniki Energy wykazujące się rekordowo niskim zużyciem paliwa w swoim segmencie – Energy dCi 90 KM spalający 4,3 l/100 km1 i emitujący 112 g CO2/km. Silniki Energy są wyposażone w system Stop and Start oraz układ odzyskiwania energii przy hamowaniu.
Nowe Kangoo, które we Francji można zamawiać od lutego 2013 r., pojawiła się w sprzedaży w Europie w czerwcu 2013 r. Na polskim rynku można już składać zamówienia. Kombivan w gamie polskiej oferowany jest w cenie od 63.700 zł brutto, furgonetka od 51.200 zł netto, a wersja elektryczna – od 83,900 zł netto.
Oferta Kangoo jako samochodu dostawczego obejmuje 15 wersji (w tym wersje Z.E.), w których objętość przestrzeni ładunkowej wynosi od 2,3 do 4,6 m³. Wśród nich występuje także nowa opcja z 3 miejscami z przodu, oferowana w trzech długościach nadwozia: Compact, Express i Maxi (niedostępna w wersjach Z.E., Maxi 5-miejscowym i wersji z przedłużoną kabiną). Renault Kangoo Compact jest więc jedynym na rynku samochodem o przestrzeni ładunkowej poniżej 2,8 m³ oferującym trzy miejsca z przodu. Wersje kombivan, Kangoo, Grand Kangoo 5-miejscowe i 7-miejscowe posiadają za tylną kanapą przestrzeń bagażową od 660 do 930 litrów. A w furgonetce Kangoo Maxi pojemność części ładunkowej i schowków sięga nawet 4600 l.
Dossier Renault Kangoo
Marka Renault, zajmująca pozycję lidera na rynku samochodów dostawczych w Europie, odnawia gamę Kangoo dla klientów indywidualnych i firm. Nowy przód jest zgodny z nową stylistyką Renault i jest zróżnicowany dla wersji osobowych, dostawczych i Z.E. Wygląd jest jeszcze bardziej solidny dzięki zdecydowanie lepszej jakości wykończenia. We wnętrzu znajdziemy zaawansowane technologie, zwłaszcza dzięki pojawieniu się multimedialnego systemu Renault R-Link.
Dla firm i klientów prowadzących działalność gospodarczą oferujemy również wersję z 3 miejscami z przodu, dostępną w 3 długościach nadwozia. Kangoo Compact jest jedynym samochodem o pojemności poniżej 2,8 m³, który proponuje tę konfigurację. W gamie kombivana pojawia się nowa wersja – Kangoo Extrem o stylistyce samochodu terenowego.
Oprócz wersji z napędem w 100% elektrycznym o zerowej emisji podczas eksploatacji, Renault Kangoo oferuje gamę oszczędnych silników o wysokich osiągach, z których jeden – Energy dCi 90 jest liderem pod względem niskiego zużycia paliwa. Jego spalanie zostało obniżone nawet do 4,3 l/100 km.
Nowe Kangoo, które we Francji można zamawiać od lutego 2013 r., pojawiło się w sprzedaży w Europie już w czerwcu 2013 r.
Na polskim rynku można już składać zamówienia na Nowe Kangoo. Kombivan w gamie polskiej oferowany jest w cenie od 63.700 zł brutto, furgonetka od 51 200 zł netto a wersja elektryczna – od 83.900 zł netto.
ZDECYDOWANY DESIGN
Design Nowego Kangoo stał się bardziej dojrzały. Mocniej napięta linia i uporządkowana bryła nadają mu solidny wygląd. Przód jest typowy dla nowej stylistyki marki z powiększonym logo, kontrastującym z czarną osłoną chłodnicy i bardziej wysmukłymi, wyrazistymi światłami. Kombivan, furgonetka i wersja Z.E. są obecnie bardziej zróżnicowane stylistycznie. Aby jeszcze lepiej spełniać oczekiwania klientów, gama kombivanów została poszerzona o nową wersję: Kangoo Extrem o stylistyce samochodu terenowego.
Kangoo zmienia się i modernizuje
Nowe Kangoo zwraca uwagę zdecydowanym designem. Błotniki tracą swój krągły kształt, a ich linia staje się bardziej napięta i wyprofilowana. Przód jest typowy dla nowej stylistyki marki. Pojawia się powiększone logo kontrastujące z czarną osłoną chłodnicy i zmienione światła podkreślające zaawansowanie technologiczne i wyższą jakość nowego modelu. Światła o migdałowym wykroju są obecnie bardziej wyraziste. Zmieniono przód, maskę i błotniki, aby uzyskać solidny wygląd. Masywny zderzak o krągłym zarysie, mocno wysunięty w stosunku do maski, nadaje autu zdecydowany wygląd.
Kombivan, furgonetka i wersja Z.E. są obecnie bardziej zróżnicowane
Wersje kombivana, furgonetki i Z.E. są obecnie bardziej zróżnicowane niż w poprzedniej generacji tego modelu.
W kombivanie pojawiają się dwie chromowane listwy po obu bokach również chromowanego logo, kontrastujące z innymi elementami wykończenia w błyszczącym czarnym kolorze. Grill ma bardziej zaokrąglony kształt u podstawy, zgrabnie wpasowany w zderzak w kolorze nadwozia (w zależności od wersji). Czarne klosze reflektorów kojarzą się ze światem samochodów osobowych. Przedłużenia tylnych świateł są w tej wersji czerwone.
Furgonetka jest wyposażona w czarny zderzak o ziarnistej fakturze, mniej wrażliwy na drobne stłuczki, stanowiące nieodłączny element intensywnej eksploatacji. Przedłużenia tylnych świateł są również czarne. Chromowane logo wybija się na czarnym tle o ziarnistej fakturze.
Dostępny jest również pakiet Style, zapewniający bardziej dynamiczny wygląd auta. Obejmuje on:
– wstawki w kolorze szarym,
– czarne klosze reflektorów,
– osłonę prowadnicy bocznych przesuwnych drzwi w kolorze nadwozia (w wersjach L1),
– elementy tylnego zderzaka w kolorze nadwozia
– światła przeciwmgłowe.
Przynależność Nowego Kangoo Z.E. do świata samochodów elektrycznych podkreśla niebiesko wykończone logo, dwie chromowane listwy na przodzie oraz przedłużenia tylnych świateł. Klosze tylnych świateł są również chromowane, z lekkim niebieskawym odcieniem. Wersja ta jest wyposażona w zderzak oferowany w furgonetce i czarne klosze reflektorów, stanowiące element wyposażenia kombivana. Podobnie jak w ZOE, gniazdo do ładowania zostało w Nowym Kangoo Z.E. przeniesione pod logo, na osłonie chłodnicy. Kierowca może do niego podłączyć przewód dostarczany wraz z samochodem i umożliwiający ładowanie z domowego Wall Boxa w czasie od 6 do 9 godzin lub z publicznego terminala.
Renault Kangoo Kangoo wyróżnia się wysokim poziomem lojalności klientów. Wyniki uzyskiwane przez tę furgonetkę stale rosły na przestrzeni lat 2007-2011, osiągając w ubiegłym roku poziom 66%. W momencie zakupu kolejnego samochodu ponad połowa klientów w ogóle nie bierze pod uwagę innego modelu. Wizerunek i zalety tego samochodu oraz sieci Renault to najważniejsze powody zakupu Kangoo. Źródło: Coroczne badanie przeprowadzone przez niezależny instytut badawczy.Wersja elektryczna – 95% klientów Kangoo Z.E. jest zadowolonych ze swojego samochodu. Oto kilka opinii kierowców Kangoo Z.E.:
|
Bardziej nowoczesne wnętrze
Najważniejsze zmiany wprowadzone w ramach nowej fazy obejmują również wnętrze auta. W zmienionej kabinie pojawiła się nowa, bardziej nowoczesna centralna konsola. Jej design i czarny błyszczący lakier przypominają rozwiązanie zastosowane w Nowym Clio oraz modelach Captur i ZOE. Atrakcyjnie wyglądająca konsola mieści panele sterowania klimatyzacją i radioodbiornikiem. W ofercie jest również dostępny multimedialny system Renault R-Link. Skupia on w jednym miejscu wszystkie funkcje multimedialne (nawigacja, radio, zestaw głośnomówiący Bluetooth®, gniazda do podłączania przenośnych urządzeń audio itp.), wyświetlane na dużym ekranie dotykowym.
Design deski rozdzielczej różni się w zależności od wersji. W furgonetce i kombivanie trzy czarne tarcze mają białe obramowania. W wersji Z.E., zegary są dostosowane do elektrycznego napędu. Znajdziemy tu miernik oszczędności energii, wskaźnik poziomu naładowania akumulatora i prędkościomierz w niebieskim kolorze.
Kangoo Extrem porzuca utarte szlaki
Kombivan w wersji „Extrem” przejmuje elementy stylistyczne typowe dla aut terenowych. Pojawiają się atrybuty typowe dla SUV-a, takie jak relingi dachowe, czarne boczne osłony oraz tylny zderzak o ziarnistej fakturze oraz wstawka w przednim zderzaku i obudowy lusterek bocznych w kolorze ciemnoszarym. Kangoo Extrem to również kolorowe i nowoczesne naklejki na boki nadwozia, polakierowane na czarny błyszczący kolor elementy wykończenia wokół świateł, dodatkowo przyciemniane tylne szyby i aluminiowe obręcze kół 15’’ w kolorze ciemnoszarym. Z boku i na bagażniku pojawia się specjalne oznakowanie „Extrem”.
SZEROKA GAMA WERSJI NA KAŻDY RODZAJ UŻYTKOWANIA POJAZDU
Od wprowadzenia na rynek w 1997 roku, gama Kangoo ulegała stopniowemu rozszerzeniu, by coraz lepiej spełniać oczekiwania klientów indywidualnych oraz wymagających użytkowników prowadzących działalność gospodarczą. Wprowadzenie nowych wersji z trzema miejscami z przodu sprawia, że oferta obejmuje już 15 odmian pojazdu. Funkcjonalność gamy Kangoo przejawia się również w licznych innowacjach, ułatwiających codzienną eksploatację, takich jak płaska podłoga czy przesuwna klapa dachowa.
Bogata gama 15 wersji (o różnej długości nadwozia i liczbie miejsc)
Oferta Kangoo jako samochodu dostawczego obejmuje 15 wersji (w tym wersje Z.E.), w których objętość przestrzeni ładunkowej wynosi od 2,3 do 4,6 m³. Wśród nich występuje także nowa opcja z 3 miejscami z przodu oferowana w trzech długościach nadwozia: Compact, Express i Maxi (niedostępna w wersjach Z.E., Maxi 5-miejscowym i wersji z przedłużoną kabiną). Renault Kangoo Compact jest więc jedynym na rynku samochodem o przestrzeni ładunkowej poniżej 2,8 m3 oferującym trzy miejsca z przodu. Wersje kombivan, Kangoo, Grand Kangoo 5-miejscowe i 7-miejscowe posiadają za tylną ławką przestrzeń bagażową od 660 do 930 litrów.
Trzy miejsca z przodu
Oddzielona od fotela kierowcy dwumiejscowa kanapa może okazjonalnie służyć do przewozu dodatkowego pasażera.
Funkcjonalność tej ławki zapewnia kilka konfiguracji ustawień. Oba oparcia składają się niezależnie na siedziska, pozwalając zwiększyć przestrzeń ładunkową samochodu. W ten sposób jej długość może sięgnąć 2,88 m w Kangoo Maxi. Złożone oparcie na środkowym miejscu może służyć jako podłokietnik lub stolik do pisania. Siedzisko całej kanapy podnosi się, otwierając dostęp do schowka objętości 15 litrów.
Aby zwiększyć komfort pasażerów siedzących z przodu, zmniejszono grubość wewnętrznych okładzin drzwi po stronie pasażera. W ten sposób szerokość między podłokietnikami drzwi kierowcy i pasażera wzrosła o 36 mm i wynosi 1 353 mm. W omawianych wersjach dźwignia hamulca ręcznego typu „lotniczego” została zastąpiona klasyczną dźwignią, zajmującą mniej miejsca i uwalniającą przestrzeń na nogi pasażera siedzącego na środkowym fotelu. Dodatkowy komfort zapewnia mu zamontowany w podłodze podnóżek. W 3-miejscowych wersjach oferowana jest przegroda rurowa, pełna bez szyby lub przeszklona.
Nowe Kangoo Z.E. dla firm dbających o środowisko
Tak jak poprzedni model, Nowe Kangoo jest oferowane w wersji z napędem w 100% elektrycznym. Dzięki rozmieszczeniu akumulatora pod podłogą w centralnej części nadwozia, Kangoo Z.E. posiada te same wymiary i wielkość przedziału ładunkowego, co wersja z silnikiem spalinowym. Jego przestrzeń ładunkowa wynosi od 3 do 3,5 m3, a ładowność 650 kg. Maksymalna długość ładunkowa mierzona po płaskiej podłodze sięga 2,5 m (po złożeniu fotela pasażera), a więc tyle samo, co w Kangoo spalinowym. Szerokość miedzy nadkolami tylnymi, wynosząca 1,21 m, pozwala na przewóz europalet. Dostęp do przedziału ładunkowego ułatwiają asymetryczne dwuskrzydłowe drzwi tylne oraz boczne drzwi przesuwne.
Nowe Kangoo Z.E. jest również oferowane w wersji Maxi 2-miejscowej oraz 5-miejscowej :
– Maxi 2-miejscowe: przestrzeń ładunkowa sięga 4,6 m3, długość ładunkowa do 2,9 m.
– Maxi 5-miejscowe: przestrzeń ładunkowa od 2,4 m3 do 3,6 m3 (ze złożoną tylną kanapą)
Nowością w katalogu modelu Kangoo jest generator zewnętrznego dźwięku „Z.E. Voice” ostrzegający pieszych o zbliżającym się samochodzie elektrycznym, co podnosi bezpieczeństwo jazdy w terenie miejskim. System ten jest aktywny przy prędkości od 1 do 30 km/h (na postoju dźwięk nie jest emitowany).
Kangoo Z.E., pierwszy w Europie mały furgon elektryczny, lider w tym segmencie 28. października 2011 roku pierwsze Kangoo Z.E. pojawiły się w salonach Renault. Jest to jednocześnie data oficjalnego wdrożenia strategii Renault w dziedzinie samochodów elektrycznych. Samochód został wysoko oceniony przez prasę i oprócz licznych nagród, zdobył bardzo prestiżowy tytuł „International Van of the Year 2012”, przyznany po raz pierwszy samochodowi elektrycznemu. W uzasadnieniu, podkreślano szczególnie parametry przestrzeni ładunkowej, ładowność, a także przyjemność prowadzenia nowego samochodu. W październiki 2011 roku Kangoo Z.E. wygrało również centralny przetarg obejmujący dostawę ponad 15.000 samochodów w ciągu czterech lat do 19 francuskich przedsiębiorstw i jednostek administracji. Kangoo Z.E. zajmuje czołową pozycję na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Europie. Dotychczas zarejestrowano blisko 8 200 Kangoo Z.E., z czego 4.700 sztuk we Francji, a 1.800 zostało zakupionych przez pocztę francuską. 9. kwietnia 2013 roku, taśmę produkcyjną zakładu w Maubeuge opuścił dziesięciotysięczny egzemplarz Kangoo Z.E. |
Grand Kangoo 7-miejscowe
Podwyższona pozycja 2 niezależnych miejsc w trzecim rzędzie zapewnia wysoki komfort podróżowania nawet na dalekich trasach. Zamontowane na szynach fotele mogą być przesuwane do przodu i do tyłu, zależnie od potrzeb pasażerów. Maksymalny promień na wysokości kolan na tych miejscach jest jednym z największych na rynku – wynosi 145 mm. Dostęp do miejsc w trzecim rzędzie ułatwia kanapa z drugiego rzędu, dzielona w układzie 2/3 – 1/3, którą można jednym ruchem złożyć, tworząc płaską podłogę. Uzyskane dzięki temu przejście do trzeciego rzędu szerokości 636 mm jest jednym z największych na rynku. Widoczność na boki i do przodu z miejsc w trzecim rzędzie jest najlepsza w segmencie: kąt widzenia sięga 3,2° ponad horyzont. W konfiguracji 7-miejscowej objętość bagażnika wynosi 400 litrów. Fotele z trzeciego rzędu składają się, by utworzyć rodzaj stolika, mogą być też złożone i podniesione lub też całkowicie wymontowane z kabiny samochodu.
Innowacyjne rozwiązania podnoszące funkcjonalność samochodu
Konfiguracja „płaskiej podłogi” ułatwiająca przewóz długich przedmiotów
(Dostępna w Kangoo & Grand Kangoo oraz w Kangoo Maxi 5-miejscowym)
Nowatorski system pozwala na złożenie tylnej kanapy i fotela pasażera i uzyskanie płaskiej podłogi, bardzo praktycznej do przewożenia długich przedmiotów sięgających 2,5 m (2,88 w Grand Kangoo Maxi 5-miejscowym). Tylną kanapę dzieloną w układzie 1/3 – 2/3 składa się w prosty sposób, pociągając jednym ruchem za uchwyt umieszczony w jej górnej części. Oparcie kanapy kładzie się wtedy na siedzisku. Po złożeniu oparcia i podniesieniu całej kanapy, pozostaje ona połączona z podłogą specjalnym łącznikiem umieszczonym u podstawy oparcia i siedziska. Fotel pasażera posiada te same funkcje (zależnie od wersji).
Rozwiązanie to zapewnia liczne możliwości konfiguracji wnętrza dostosowane do przewozu każdego rodzaju ładunku. System wspomagania pozwala na ponowne ustawienie ławki do początkowego położenia bez użycia siły.
Do przewozu wysokich przedmiotów, przesuwna klapa dachowa
(Dostępna w Kangoo dostawczym i osobowym)
Tylna klapa dachowa działa jak otwierany dach. Otwiera ona znacznie większą część dachu niż klasyczne tego rodzaju rozwiązania i pozwala na przewóz przedmiotów nie tylko wysokich, ale i dużych. Szerokość otworu w dachu wynosi 100 cm, a długość 46 cm.
Wielofunkcyjne poprzeczki dachowe do montażu bagażnika dachowego
(Dostępne tylko w Kangoo osobowym)
Relingi dachowe można przekształcić bez użycia narzędzi w poprzeczki dachowe wytrzymujące obciążenie do 80 kg. Dla zwiększenia bezpieczeństwa transportu, poprzeczki posiadają wzrokowe i dźwiękowe wskaźniki ich prawidłowego zablokowania. Przewóz boksu dachowego lub wszelkich innych bagaży na dachu nigdy nie był tak prosty.
… i liczne możliwości wyposażenia oraz adaptacji pojazdu
Renault oferuje szeroką gamę akcesoriów i wyposażenia wnętrza pojazdu:
– Liczne opcje dostosowane do wymagań każdej branży: okładziny ścian i podłogi ze sklejki drewnianej, kraty zabezpieczające okna przed włamaniem, itd.
– Szeroka oferta akcesoriów: bagażniki dachowe, haki, pokrowce na fotele, dywaniki, itd.
We współpracy z autoryzowanymi producentami nadwozi i zabudów firma Renault opracowała zabudowy i adaptacje samochodów przeznaczone do użytku profesjonalnego, takie jak: chłodnie, zabudowy warsztatowe, ambulanse, przewóz osób niepełnosprawnych itd.
Elektryczna wersja Nowego Kangoo Z.E. oferuje te same możliwości adaptacji, co wersje z silnikiem spalinowym, oprócz pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych.
Jako uzupełnienie oferty, Renault proponuje wiele rodzajów specjalnego fabrycznego wyposażenia spoza gamy katalogowej. Są to modyfikacje pojazdów wykonywane w fabryce w celu indywidualnego dostosowania do specyfikacji wymaganej przez klienta, np. poprzez lakierowanie nadwozia w kolorze firmowym.
Sieć Renault PRO + Pierwsze centra Pro + zostały otwarte w 2009 roku w celu podniesienia jakości obsługi handlowej i technicznej klientów instytucjonalnych. Sieć ta jest budowana w oparciu o koncepcję „one stop shop”, aby móc w jednym miejscu, w praktyczny i skuteczny sposób spełnić potrzeby klientów instytucjonalnych. Do dzisiaj w 30 krajach Europy otwarto 400 punktów Sieci Renault PRO +. |
NAJBARDZIEJ OSZCZĘDNY W SWOJEJ KATEGORII – TYLKO 4,3 l/100 KM
Nowe Kangoo jest najbardziej oszczędnym samochodem w swojej kategorii. Poza napędem w 100% elektrycznym o zerowej emisji podczas eksploatacji, model ten jest wyposażony w mocne i ekonomiczne silniki spalinowe, a wśród nich silniki Energy wykazujące się rekordowo niskim zużyciem paliwa w swoim segmencie:
– Energy dCi 90 KM spalający 4,3 l/100 km1 i emitujący 112 g CO2/km
Silniki Energy są wyposażone w system Stop and Start oraz układ odzyskiwania energii przy hamowaniu.
Energy dCi 90 KM – lider pod względem niskiego zużycia paliwa: 4,3 l/100 km
Dzięki silnikom Energy dCi 90 KM, Nowe Kangoo jest najbardziej oszczędnym samochodem w segmencie. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 4,3 l/100 km,· a emisja 112 g CO2/km. Oba te parametry są niższe w porównani do poprzedniej generacji modelu Kangoo.
Wyposażony w system Stop&Start oraz turbo o stałej geometrii łopat, silnik ten osiąga moment obrotowy 200 Nm (dCi 90) już przy 1 750 obr./min, zapewniając pełen komfort jazdy i zdecydowane przyspieszenia już w niskim zakresie obrotów.
Trzy cechy technologiczne:
– Konstrukcja turbo powoduje ograniczenie strat energii: kanały doprowadzające powietrze zostały uproszczone, co zwiększyło sprawność i wydajność turbo i lepsze osiągi silnika przy niezmienionym zużyciu paliwa.
– Turbo o zmiennej geometrii łopat i niskiej bezwładności: szybki czas reakcji silnika na działanie kierowcy, natychmiastowe przyspieszenia dzięki dokładnemu dostosowaniu wymiarów turbiny.
– Dysze wtrysku ANI (Angle de Nappe d’injection Individualisé – indywidualny kąt wtrysku warstwowego): precyzyjniejsze doprowadzania paliwa – wtrysk warstwowy znacznie poprawia efektywność procesu spalania mieszanki (o 15% mniej niespalonych cząstek), co bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2. Technologia wtrysku ANI kompensuje naturalne, mimośrodowe ustawienie dysz, typowe dla silników 8-zaworowych (niesymetryczne ustawienie względem siebie zaworów ssących i wydechowych). Wtrysk tego typu jest realizowany z użyciem wtryskiwaczy piezoelektrycznych z 7 otworami.
Tak jak w innych silnikach Energy dCi, nowa jednostka posiada układ recyrkulacji zimnych gazów spalinowych (EGR niskociśnieniowy) oraz system kontroli temperatury silnika podnoszący jego sprawność.
Wprowadzono też inne modyfikacje, jak zastosowanie materiałów o niskim współczynniku tarcia, wywodzących się z Formuły 1 (powłoka DLC na popychaczach wałka rozrządu, grafitowa powłoka na płaszczach tłoków) czy też pompy oleju o zmiennej pojemności skokowej. Rozwiązania te pozwoliły na istotne ograniczenie oporów tarcia, co bezpośrednio przełożyło się na obniżenie zużycia paliwa aż o 15% w porównaniu do silnika 1.6 16V.
W ofercie silniki te występują także w wersji bez systemu Stop&Start. Dla wszystkich silników dCi nowej generacji producent przewiduje przeglądy co 2 lata lub 40 000 km.
Nowość w gamie silników benzynowych modelu Kangoo: Energy TCe 115*
Pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy Renault z bezpośrednim wtryskiem paliwa – silnik Renault Energy TCe 115* posiada wysokie osiągi, a jednocześnie mocne zalety ekonomiczne. Po raz pierwszy został on zastosowany w rodzinie Mégane w 2012 roku. Jest to blok aluminiowy o pojemności skokowej 1.197 cm³ , osiągający moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy 190 Nm, porównywalny z silnikiem wolnossącym o pojemności 2 litrów. Możliwość wykorzystania 90% momentu już od 1.500 obr./min, a jego pełnej wartości w zakresie od 2.000 do 4.000 obr./min sprawia, że silnik ten wyróżnia się swą elastyczną pracą i przyspieszeniami w niskim zakresie obrotów godnymi silnika wysokoprężnego.
Najmocniejszy na rynku silnik benzynowy 1.2 litra, Renault Energy TCe 115 jest także liderem pod względem oszczędności zużycia paliwa. Jego średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 6 l/100 km1, czyli o blisko 1,7 l/100 km mniej w porównaniu do silnika 1.6 16V. Emisja na poziomie 140 g CO2 / km1, to także spadek o 40 g.
Dzięki tak istotnemu ograniczeniu spalania, znacząco spadają koszty eksploatacji samochodu. Mniejsza emisja CO2 pozwala na skorzystanie z dopłat i zniżek podatkowych (zależnie od kraju). Dodatkowym atutem w obniżaniu kosztów użytkowania jest bezobsługowy łańcuch rozrządu.
Silnik ten jest wyposażony w:
– bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie
W połączeniu z doładowaniem poprzez turbokolektor i zmiennymi fazami rozrządu z podwójnym układem przestawnym wałków rozrządu, zastosowane rozwiązanie pozwala na uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego już przy niskiej prędkości obrotowej silnika i w poszerzonym jej zakresie. Wtrysk następuje bezpośrednio do komory spalania i poprawia sprawność silnika i charakterystykę jego pracy w zależności od warunków eksploatacji. W ten sposób poprawie ulega proces spalania mieszanki z korzyścią dla zużycia paliwa i emisji CO2.
– system Stop&Start zapewniający wyjątkowo szybki rozruch silnika:
System ten kontroluje dokładne położenie tłoków w cylindrach i wtryskuje paliwo do cylindra, w którym pozycja tłoka jest najkorzystniejsza do natychmiastowego rozruchu silnika. „Bezpłatna” energia zmagazynowana dzięki układowi odzyskiwania energii przy hamowaniu jest wykorzystywana do doładowania akumulatora i wsparcia ponownych rozruchów silnika. Przeglądy silnika wykonywane są co 2 lata / 30 000 km.
* Silnik dostępny w ofercie w wybranych krajach od września 2013 roku, wartości zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń w trakcie homologacji.
Silnik TCe 115 aktualnie niedostępny w gamie polskiej.
Poprawa właściwości akustycznych
W nowych silnikach oferowanych w Nowym Kangoo wprowadzono ulepszenia w układzie wtrysku paliwa, turbodoładowania oraz w układzie wydechowym, aby obniżyć poziom hałasu powstającego w procesie spalania mieszanki. Zmniejszeniu hałasu pracy silnika służyły też modyfikacje punktów jego mocowania ograniczające drgania układu napędowego.
Inne ulepszenia wprowadzone w Nowym Kangoo w dziedzinie akustyki Lepsze wyciszenie nadwozia poprzez: – korzystniejsze rozmieszczenie pianki tłumiącej hałas w dachu, – dokładniejsze nałożenie mas uszczelniających i tłumiących, – izolację dźwiękową zbiornika paliwa. Mniej hałasów aerodynamicznych dzięki: – zastosowaniu „dźwiękochłonnej” przedniej szyby występującej już w poprzedniej generacji Kangoo, – nowego bardziej wyprofilowanego kształtu zewnętrznych lusterek wstecznych. |
ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE EKOJAZDĘ
Szereg technologicznie zaawansowanych systemów, umożliwiających kierowcy oszczędzanie paliwa i obniżanie emisji CO2 w przypadku modeli spalinowych oraz zwiększanie zasięgu w przypadku modeli elektrycznych. Inteligentny system pokładowy Renault R-Link, zapewniający dostęp do funkcji ułatwiających obniżanie zużycia energii. W celu zapewnienia jeszcze pełniejszej kontroli kosztów użytkowania, Nowe Renault Kangoo wyposażono w standardzie we wskaźnik zmiany biegów. Zainstalowany w aucie tryb Eko pozwala obniżyć zużycie paliwa nawet o 10% (zależnie od typu silnika) lub wydłużyć zasięg nawet o 10% (w Kangoo Z.E.).
Renault R-Link
Po Nowym Clio, ZOE i Captur, system multimedialny Renault R-Link jest obecnie oferowany również w Nowym Kangoo. Renault R-Link obejmuje zarówno wszystkie funkcje multimedialne – nawigacja, radio, zestaw telefoniczny ze złączem Bluetooth® i funkcją audiostreamingu oraz złącza do przenośnych urządzeń audio – jak też usługi związane z samochodem oraz obszerny katalog aplikacji możliwych do pobrania z pokładu samochodu. Funkcje te mogą być obsługiwane za pośrednictwem dużego, ergonomicznego, intuicyjnego ekranu dotykowego o przekątnej 7 cali (18 cm), za pomocą pokrętła na panelu czołowym radioodbiornika lub za pomocą poleceń głosowych.
Dzięki intuicyjnej koncepcji obsługa Renault R-Link jest niezwykle łatwa.
– Obsługa wszystkich funkcji odbywa się za pośrednictwem zespołu przełączników pod kierownicą (w przypadku funkcji audio i telefonu) lub centralnego pokrętła na panelu czołowym radioodtwarzacza.
– Obsługa głosowa (w 9 dostępnych językach*): dzięki funkcji poleceń głosowych, użytkownik może w prosty sposób aktywować niektóre funkcje, takie jak: „Połącz z…” (z podaniem numeru telefonu lub nazwy kontaktu z książki telefonicznej), „Jedź do…” (z podaniem adresu docelowego), „Wyświetl moje aplikacje”, a następnie „e-mail”, itd…
* Po francusku, angielsku, niemiecku, hiszpańsku, portugalsku (tylko w Portugalii), holendersku, włosku, rosyjsku i turecku
Równolegle, z chwilą ruszenia auta z miejsca, aktywowana jest funkcja Text To Speech (TTS), umożliwiająca automatyczny odczyt na głos tekstów i strumieni wiadomości w formacie RSS z niektórych aplikacji.
Odnowiona gama radioodbiorników Wszystkie radioodbiorniki są obecnie wyposażone w gniazdo USB oraz system łączności telefonicznej Bluetooth® z funkcją audiostreamingu. Zmieniono usytuowanie mikrofonu oraz udoskonalono system przetwarzania sygnału, co pozwoliło znacząco poprawić jakość rozmów telefonicznych. Gama radioodbiorników obejmuje 3 pozycje katalogowe: – radioodbiornik ze złączami USB i Bluetooth®, – radioodbiornik wyposażony dodatkowo w odtwarzacz płyt CD, – radioodbiornik z odtwarzaczem płyt CD sprzężony z systemem Renault R-Link, umożliwiający obsługę poszczególnych funkcji R-Link podczas jazdy, również z systemem poleceń głosowych. |
Nawigacja TomTom LIVE
Nawigacja ta umożliwia wybór najekonomiczniejszej pod względem zużycia paliwa trasy przejazdu.
„Driving eco²” – pomoc w ekonomicznym i ekologicznym prowadzeniu pojazdu
– „Bilans trasy” -funkcja pozwalająca ocenić w ujęciu liczbowym zachowanie kierowcy z punktu widzenia ekojazdy,
– „Ekoporady” – spersonalizowane zalecenia pozwalające kierowcy doskonalić się w zakresie ekojazdy,
– „Moje ulubione trasy” – pomoc w doskonaleniu ekojazdy poprzez porównywanie wyników z różnych tras.
Usługi on-line umożliwiające optymalizację trasy oraz skracanie czasu przejazdu
Dostarczają kierowcy informacji o warunkach na drodze w czasie rzeczywistym, umożliwiając mu dzięki temu skrócenie czasu przejazdu.
– Usługi „TomTom® LIVE” pomagają kierowcy w optymalizacji trasy przejazdu
– HD Traffic®: najlepsza dostępna w czasie rzeczywistym informacja o ruchu drogowym, umożliwiająca optymalizację czasów przejazdu, oszczędzanie paliwa oraz dokładne wyliczanie godziny dotarcia do celu podróży.
– Strefy niebezpieczne: komunikaty bezpieczeństwa drogowego nadawane w czasie rzeczywistym.
– TomTom Places: największa baza danych lokalizacyjnych dostępna w czasie rzeczywistym.
– Pogoda: prognoza pogody na najbliższe 5 dni.
– Usługa wspomagania prowadzenia „Coyote Series” umożliwia kierowcy reagowanie z wyprzedzeniem na utrudnienia na drodze.
R-Link – system ułatwiający prowadzenie auta elektrycznego W autach elektrycznych R-Link również pełni rolę systemu wspomagania prowadzenia. Dostarcza on kierowcy wszelkich użytecznych informacji, zapewniających mu skuteczniejszą kontrolę nad wyborem trasy, zasięgiem auta i ładowaniem akumulatora. System nawigacji TomTom® Z.E. LIVE wyświetla okrąg będący wizualizacją strefy odpowiadającej zasięgowi auta. Po wyborze punktu docelowego informuje kierowcę, czy auto będzie w stanie do niego dojechać. Gdy jest to niemożliwe, system może poprowadzić kierowcę do terminala ładowania. Potrafi on także wytyczyć najbardziej oszczędną energetycznie trasę („ekotrasa”), wyświetlając przy tym terminale ładowania, zlokalizowane na mapie, przez nawigację TomTom® (zależnie od położenia geograficznego pojazdu lub punktu docelowego). Dzięki pakietowi usług „My Z.E. Connect”, kierowca może z dowolnego miejsca przeglądać za pośrednictwem smartfona lub komputera informacje potrzebne do przygotowania się do trasy: poziom naładowania akumulatora trakcyjnego, szacunkowy zasięg na pozostałym zapasie energii, status ładowania, czas pozostały do całkowitego naładowania, lokalizację terminali ładowania w każdym mieście, itp. Jeśli kierowca dysponuje pakietem „My Z.E. Inter@ctive”, może nawet wykonać zdalnie szereg czynności w swoim aucie, gdy jest ono podłączone do terminala ładowania: uruchomić wstępną klimatyzację kabiny, rozpocząć ładowanie czy też zaprogramować tygodniowy harmonogram ładowań, w zależności od kosztu energii elektrycznej i kosztu emisji CO2 związanej z produkcją energii elektrycznej. |
Narzędzia wspomagania ekojazdy
Oprócz R-Link, w aucie jest kilka innych systemów informujących kierowcę o jego stylu jazdy i zachęcających go do przyswajania sobie zachowań zgodnych z zasadami ekojazdy.
Przycisk ECO (Dostępny w autach z silnikami nowej generacji)
Ten aktywowany pojedynczym wciśnięciem przycisku system pozwala obniżyć nawet o 10% zużycie paliwa w Nowym Kangoo spalinowym lub zwiększyć prawie o 10% zasięg w Kangoo Z.E. W tym celu system zmniejsza moment obrotowy silnika, zmienia charakterystykę pracy pedału przyspieszenia i wyświetla z wyprzedzeniem wskaźnik zmiany biegów (tylko w Nowym Kangoo spalinowym).
Wskaźnik zmiany biegu
Umieszczona obok obrotomierza mała strzałka informuje kierowcę o optymalnym momencie zmiany przełożenia i obniżenia tym sposobem zużycia paliwa.
Strefa ECO
Widoczna na obrotomierzu strefa Eco informuje kierowcę, kiedy silnik w jego aucie pracuje w najbardziej ekonomicznym zakresie obrotów.
Narzędzia wspomagania optymalizacji zasięgu w Nowym Kangoo Z.E. Oprócz trybu ECO, o zwiększenie zasięgu Nowego Kangoo Z.E. dba również kilka innych funkcji.Wstępne ogrzewanie / schładzanie kabiny: Funkcja ta pozwala zaprogramować moment uruchomienia ogrzewania / wentylacji podczas ładowania akumulatora. Umożliwia to uzyskanie komfortowej temperatury w kabinie przed wyruszeniem w drogę, nie zmniejszając przy tym zasięgu auta. Skuteczność tego systemu jest jeszcze większa, gdy pojazd jest wyposażony w szczelną przegrodę oddzielającą kabinę od strefy ładunkowej. Układ odzyskiwania energii podczas zwalniania / hamowania: Miernik oszczędności energii Układ dodatkowego ogrzewania (dostępny w opcji)
|
Zaawansowane technologie ułatwiające prowadzenie pojazdu
Udoskonalony system ESC wraz ze wspomaganiem ruszania pod górę i systemem Extended Grip jest dostępny we wszystkich wersjach z silnikami nowej generacji.
Extended Grip jest systemem poprawiającym właściwości trakcyjne pojazdu w trudnych warunkach drogowych (grząskie i niestabilne nawierzchnie: błoto, śnieg, piasek, itp.). Ten zaawansowany system kontroli trakcji stanowi udoskonalenie systemu zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu. Po aktywacji za pomocą umieszczonego na lewo od kierownicy przycisku, system automatycznie dozuje moc silnika i siłę hamowania, przesuwając granicę poślizgu kół przednich, co pozwala na odzyskanie przyczepności.
Również sprzężony z ESC system wspomagania ruszania pod górę umożliwia płynne ruszanie z miejsca na podjeździe. System ten unieruchamia auto na kilka sekund, dając kierowcy czas na spokojne zwolnienie pedału hamulca i wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Ponadto w ofercie pojawia się również ułatwiająca parkowanie kamera cofania. Widok za pojazdem jest przesyłany na ekran wbudowany w osłonę przeciwsłoneczną po stronie kierowcy.
WYŻSZY POZIOM JAKOŚCI POSTRZEGANEJ
Nowe Renault Kangoo wyposażono w cieszący się uznaniem z tytułu swojej niezawodności i solidności układ jezdny z Renault Scenic. W dysponującym tak mocnymi atutami aucie szczególnie wiele uwagi poświęcono poprawie jakości postrzeganej Nowego Renault Kangoo. Większość udoskonaleń dotyczyło poprawy wyglądu zgrzein punktowych, jednolitości koloru nadwozia oraz zmniejszeniu szerokości spoin i zwiększeniu dokładności spasowań. Działaniami korygującymi objętych zostało kilka etapów procesu tworzenia pojazdu, od fazy projektowania po fazę produkcji.
Mocne atuty
Renault Kangoo jest solidnym i niezawodnym pojazdem. Pod tym względem Kangoo plasuje się na poziomie specyfikacji technicznej aut klasy premium. Dysponując tak mocnymi atutami, Renault kontynuuje i intensyfikuje działania mające na celu dalszą poprawę jakości postrzeganej Nowego Kangoo.
Daimler wybiera MCA (Maubeuge Construction Automobile) Renault, współpracujące od wielu lat z Oplem / Vauxhallem i Nissanem w ramach programów produkcji pojazdów dostawczych, podpisał w dniu 7 kwietnia 2010 roku kolejną umowę partnerską z niemieckim koncernem Daimler AG dotyczącą projektu produkcji furgonetki. Powyższa umowa obejmowała między innymi wspólne opracowanie i uruchomienie produkcji Nowego Renault Kangoo i Mercedesa Citan w zakładzie Renault w Maubeuge. Zakład Renault w Maubeuge produkuje nowoczesne samochody przy niskich kosztach produkcji i dużym zróżnicowaniu wersji. W 2012 roku z jego taśm zjechało 74.666 samochodów Kangoo i 14 263 Citany. Umowa z Daimlerem doprowadziła do utworzenia zespołów roboczych złożonych z konstruktorów z obydwu marek. Tysiące godzin spędzonych na wymianie doświadczeń i porównywaniu metod produkcji pozwoliły wzbogacić i przyspieszyć postępy w zakresie poprawy jakości postrzeganej Nowego Kangoo, korzystne dla całej gamy modeli dostawczych Renault. |
Tempo poprawy jakości postrzeganej stale rośnie
Wysiłki na rzecz poprawy jakości postrzeganej były podejmowane od wielu lat przy poprzednich wersjach Kangoo. Doprowadziły one zwłaszcza do bardziej równomiernego nakładania mas uszczelniających, zmniejszenia szerokości spoin i poprawy spasowania elementów oraz do wyeliminowania widocznych śrub. Porównanie metod produkcji z Daimlerem pozwoliło wzbogacić i przyspieszyć postępy w zakresie poprawy jakości postrzeganej przy opracowywaniu Nowego Kangoo.
Jakość postrzegana pojazdu jest oceniana za pomocą zmysłów:
– wzroku: kolor, połysk, faktura,
– dotyku: tworzywo, spasowanie elementów itp.,
– słuch: dźwięk drzwi, silnika itp.,
– węch: zapach użytych materiałów itp.
Zmysł dotyku zyskał na znaczeniu przy całościowym postrzeganiu samochodów przez klientów oraz przy wyborze działań służących poprawie jakości postrzeganej. Przykładem może być zastosowanie solidniejszych elementów mocujących. Klamka bocznych drzwi przesuwnych oraz wewnętrzne zaczepy nad drzwiami były poprzednio mocowane na zatrzaski, a obecnie są przytwierdzone śrubami, aby uzyskać wrażenie większej solidności podczas użytkowania.
Przejawem postępu jest również jednolitość końcowego efektu, która jest obecnie ważnym kryterium przy ocenie luzów i spasowań. Oprócz zgodności elementów z rysunkami technicznymi, są one również dokładnie sprawdzane pod kątem prawidłowości i symetrii, dla uzyskania solidniejszego i wyższego jakościowo wyglądu całości.
Jakość postrzegana uwzględniana już na etapie projektowania
Przy projektowaniu samochodu konstruktorzy analizują z wyprzedzeniem czynności regulacyjne związane z montażem części w zakładzie, dążąc do zredukowania ich liczby. Ma to na celu skrócenie czasu produkcji i jej kosztów, przy zagwarantowaniu jednakowo wysokiego poziomu jakości. Na przykład zmieniony przód pojazdu i wprowadzenie nowej stylistyki marki pozwoliły wyeliminować pewną liczbę spasowań i regulacji, wykonywanych poprzednio na linii produkcyjnej.
Wysoka jakość – priorytet dla zakładu MCA
Jakość stanowi przedmiot codziennych działań motywacyjnych na każdym stanowisku pracy w zakładzie. Zwiększanie poziomu kompetencji i zakresu odpowiedzialności załogi należą do kluczowych czynników sukcesu. Od 2012 roku przeszkolonych zostało w zakresie jakości postrzeganej 400 pracowników MCA. Podczas jednego z warsztatów praktycznych ich zadaniem było zmierzenie różnic w jakości postrzeganej między Renault Kangoo a modelami konkurencji i określenie kierunków działań korygujących.
Stanowiska pracy w zakładzie zostały udoskonalone pod kątem łatwiejszego wykrywania niedociągnięć jakościowych i znajdowania sposobów ich usuwania bezpośrednio przez pracowników. Celem było uzyskanie wyniku zerowej ilości usterek przepuszczanych na kolejne stanowisko.
W ramach kampanii edukacyjnej pracowników, na wszystkich wydziałach zakładu rozwieszony został plakat „Jakość kluczowym elementem naszych wyników”, eksponujący korzyści płynące z produkcji „bezbłędnej już za pierwszym razem”.
Większa jednolitość koloru nadwozia
Zakład w Maubeuge jest wyposażony w kabinę świetlną (inwestycja rzędu 300.000 EUR, zrealizowana w 2012 r.). W kabinie tej certyfikowani specjaliści, potrafiący odróżniać bardzo zbliżone odcienie lakieru, sprawdzają jednolitość koloru pomiędzy poszczególnymi elementami nadwozia. Wnętrze kabiny jest neutralne (szare ściany) w celu zredukowania do minimum zakłóceń wizualnych, takich jak na przykład odblaski.
W celu ułatwienia pracy specjalistom, światło, jego natężenie i kąty padania wewnątrz kabiny zostały znormalizowane. Każdy seryjnie produkowany kolor nadwozia jest w niej sprawdzany co najmniej jeden raz w tygodniu.
Po polakierowaniu nadwozia, pracownicy sprawdzają, czy nie ma na nim wad (drobin pyłu, zacieków, itp.), postępując zgodnie z ustaloną procedurą kontroli, w której „oko podąża za dłonią”. W celu zwiększenia skuteczności wykrywania ewentualnych wad lakieru, oświetlenie zostało zastąpione specjalnymi 3-położeniowymi lampami neonowymi.
Poprawa jakości postrzeganej zgrzein punktowych
Podczas montażu nadwozia wykonywanych jest ponad 4.000 zgrzein punktowych.
Sposób oceny jakości zgrzein punktowych uległ zmianie. Do naukowego podejścia („widoczne”/ „niewidoczne”) Renault włączyło kryteria harmonijności. Kształt zgrzein musi być okrągły, regularny, a powierzchnia gładka, aby stwarzać wrażenie wysokiej jakości, trwałości i solidności. Dzięki zmianie kształtu końcówek elektrod, liczba odprysków spawalniczych uległa znacznemu zmniejszeniu.
Jakość zgrzein punktowych jest sprawdzana zgodnie z rygorystycznym planem kontroli. Parametry każdej zgrzeiny punktowej w pobieranych do kontroli częściach są mierzone przy pomocy przenośnego komputera wyposażonego w czujniki ultradźwiękowe. Czujnik jest przesuwany nad zgrzeiną, w wyniku czego uzyskuje się elektroniczne widmo, które musi pokrywać się z widmem wzorcowym, aby zgrzeina została zatwierdzona. Jeśli widma się różnią, dana zgrzeina jest poprawiana, po czym ustala się przyczynę nieprawidłowości w celu jej usunięcia. Zakład w Maubeuge jest wyposażony w to urządzenie od 2007 roku.
100 % elementów tłoczonych jest sprawdzanych przez operatorów
Wszystkie części wychodzące spod pras są sprawdzane przez operatorów. Ponadto w celu upewnienia się z należytą dokładnością co do zgodności tłoczonych części ze wzorcem, z każdej partii pobierane są 3 sztuki i wysyłane do kontroli do działu metrologii. Każdego dnia badanych jest w ten sposób z dokładnością do setnej części milimetra 12 pozycji katalogowych. Zależnie od rozmiarów i złożoności danej części, mierzonych może być nawet do 70 punktów rozmieszczonych na jej powierzchni.
Zarządzanie różnorodnością na linii montażowej
Z uwagi na produkcję 3 modeli (furgonetka, kombivan i wersja Z.E.) na tej samej linii montażowej, zakład MCA musi w pełni panować nad tak dużą różnorodnością. W zakładzie montowanych jest ponad 500 różnych wersji nadwoziowych. W każdej z nich pracownik musi zamontować specyficzny zestaw części, dostarczany na stanowisko robocze dokładnie z chwilą dotarcia na nie danego nadwozia.
Cały proces wymaga zatem idealnej synchronizacji. Zestawy części są przygotowywane w strefie logistycznej w sposób skoordynowany ze strumieniem montowanych pojazdów. Pracownikom ułatwia zadanie wizualny system zapobiegania błędom. Po zatwierdzeniu każdy zestaw jest dostarczany automatycznym wózkiem do pracownika na linii montażowej z dokładnością do 1 minuty.
Powyższa procedura stanowi gwarancję wysokiej jakości, ponieważ zapewnia dostarczenie do operatora wyłącznie części potrzebnych do danej wersji.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze