Koncern Renault ogłosił, że zatrudni kolejnych 100 pracowników w fabryce w Cléon. To realizacja planu ogłoszonego przez Carlosa Ghosna 12. lutego 2015 r. będącego zobowiązaniem do zatrudnienia w bieżącym roku tysiąca nowych pracowników, z czego połowa znajdzie pracę we francuskich zakładach firmy.
Inwestycja w Cléon związana jest z uruchomieniem produkcji nowego silnika elektrycznego do samochodów, który zapewni zasięg – w przypadku Zoe – 240 km. Wszystko to dzięki zmianom w zarządzaniu energią w tych jednostkach napędowych. Przygotowanie produkcji tychże silników pochłonie łącznie 50 milionów euro. To jedna szósta środków, jakie w 2011 roku Grupa postanowiła przeznaczyć na rozwój zakładów w Cléon. Na rozwoju tej fabryki skorzystają też partnerzy Renault.
W związku z przygotowaniem pracowników do produkcji nowego silnika elektrycznego przewidziano aż 6.000 godzin szkoleń, począwszy od ogólnej wiedzy na temat tego typu silników, poprzez przygotowanie obsługi maszyn, aż po logistykę i obsługę – wszystko zależnie od stanowiska pracy, na którym zostanie zatrudniony dany pracownik.
Inwestycja w Cléon była czymś całkowicie naturalnym, bo to właśnie tutaj powstaje m.in. Junction Box – opracowany przez inżynierów z Renault Technocentre system zarządzania transferem energii w samochodach elektrycznych. Zakład w Cléon ma już doświadczenie w produkcji układów elektronicznych, współpracował też z innymi firmami z tej branży, choć niekoniecznie produkujących na potrzeby przemysłu motoryzacyjnego.
Zresztą nie tylko, a nawet nie przede wszystkim z takiej działalności słynie fabryka w Cléon. Dostarcza ona silniki i przekładnie zarówno na potrzeby Grupy Renault, czy Aliansu Renault-Nissan, ale też dla partnerów – Daimlera, czy General Motors. Dla przykładu w pierwszym kwartale bieżącego roku aż 43% silników i skrzyń biegów trafiło do partnerów, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych w stosunku do końca 2014 roku.
Produkowane tu silniki i skrzynie biegów, które trafiały m.in. do Trafica, teraz odbiera do swoich furgonetek także Opel. To tu powstają już podzespoły, które wykorzystywane są w nowych modelach Renault – Kadjarze i Espace. A teraz nowy silnik elektryczny (R240) trafi także do Zoe.
W roku 2014 wyprodukowano w Cléon ponad milion silników i skrzyń biegów wykorzystując do tego 14.537 ton odlewów aluminiowych. 65% produkcji trafiło na eksport, 63% zamontowano w samochodach Renault, a pozostałych 37% trafiło do aut Grupy Renault, Aliansu Renault-Nissan i partnerów. Niemal 20% produkcji odebrał Nissan. 44% produkcji zamontowano w samochodach osobowych, a pozostałych 56% w autach użytkowych.
Fabryka w Cléon działa od 1958 roku.
KG
Najnowsze komentarze