Nowe Clio otrzymało nagrodę Złotej Kierownicy 2012 w kategorii małych samochodów.
Nagroda jest przyznawana przez magazyny BILD am SONNTAG i AutoBILD.
Jury to 73 miliony czytelników tych magazynów, dziennikarze, kierowcy i znane osobistości.
Międzynarodowe uznanie
Nowe Clio, niedawno nagrodzone tytułem Najlepszego samochodu seryjnego na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu, przyznawanym przez radio RTL i magazyn Auto Plus, otrzymało kolejne już międzynarodowe wyróżnienie, Złotą Kierownicę 2012, wręczone wczoraj wieczorem w Berlinie Stefanowi Muellerowi, dyrektorowi operacyjnemu w Europie.
Nagroda w kategorii Małe samochody przyznawana jest przez dwa magazyny wydawane przez grupę Axel Springer: tygodnik BILD am SONNTAG, największe wydawnictwo niedzielne w Niemczech, oraz AutoBILD, najbardziej rozpowszechniony na świecie specjalistyczny magazyn motoryzacyjny. Spośród publikacji europejskich AutoBILD posiada również liczne wydania lokalne w Europie Wschodniej i Azji. Łącznie tytuły te przyciągają 73 miliony czytelników, którzy mogą głosować na wybrany przez siebie model samochodu.
Z okazji 37. rocznicy ustanowienia nagrody do Złotej Kierownicy nominowano 44 kandydatów w sześciu kategoriach. W kategoriach monospace’ów i coupé/kabrioletów zwycięzcy zostali wybrani bezpośrednio przez czytelników.
W czterech pozostałych kategoriach ostateczny wybór poprzedziły pogłębione testy pięciu finalistów, przeprowadzone przez jury złożone z wyjątkowych osobowości na torze testowym w Balocco we Włoszech.
Wśród kierowców testowych figurowały gwiazdy sportów motorowych, takie jak: Mattias Ekström, Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl, Christina Surer czy Vanina Ickx, a także redaktorzy naczelni europejskich magazynów motoryzacyjnych grupy AutoBILD. Wspierani byli przez znakomitości ze świata rozrywki i sportu, w tym przez Franza Beckenbauera i Borisa Beckera.
Renault zdobyło 10 Złotych Kierownic
Nagroda Złotej Kierownicy wręczana jest od 1976 r. Renault ze swoimi 10 zwycięstwami jest jednym z najbardziej utytułowanych uczestników tego konkursu. Nagrodę zdobyły dotychczas Fuego coupé (1980 r.), Renault 9 (1981 r.) w segmencie samochodów kompaktowych, luksusowy sedan Renault 25 (1984 r.), Clio (1990 r.), Espace drugiej generacji (1991 r.), kompaktowy Renault 19 (1992 r.), Espace trzeciej i czwartej generacji (1997 r. i 2002 r.), kompaktowy monospace Scénic (2009 r.) i nowe Clio (2012 r.).
Wyniki plebiscytu
Wyniki głosowania czytelników interesujących się motoryzacją i jury złożonego z wytrawnych specjalistów stanowią dowód na przychylne przyjęcie oryginalnego stylu Renault przez klientów. Nowe Clio jest pierwszym modelem prezentującym innowacyjną tożsamość Renault, stworzoną na podstawie świeżej koncepcji projektowej przedsiębiorstwa. Wśród cech wizualnych prekursorska tożsamość marki Renault została uwypuklona przez wyraźne logo. Pionierska stylistyka robi wrażenie dzięki urzekającym kształtom i wyrafinowanej linii nadwozia.
Atrakcyjność nowego Clio została dodatkowo wzmocniona dzięki odnowionej gamie silników o mniejszej pojemności, które pozwalają na ograniczenie zużycia paliwa do 20% w stosunku do jego poprzedników. W wersji o najniższej emisji CO2 nowy turbodoładowany trzycylindrowy silnik benzynowy ENERGY TCe 90 spala jedynie 4,3 l/100 km. Jego poziom emisji wynosi 99 gramów CO2 na kilometr[1].
W wersji z silnikiem diesla nowe Clio wyposażone w silnik ENERGY dCi 90 eco² pobiło kolejny rekord spalania w swojej kategorii, zużywając jedynie 3,2 l/100 km, tj. emitując 83 gramów CO2 na kilometr. Wyniki te można porównywać jedynie z osiąganymi przez znacznie droższe samochody hybrydowe.
Clio z wynikiem 5 gwiazdek w teście Euro NCAP stało się również standardem w zakresie bezpieczeństwa pasywnego, zdobywając najlepsze oceny w 3 z 4 kryteriów w segmencie samochodów miejskich.
Kolejnym niewątpliwym atutem Clio jest jego pokładowy system multimedialny, który podnosi poprzeczkę w tym segmencie aut. Zintegrowany system MEDIA NAV z ekranem dotykowym wielkości 7 cali (18 cm) montowany jest seryjnie w 80% wersji tego pojazdu. Należy docenić również system audio 4 x 20 W z systemem Bass-Reflex i możliwością podłączenia różnych urządzeń dzięki portowi Bluetooth®, złączom USB i jack, umożliwiającym słuchanie muzyki zapisanej na nośnikach zewnętrznych.
źródło: Renault Polska
[1] Wszystkie dane dotyczące spalania odnoszą się do cyklu mieszanego, zgodnie z postanowieniami rozporządzenia 715/2007/WE.
Najnowsze komentarze