Już za dwa tygodnie będziemy się emocjonować piątą tegoroczną rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata – Rajdem Portugalii. Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team wystawi odświeżone DS 3 WRC. Wraz ze zmienionym przodem samochód otrzyma nowe barwy, które możecie już obejrzeć na załączonych zdjęciach.
Czy zmodyfikowany pod względem aerodynamicznym przód wpłynie znacząco na wyniki? Na razie trudno przewidzieć. Z pewnością trzeba przede wszystkim unikać błędów, bo szybkości chłopakom specjalnie dotąd nie brakowało. Wprawdzie na Sebastiena Ogiera trudno znaleźć mocnych, ale Portugalia, to nie jest łatwy rajd, więc kto wie, co się może wydarzyć w obozach przeciwników… ;-) W Argentynie widzieliśmy, że nic nie jest dane raz na zawsze.
W Portugalii powinniśmy zobaczyć trzy DS 3 WRC. Pojadą nimi załogi Kris Meeke / Paul Nagle, Mads Østberg / Jonas Andersson oraz Khalid Al Qassimi / Chris Patterson i właśnie w barwach tych trzech duetów samochody możecie obejrzeć niżej.
Nowe barwy łączą lakiery Polar White, Perla Nera Black i Aluminium Grey ożywione przez fluorescencyjne zielone wstawki poniżej przednich reflektorów, wokół wylotów powietrza w zderzaku tuż przed przednimi kołami oraz na tylnym spojlerze. A by podkreślić możliwości personalizacji seryjnych aut, każdy kierowca wybrał dla swojego DS 3 inne malowanie dachu: Meeke biały, Østberg szary, a Al Qassimi czerwony. Różne są też kolory lusterek zewnętrznych.
DS 3 WRC zmienia się od początku sezonu. Pierwsze modyfikacje Citroën przywiózł już do Monte Carlo i dotyczyły one głównie silnika i zespołu napędowego. Pojawił się nowy turbodoładowany silnik o pojemności 1.6 litra z wtryskiem bezpośrednim zaczerpnięty z Citroëna C-Elysée WTCC, nowe sterowanie półautomatycznej skrzyni biegów, a także tylny spojler z pionowymi wingletami oraz przeprojektowane tylne zawieszenie. Sądząc po wynikach, zmiany zaczynają odnosić skutek.
W Portugalii przyszedł czas na zastosowanie nowego przedniego pasa, który dzięki zmianom w aerodynamice ma zapewnić mniejsze opory powietrza i jednocześnie większy docisk. „To największe zmiany w DS 3 WRC od chwili jego homologowania” – mówi Yves Matton, szef Citroën Racing. – „Zobaczyliśmy, że praca inżynierów przynosi efekty, a dublet w Argentynie tylko jeszcze bardziej zmotywował nas do pracy. Efekty osiągnięte w wyniku ostatnich prac zmierzone w tunelu aerodynamicznym dowodzą, że zmiany są spore i powinny być widoczne w prędkości naszych kierowców. A że w tym roku świętujemy 60-lecie Citroëna DS, czyli naszego dziedzictwa, więc i przygotowaliśmy nowe barwy na Rajd Portugalii. Jak dotąd ci, którzy już mieli okazję zobaczyć nowe malowanie, reagowali pozytywnie, mamy więc nadzieję, że spodoba się ono także naszym fanom” – dodaje Matton.
KG; zdjęcia: Citroën Racing
Najnowsze komentarze