W ślad za odnową furgonetki w styczniu br., obecnie przyszła kolej na odnowę produkowanego w zakładzie MCA w Maubeuge (Francja) kombivana, dostępnego w dwóch długościach nadwozia. Kangoo i Grand Kangoo otrzymują zmieniony przód nadwozia, zgodny z nową stylistyką samochodów marki Renault. Zmodernizowana została także deska rozdzielcza. Obydwa auta zyskują pod względem jakości postrzeganej, tak od zewnątrz, jak i w kabinie.
Gama wzbogaca się o nową wersję, o nazwie Extrem, która reprezentuje najwyższy poziom wyposażenia. Ta obdarzona terenowym designem wersja posiada odmienny, dwukolorowy zderzak (czarny ze specjalną wkładką w kolorze ciemnoszarym), aluminiowe obręcze kół 15” także w kolorze ciemnoszarym, dodatkowo przyciemniane boczne tylne szyby, relingi dachowe i boczne naklejki.
Kombivan napędzany jest bardzo oszczędnymi i wydajnymi silnikami, w tym Energy dCi 90, który jest liderem w swojej klasie, ze spalaniem na poziomie 4,3 l/100 km oraz emisją 112 g CO2/km[1].
Nowe Renault Kangoo jest doskonale wyposażone – w wersjach ze zmodernizowanymi silnikami oferuje użytkownikom ESC ze wspomaganiem ruszania pod górę (Hill Start Assist) i systemem Extended Grip, Stop & Start, układ odzyskiwania energii podczas zwalniania/hamowania (ESM), jak również system multimedialny Renault R-Link i nową gamę radioodbiorników (w 100% wyposażonych w Bluetooth ® i USB).
Oficjalna prezentacja modelu nastąpiła 7. marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Na polskim rynku można już składać zamówienia na Nowe Kangoo, Kombivan w gamie polskiej oferowany jest w cenie od 63.700 zł.
Renault Kangoo, flagowy model w segmencie kombivanów, sprzedało się dotychczas w Europie w ilości ponad 900 tys. egzemplarzy od momentu jego wprowadzenia na rynek. W tym roku modernizuje się i wzbogaca o nowe wyposażenie. Przód auta zmienia się, przyjmując kształt zgodny z nową stylistyką marki Renault, z powiększonym i umieszczonym pionowo logo. Dzięki temu design zyskuje na wyrazistości i atrakcyjności w porównaniu do poprzedniego i lepiej odzwierciedla nowoczesny charakter auta i cechującą je niezawodność. Różnicę między gamą wersji osobowych i dostawczych podkreślają specyficzne dla każdej z nich zderzaki. Zderzak kombivana ozdobiony jest osłoną chłodnicy z akcentami w kolorze lśniącej czerni i chromu, a reflektory są podkreślone czarnymi wstawkami kloszy (zależnie od poziomu wyposażenia). Zmieniony został również kształt lusterek wstecznych i tylnych świateł. Renault Kangoo jest obecnie odstępne w 8 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych: niemetalizowanym Biały Minéral oraz metalizowanych Szary Kasjopea i Jasny Srebrny.
Wewnątrz zmieniona została środkowa konsola, wzbogacając się o dodający prestiżu panel w lśniącym, czarnym kolorze, grupujący elementy sterowania radiem i klimatyzacją (zależnie od wersji i poziomu wyposażenia). Zastosowano nową kierownicę, identyczną jak w Renault Scénic (w nowych wersjach silnikowych). Jeśli chodzi o tapicerkę, siedzenia Celsius, montowane poprzednio w najwyższych wersjach wyposażenia Fazy 1, są obecnie dostępne w standardzie w wiodących wersjach gamy Helios oraz w wersji Extrem.
Nowe wersja w gamie: Extrem
W gamie polskiej w ofercie następują zmiany w najwyższym poziomie wyposażenia. Dotychczasowa wersja Privilege zostanie zastąpiona wersją Extrem. Wyróżnia się ona terenowym wyglądem. Posiada dwukolorowy przedni zderzak łączący matową czerń z wkładką ciemnoszarą. Lusterka wsteczne i 15’’ aluminiowe obręcze kół również otrzymują wykończenie w kolorze ciemnoszarym. Tylne boczne szyby są dodatkowo przyciemniane. Wersja ta posiada montowane w standardzie relingi dachowe. Na bokach nadwozia pojawiają się naklejki nadające autu bardziej stylowy wygląd. Nowe technologie, takie jak ESC z funkcją Extended Grip, wspomaganie ruszania pod górę czy system multimedialny R-LINK są dostępne w opcji.
Lider pod względem oszczędności paliwa w wersjach wysokoprężnych
Zgodnie z tradycjami Fazy 1, nowa gama Kangoo wyróżnia się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Nowe Renault Kangoo oferowane jest z bardzo oszczędnymi i wydajnymi silnikami, na czele z Energy dCi 90, zużywającym 4,3 l/100 km (w cyklu mieszanym NEDC) i emitującym 112 g CO2/km[2].
W celu ograniczenia zużycia paliwa, Kangoo z silnikami najnowszej generacji wyposażono w standardzie we wskaźnik zmiany biegów oraz w tryb jazdy Eco, pozwalający obniżyć zużycie paliwa nawet o 10%. System ten steruje wielkością momentu obrotowego silnika, wskaźnikiem zmiany biegów (wyświetlanie z wyprzedzeniem) oraz charakterystyką pracy pedału gazu.
Obniżenie zużycia paliwa przekłada się również na obniżenie kosztów użytkowania i TCO, co jest szczególnie cenne z punktu widzenia użytkowników flot pojazdów, samorządów lokalnych i urzędów państwowych. Okresy międzyprzeglądowe w przypadku nowych silników w gamie zostały wydłużone do 2 lat/40 000 km (poprzednio: 2 lata/30.000 km).
Stale rosnący poziom jakości postrzeganej
Kangoo i Grand Kangoo są autami skierowanymi do rodzin i użytkowników prowadzących działalność gospodarczą, oczekujących najwyższego poziomu jakości postrzeganej i niezawodności. Sprawdzony układ jezdny Renault Scénic zapewnia temu kombivanowi optymalny poziom komfortu i niezawodności.
W fazie opracowywania Nowego Kangoo, konstruktorzy Renault z najwyższą uwagą przyjrzeli się wielu elementom, takim jak: wykończenie punktów zgrzewania, jakość spasowania drzwi (promienie krzywizn, równomierność), precyzyjniejsze nanoszenie mas szpachlowych oraz przede wszystkim poprawa parametrów akustycznych (wyciszenie, profil aerodynamiczny, silniki).
W tej ostatniej kwestii, która mogła sprawiać pewne kłopoty w pierwszych generacjach kombivanów, w ciągu ostatnich 15 lat następowała systematyczna poprawa. W celu uzyskania znaczącej poprawy parametrów akustycznych w kabinie, konstruktorzy skupili się na skuteczniejszym wyciszeniu Kangoo poprzez zastosowanie większej liczby pianek wygłuszających. Nowy design pozwolił poprawić profil aerodynamiczny pojazdu, a do obniżenia poziomu niepożądanych hałasów przyczyniły się również silniki najnowszej generacji.
Nowe elementy wyposażenia, takie jak Renault R-Link i ESC nowej generacji
Oferta elementów wyposażenia i technologii zwiększających komfort podróżowania została rozbudowana i unowocześniona. Obejmuje ona w szczególności system multimedialny R-Link, z umożliwiającym optymalizację przejazdów, wbudowanym systemem nawigacji TomTom® LIVE oraz licznymi funkcjami, takimi jak: polecenia głosowe, ostrzeżenia o niebezpiecznych strefach czy głosowy odczyt poczty elektronicznej.
Zmieniona gama radioodbiorników obejmuje trzy pozycje katalogowe: radioodbiornik ze złączami USB i Bluetooth, radioodbiornik z odtwarzaczem płyt CD MP3 i złączami USB i Bluetooth oraz radioodbiornik sprzężony z systemem Renault R-Link, umożliwiający obsługę poszczególnych funkcji R-Link podczas jazdy na równi z systemem poleceń głosowych.
W ofercie znalazł się również system ESC nowej generacji, z układem wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) i systemem Extended Grip, zwiększającym skuteczność napędu w trudnych warunkach drogowych.
Extended Grip jest systemem poprawiającym właściwości trakcyjne pojazdu, działającym na koła przednie i służącym poprawie przyczepności kół w trudnych warunkach drogowych (grząskie i niestabilne nawierzchnie: błoto, śnieg, piasek itp.). Jest on aktywowany wciśnięciem przycisku. System optymalizuje działanie ESC w celu ułatwiania ruszania z miejsca w trudnych warunkach.
Wspomaganie ruszania pod górę unieruchamia auto na pochyłości, zapobiegając jego cofnięciu się do momentu ruszenia z miejsca (wciśnięcie pedału gazu przez kierowcę).
W ofercie kombivana zachowane zostały wszystkie innowacje i funkcje, które przyczyniły się do jego sukcesu jako auta rodzinnego, takie jak: innowacyjne relingi dachowe (które można przestawić w poprzek bez użycia narzędzi) czy tylna kanapa, dzielona w układzie 1/3-2/3, przedni fotel pasażera z oparciem, składanym do położenia tworzącego całkowicie płaską podłogę o maksymalnej długości 2,50 m w przypadku Kangoo i 2,85 m w przypadku Grand Kangoo.
źródło: Renault Polska
[1] Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 według obowiązujących przepisów.
[2] Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 według obowiązujących przepisów.
Najnowsze komentarze