Już od najbliższego wtorku, czyli od 1. grudnia 2015, dealerzy Renault we Francji rozpoczną przyjmowanie zamówień na najnowszą wersję kompaktowego modelu Renault – Megane IV. To auto zadebiutowało we wrześniu bieżącego roku na Salonie Samochodowym we Frankfurcie i zanosi się na zupełnie nową jakość w segmencie C. Oczywiście dziennikarze motoryzacyjni w naszym kraju i tak zaraz znajdą w Megane IV mnóstwo wad, ale my wiemy, że będzie to bardzo ciekawa propozycja. Zresztą również 1. grudnia auto zostanie zaprezentowane na Konwencji Renault, na której będziemy i zdamy Wam relację z tego wydarzenia.
Wróćmy jednak do Francji. Na połowę stycznia zaplanowano tam Dni Otwartych Drzwi, podczas których prezentowane będzie Renault Megane w wersji GT. Niecierpliwi będą mogli zamówić każdą odmianę już za kilka dni. A cena? Nad Sekwaną najtańsza wersja Megane IV dostępna będzie od 18.200 euro brutto. Dużo? Przy zwykłym przeliczeniu walut nie jest to mała kwota, w Polsce spodziewamy się cen nieco bardziej atrakcyjnych.
Renault Megane IV oferowane będzie w pięciu wersjach wyposażeniowych: Life, Zen, Business, Intens oraz GT. W gamie silnikowej przewidziano jednostki o mocach od 90 KM do 205 KM. Będą one łączona bądź z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, bądź z sześciu-, lub siedmiobiegowymi dwusprzęgłowymi automatami.
W Megane IV nie zabraknie nowoczesnych technologii. Klienci będą mogli cieszyć się z kolorowego wyświetlacza HUD (head-up display), dużych ekranów na konsoli centralnej, systemu wspomagania parkowania, aktywnego tempomatu, systemu awaryjnego hamowania, czy technologii Multi-Sense, znanej już choćby z najnowszego Renault Espace.
Z kolei w Renault Megane GT znajdzie się system czterech skrętnych kół 4Control z możliwością zmiany ustawień tłumienia amortyzatorów, a także wnętrze opracowane przez specjalistów z Renault Sport.
A na co można liczyć w poszczególnych wersjach wyposażeniowych? Oto szczegóły z rynku francuskiego.
Wersja LIFE:
– ABS z AFU;
– ESP z ASR;
– wspomaganie ruszania pod górę;
– czołowe poduszki powietrzne;
– boczne poduszki powietrzne z przodu;
– kurtyny powietrzne z przodu i z tyłu;
– wszystkie zagłówki z regulacją wysokości;
– klimatyzacja manualna z filtrem kabinowym;
– światła do jazdy dziennej LED 3D;
– licznik cyfrowy i analogowy;
– wskaźnik zmiany biegów;
– kierownica wielofunkcyjna, obszyta skórą, z dwuosiową regulacją położenia;
– tempomat z ogranicznikiem prędkości;
– radioodtwarzacz Bluetooth® z wyświetlaczem 4,2”, 4 głośnikami, gniazdami USB i jack oraz z rozpoznawaniem głosu;
– przednie szyby opuszczane elektrycznie ze sterowaniem impulsowym;
– tylne szyby sterowane ręcznie;
– fotel kierowcy z regulacją wysokości;
– kanapa tylna dzielona w proporcjach 1/3 – 2/3 i składana;
– automatyczne ryglowanie zamka podczas jazdy;
– ręczny hamulec postojowy;
– 16-calowe koła Florida z kołpakami;
– zestaw naprawczy do kół;
– oświetlenia bagażnika;
– reflektory przeciwmgłowe;
– impulsowe kierunkowskazy;
– LED-owe kierunkowskazy w lusterkach;
– podgrzewane lusterka boczne;
– lusterka boczne w kolorze nadwozia;
– klamki drzwi w kolorze nadwozia;
– gniazdo 12V w przedniej części kabiny;
– system jazdy Eco;
– tapicerka w kolorze karbonu;
– mocowania Isofix na zewnętrznych miejscach kanapy;
– system monitorowania ciśnienia w oponach;
– maska na siłownikach pneumatycznych.
W wersji ZEN znajdą się dodatkowo:
– tylne czujniki parkowania;
– ostrzeżenie przed niezamierzonym przekroczeniem linii;
– alarm powiązany z systemem rozpoznawania znaków drogowych;
– czujnik toksyczności powietrza;
– automatyczne światła;
– automatyczne wycieraczki;
– system hands free zapewniający dostęp do samochodu i uruchamiania silnika;
– dwustrefowa klimatyzacja automatyczna;
– automatyczna zmiana świateł z drogowych na mijania i odwrotnie;
– 7-calowy kolorowy ekran TFT;
– elektrycznie sterowane szyby z tyłu z blokadą z miejsca kierowcy;
– tylne szyby ze sterowaniem impulsowym;
– podłokietnik ze schowkiem na konsoli środkowej;
– alufelgi 16” Silverline;
– chromowane obwódki okienne;
– klamki z wykończeniem chromowanym;
– kieszenie w oparciach foteli;
– gniazdko 12V w tylnej części kabiny;
– radioodtwarzacz multimedialny z ekranem 7”, 8 głośników, dwoma portami USB i jack;
– regulacja podparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy;
– fotel pasażera regulowany na wysokość;
– srebrne przeszycia ciemnej tapicerki.
Wersja BUSINESS otrzyma to, co ZEN, plus dodatkowo:
– czujniki parkowania z przodu;
– 16-calowe koła Complea;
– system R-Link 2 z 7-calowym ekranem dotykowym, nawigacja z mapami Europy;
– elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.
W odmianie INTENS można liczyć na to, co w ZEN, plus:
– czujniki parkowania z przodu;
– alert bezpiecznej odległości;
– chromowane listwy progowe;
– kamera cofania;
– chromowaną końcówkę rury wydechowej;
– system oświetlenia wewnętrznego Ambitne;
– podświetlane lusterka w obu osłonach przeciwsłonecznych;
– system wspomagania hamowania awaryjnego;
– chromowane obwódki przednich głośników;
– 17-calowe felgi ze stopów lekkich Celsium;
– LED-owe lampki do czytania w podsufitce z przodu i z tyłu;
– reflektory przednie Full LED Pure Visio;
– Renault Multi-Sense®;
– system R-Link2 z 8,7-calowym ekranem dotykowym, nawigacja z mapami Europy;
– elektrycznie składane lusterka zewnętrzne;
– elektrochromatyczne lusterko wsteczne wewnątrz;
– tapicerka półskórzana;
– światła typu follow me home;
– kierownica obszyta skórą nappa;
– przyciemnione szyby.
Najbogatsza wersja Megane GT otrzyma dodatkowo:
– sportowy pakiet stylistyczny, w tym również specjalną tapicerkę GT z alcantary i z niebieskimi szwami;
– podwozie i zawieszenie Renault Sport Technologie;
– Renault Multi-Sense® 4Control;
– podwójna końcówka układu wydechowego wbudowana w dyfuzor;
– znaczek GT na czarnym grillu;
– 18-calowe felgi Magny Cours;
– aluminiowe pedały i wstawki na kierownicy;
– lusterka zewnętrze w kolorze ciemnego metalu;
– aktywowany przyciskiem tryb R.S.;
– podgrzewane przednie fotele;
– sportowe fotele GT ze zintegrowanym zagłówkiem;
– system startowy Launch Control;
– kierownica obszyta perforowaną skórą nappa.
No to chyba czas najwyższy na francuskie ceny Renault Megane IV:
Life Energy TCe 100 BVM6 – 18.200 euro;
Life Energy dCi 90 BVM6 – 22.100 euro;
Life Energy dCi 110 BVM6 – 23.400 euro;
Zen Energy TCe 100 BVM6 – 21.000 euro;
Zen Energy TCe 130 BVM6 – 23.200 euro;
Zen Energy dCi 90 BVM6 – 24.100 euro;
Zen Energy dCi 110 BVM6 – 25.400 euro;
Zen Energy dCi 110 eco² BVM6 – 25.600 euro;
Zen Energy dCi 110 EDC6 – 26.900 euro;
Zen Energy dCi 130 BVM6 – 26.600 euro;
Business Energy TCe 100 BVM6 – 21.400 euro;
Business Energy dCi 90 BVM6 – 24.500 euro;
Business Energy dCi 110 BVM6 – 25.800 euro;
Business Energy dCi 110 eco² BVM6 – 26.000 euro;
Business Energy dCi 110 EDC6 – 27.300 euro;
Intens Energy TCe 130 BVM6 – 25.400 euro;
Intens Energy TCe 130 EDC7 – 26.900 euro;
Intens Energy dCi 110 BVM6 – 27.600 euro;
Intens Energy dCi 110 EDC6 – 29.100 euro;
Intens Energy dCi 130 BVM6 – 29.800 euro;
GT Energy TCe 205 EDC7 – 31.900 euro;
GT Energy dCi 165 EDC6 – dostępny w pierwszym kwartale’2016.
KG; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze