W ostatnią niedzielę rozpoczęły się dniem prasowym targi Auto China 2014. To trzynasta edycja tego ważnego światowego salonu motoryzacyjnego i należnie do rangi imprezy premier najróżniejszych nie brakowało. Jak wiecie z naszej własnej relacji, Peugeot zaprezentował tam nową 408-kę – pozycjonowanego w górnych rejestrach segmentu C sedana, który jest bardzo ważnym dla Peugeota modelem w Państwie Środka.
Jak przystało na samochód praktycznie z pogranicza segmentu (nie jest trudno znaleźć dziś auto segmentu D z porównywalnym rozstawem osi) Nowy Peugeot 408 jest samochodem dobrze wyposażonym i dobrze wyglądającym. Styliści zawarli w jego designie najbardziej aktualne trendy wizualizacyjne marki Peugeot. Jego linie i kształty stanowią doskonałą harmonię między prestiżem, siłą, dynamiką, elegancją i bezpieczeństwem.
Źródłem napędu są silniki benzynowe. Do wyboru były do tej pory motory 1.6 o mocy 117 KM, bądź dwulitrowa jednostka dostarczająca 147 KM. W Nowej 408-ce będzie można zamówić także silnik 1.6 e-THP, będzie to więc tzw. mikro-hybryda. Pod maską pojawi się bowiem system Stop&Start – Peugeot spodziewa się, że wzbudzi to duże zainteresowanie chińskich klientów.
Nowy Peugeot 408 ma o 20 mm większy rozstaw osi, niż poprzednia wersja, co oznacza, że teraz jest to 2.730 mm. Zaowocowało to jeszcze przestronniejszym wnętrzem. Poszły za tym także nowe technologie jeszcze bardziej zwiększające prestiż tego kompaktowego auta. Reflektory przednie są w pełni LED-owe, w samochodzie pojawił się też system „City Park” – w swoim segmencie Peugeot 408 staje się wręcz punktem odniesienia, jeśli chodzi o wyposażenie.
A w Chinach kompaktowe sedany, to 1 tej chwili blisko 1,5 miliona samochodów rocznie. Peugeot z Nową 408-ką celuje w klientów będących w wieku około 30 lat, zamieszkałych w miastach, będących entuzjastami nowych technologii. Są to ludzie aktywni zawodowo i społecznie i szybko awansują. 70% z nich kupuje nowy samochód po raz pierwszy w życiu.
Dodajmy, że Nowy Peugeot 408 produkowany jest w Chinach z wykorzystaniem modułowej platformy EMP2.
KG; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze