Minione trzy dni były świętem dla brazylijskiej Grupy Citroën Eiffel, która otworzyła właśnie nowy pełny punkt dealerski zlokalizowany przy Alei Hortnesji łączącej miasta Gramado i Canela. To bardzo dobra lokalizacja i powinna się ona przyczynić do zwiększenia i tak niemałych obrotów Grupy Eiffel, która w pierwszym półroczu sprzedała 464 samochody, a cały bieżący rok pragnie zamknąć wynikiem 1.000 aut.
Nowy obiekt powstał tak naprawdę w bezpośrednim sąsiedztwie dotychczasowego, który z powodzeniem funkcjonował przez 7 lat. Justino Restelatto wraz ze swoimi dziećmi, Fabianą Tadiello i Rodrigo Restelatto, dyrektorzy Grupy Citroën Eiffel zaprosili na inaugurację nowego salonu setki gości, z którymi chcieli uczcić oficjalne otwarcie nowego punktu. Wśród oficjali był również Domingos Boragina Neto, dyrektor ds. rozwoju sieci dealerskiej Citroëna w Brazylii.
Aleja Hortensji jest bardzo ruchliwą arterią, dlatego tym bardziej warto było zainwestować w ciekawą architekturę. Siłą rzeczy nie mogło zabraknąć miniatury symbolu Paryża, którego konstruktor został uwieczniony w nazwie brazylijskiej firmy.
Fabiana Tadiello, dyrektor wykonawcza Grupy, podkreśliła przy okazji, że dzięki oddaniu tej inwestycji, która pochłonęła pół miliona reali, utworzono 14 nowych miejsc pracy, bezpośrednich i pośrednich. Obiekt znajduje się na działce o powierzchni 1.122 m², a powierzchnia budynku wynosi 467 m².
Strategia marketingowa oparta jest głównie o modele C3 i C4 Lounge. To samochody chętnie kupowane w Brazylii, nowoczesne, trwałe, o atrakcyjnych cenach i dobrym wyposażeniu. Citroën ma obecnie niespełna 2% brazylijskiego rynku dzięki sprzedaniu w pierwszym półroczu 29.799 samochodów, ale sprzedaż rośnie z roku na rok. Na sam tylko model C3 przypadła ponad połowa tej ilości – 15.497 aut! A warto wspomnieć, że ten interesujący samochód uważany jest w Brazylii jako auto miejskie premium. „Dzięki dobrej strategii i silnej akcji marketingowej, a także naturalnym cechom tego samochodu – atrakcyjnej stylistyce, świetnej jakości wykonania i dobrym pakietom wyposażenie Citroën C3 jest w gronie najlepiej sprzedających się samochodów w Brazylii” – mówi Domingos Boragina Neto.
C4 Lounge, limuzyna o słusznych wymiarach przekonująca do siebie ceną atrakcyjną w stosunku do tego, co oferuje, również sprzedaje się bardzo dobrze. W pierwszym półroczu w Brazylii zarejestrowano 4.973 egzemplarze tego modelu, dzięki czemu auto jest w gronie sześciu najlepiej sprzedających się średnich sedanów w tym kraju. „Oprócz naturalnych cech, takich jak przestronność, styl, wyrafinowanie, czy nowoczesność w lipcu proponujemy atrakcyjne finansowanie zakupu w postaci nieoprocentowanego kredytu na dwa lata dla wersji Tendance BVA/BVM i Exclusive THP” – dodaje Domingos Boragina Neto. Od chwili w prowadzenia na tamtejszy rynek we wrześniu ubiegłego roku C4 Lounge sprzedał się już w przeszło 8.000 egzemplarzy.
Citroën stara się rozbudowywać sieć dealerską. Aktualnie w Brazylii działa 169 punktów dealerskich w 130 miastach. Przyciągają oni klientów m.in. trzyletnią gwarancją na wszystkie oferowane modele oraz plan serwisowy w stałych cenach, przy czym przeglądy trzeba wykonywać co 10.000 km. Koszty tych przeglądów mogą być rozbite na cztery miesięczne raty, co pozwala na rozsądne gospodarowanie budżetem i czyni te samochody przystępnymi dla wielu klientów.
Ciekawą nowinką, jaką wprowadza Citroën w Brazylii jest system iCheck. Klient po opuszczeniu autoryzowanego warsztatu otrzymuje SMS-em kod, dzięki któremu może się zalogować na stronie icheck.citroen.com.br. Tam obejrzy video, na którym konsultant opowie, jakie czynności serwisowe wykonane zostały w przypadku samochodu tego konkretnego klienta, bądź wykonać trzeba w najbliższym czasie. Klient otrzymuje także wykaz kosztów i ma możliwość je zaakceptować, bądź odrzucić, zarówno w części, jak i w całości. iCheck pozwala również śledzić status naprawy samochodu, co jest szczególnie istotne w przypadku czasochłonnych czynności serwisowych. Całość tego rozwiązania pozwala zwiększyć zaufanie pomiędzy klientem, a serwisem i marką.
KG; zdjęcia: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze