Nowy Citroën C3 – najpopularniejszy zagraniczny samochód we Włoszech

0
396

Nieprzypadkowo wybrałem takie zdjęcie na wiodący temat graficzny tej wiadomości. Od strony pleców oglądają Citroëna C3 rywale we Włoszech. Okazuje się bowiem, że Nowy Citroën C3 to najpopularniejszy w tym roku zagraniczny samochód we Włoszech.

W lipcu zarejestrowano nad Tybrem 3.357 Nowych Citroënów C3. W pierwszym półroczu 2017 roku było to ponad 23.000 takich aut. Czyli średnio ponad 3.800 miesięcznie! W efekcie od początku roku przez siedem pierwszych miesięcy wyjechało na włoskie drogi ponad 26.000 nowych Citroënów C3. I dzięki temu jest to najpopularniejszy zagraniczny samochód we Włoszech.

To właśnie dzięki C3 Citroën tak dynamicznie zwiększył swoją sprzedaż na Półwyspie Apenińskim. Włoski rynek nowych aut wzrósł w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy br. o 8,6%, a w tym samym czasie Citroën zanotował wzrost sprzedaży o aż 26,9%! Marka cieszy się z wyniku 50.690 nowo zarejestrowanych w tym roku samochodów we Włoszech. W efekcie do Citroëna należy teraz 3,95% włoskiego rynku w porównaniu do 3,38% rok temu. No i ma jeszcze najpopularniejszy zagraniczny samochód w Italii!

Co więcej – Włochy stały się drugim po Francji rynkiem zbytu dla Nowego C3. Auto już odniosło spektakularny sukces – w ciągu kilku miesięcy od wprowadzenia go na pierwsze rynki sprzedało się już w ilości ponad 165.000 egzemplarzy. Włochy zawsze zresztą były dobrym rynkiem dla Citroëna, zwłaszcza dla modeli miejskich, takich jak C3 właśnie. Jeśli ująć wszystkie trzy dotychczasowe generacje C3, to Włosi kupili ich ponad pół miliona! A to jakieś 15% całej produkcji.

C3 przyczyniło się jednocześnie do zmiany postrzegania marki. Citroën we Włoszech jest teraz uznawany za samochód dla młodych i dla kobiet. To tacy klienci oceniają go zresztą najlepiej.

Nowe C3 rozszerzyło grupę klientów Citroëna. Dzieki optymistycznej, nietuzinkowej stylistyce, dzięki nowoczesnym technologiom, w tym Citroën ConnectedCAM™, Nowe C3 zjednała sobie dużą rzeszę klientów. Włosi, naród emocjonalny, chętnie kupują Nowe C3. Znamienne przy tym jest, że aż 65% klientów w tym kraju kupuje topową odmianę Shine. 61% Włochów kupuje Nowe C3 z silnikiem benzynowym. 40% (ogółem, nie z tym 61%) decyduje się na wersję PureTech 82. 86% klientów wybiera wersję z okładzinami AirBump®, 72% zamawia wersje dwukolorowe.

Skąd się bierze taka popularność Nowego C3 we Włoszech? Dlaczego jest to najpopularniejszy zagraniczny samochód we Włoszech? Jakim cudem stało się to tak szybko od jego wprowadzenia? Wygląda na to, że świeżość designu, żywe kolory, bogate wyposażenie, nowoczesna technologia i „multimedialność” spodobały się młodym, aktywnym, pełnym temperamentu Włochom. Nowe C3 idealnie wpasowało się w slogan reklamowy Be different, feel good.

Wygląda na to, że sukces Nowego C3 dobrze wróży nadchodzącej premierze Citroëna – modelowi C3 Aircross. Od paru tygodni Włosi mogą już to auto zamawiać – wyłącznie przez Internet – w specjalnej, przedpremierowej serii specjalnej #EndlessPossibilities.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën

Galeria

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
wpDiscuz