Na niemiecki rynek trafiła właśnie wersja Nowego Citroëna C3 z automatyczną skrzynią biegów. Dealerzy u naszych zachodnich sąsiadów od dziś rozpoczęli przyjmowanie zamówień na taką odmianę. Skrzynia EAT6 dostępna jest ze 110-konnym silnikiem PureTech Stop&Start.
Automatyczna skrzynia biegów EAT6 jest oferowana w Citroënie C3 w wersjach wyposażenia Feel i Shine. To przekładnia, która jest już od pewnego czasu oferowana przez Grupę PSA. Zbiera bardzo pochlebne opinie zarówno klientów, jak i dziennikarzy, nawet tych niezbyt przychylnych francuskiej motoryzacji.
Skrzynia biegów EAT6 działa szybko dzięki zastosowaniu zsynchronizowanej strategii kontroli silnika i skrzyni biegów (technologia Quick-SHIFT). Podzespół przygotowany został i jest produkowany przez japońską firmę Aisin. Podczas konstruowania przekładni skupiono się na wielu aspektach optymalizujących jej pracę. Tak dostosowano pracę skrzyni biegów, że zmniejszono tarcia wewnętrze przekładni. Sterowanie przepływem pompy oleju zależy od obciążenia silnika. W efekcie skutkuje to zmniejszeniem zużycia paliwa. Citroën podaje, że C3 z takim zespołem napędowym spalać ma średnio 4,9 l/100 km i emitować 110 g dwutlenku węgla na km.
Citroën C3 oferowany jest z różnymi silnikami, które do tej pory łączone były z manualnymi skrzyniami biegów. Każda z nich miała pięć przełożeń. Gama benzyniaków obejmuje silniki PureTech 68 KM, 82 KM i 110 KM (ten ostatni z turbosprężarką), zaś diesle, to motory BlueHDi 78 oraz BlueHDi 100. Teraz silnik PureTech 110 może być łączony także z automatyczną skrzynią biegów.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Citroën
Najnowsze komentarze