Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe nowego Citroena C3. Próbie poddano model z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 82 KM w wersji wyposażeniowej Feel. Jaki wynik uzyskał C3?
Nowy Citroen C3 zdobył 4 gwiazdki w crash testach przeprowadzonych przez organizację Euro NCAP. Jest to o jedną gwiazdkę mniej, niż wynosi maksymalna punktacja. W zależności od poziomu ochrony poszczególnych partii ciała, przyznaje się jedną z pięciu ocen: dobrą, wystarczającą, marginalną, słabą oraz bardzo słabą. Jak wygląda ochrona kierowcy i pasażerów w Citroenie C3 w poszczególnych kategoriach?
Ochrona dorosłych – 88 proc.
Test zderzenia czołowego 40 proc. szerokości samochodu, wykazał ochronę kolan i kości udowych kierowcy oraz pasażera siedzącego z przodu na poziomie dobrym. Wynik był podobny dla pasażerów o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach. Przy zderzeniu czołowym całej szerokości pojazdu, wykazano zabezpieczenie klatki piersiowej i szyi na poziomie wystarczającym. Dla pozostałych części ciała, było ono dobre, zarówno dla kierowcy jak i pasażera.
Citroen C3 zdobył maksymalną liczbę punktów przy uderzeniu w bok pojazdu. Wykazano wówczas dobrą ochronę krytycznych partii ciała. Nawet przy bardziej dotkliwym uderzeniu w przeszkodę imitującą słup, oceniono ochronę klatki piersiowej w stopniu wystarczającym, a pozostałych partii ciała – dobrym. W przypadku uderzenia w tył samochodu ochrona głowy i szyi była dobra.
Ochrona dzieci – 83 proc.
Przy uderzeniu w przeszkodę przednią krawędzią samochodu, ochrona szyi 10-latka i ochrona klatki piersiowej 6-latka, znajdowała na poziomie marginalnym. W pozostałych partiach ciała ochrona była wystarczająca lub dobra. Przy uderzeniu bocznym, ochrona dla wszystkich krytycznych partii ciała znajdowała się na poziomie dobrym.
Ochrona pieszych – 59 proc.
Ochrona pieszego w przypadku uderzenia w maskę była na poziomie wystarczającym. Rezultat określany jako słaby, dała podstawa przedniej szyby oraz słupki. Ochrona miednicy i nóg pieszego okazała się dobra z maksymalną punktacją.
Systemy wspomagające bezpieczeństwo – 58 proc.
W samochodzie w standardzie znajduje się system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa. Ponadto Citroen C3 posiada system wykrywający ograniczenia prędkości, który informuje o nich kierowcę, a także asystent pasa ruchu, który ostrzega kierowcę o niekontrolowanym opuszczeniu pasa.
Testy przeprowadzane przez organizację Euro NCAP obejmują kilka faz. Pierwszą z nich jest zderzenie czołowe, podczas którego samochód uderza w przeszkodę na szerokości 40 proc. przy prędkości 64 km/h. Kolejnym jest zderzenie czołowe całą szerokością pojazdu jadącego z prędkością 50 km/h. Model jest traktowany również uderzeniem mobilną przeszkodą w drzwi kierowcy oraz poddawany zderzeniu ze słupem, przy prędkości 32 km/h.
Najnowsze komentarze