Citroën postanowił nieco odświeżyć obie wersje swojego minivana. Mamy już garść zdjęć i kilka filmów prezentujących C4 Picasso i Grand C4 Picasso po lekkim liftingu.
Druga generacja C4 Picasso pojawiła się na rynku w 2013 roku i od tamtej pory znalazła przeszło 300.000 nabywców. Czasy jednak mamy takie, że co parę lat trzeba zaoferować klientom coś nowego – nową wersję, albo chociaż lifting. I Citroën właśnie to uczynił – pokazuje lekko odświeżonego minivana. I bardzo dobrze, że tylko lekko – przecież ten samochód ciągle wygląda rewelacyjnie, a już na tle niemieckiej konkurencji prezentuje się, jak z innego świata! Nie tracąc przy tym nic ze swojej funkcjonalności.
Co ciekawego można teraz mieć w C4 Picasso? Przede wszystkim jeszcze większe możliwości personalizacji, w tym dwukolorowy dach. Do tego dochodzą nowe użyteczne technologie, takie jak bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika, nowy Connect Nav, adaptacyjny tempomat, system aktywnego hamowania, monitorowanie martwego pola, a także 130-konny silnik PureTech łączony z automatyczną skrzynią biegów. Rozszerzono też paletę dostępnych kolorów nadwozia.
Czy jednak chodzi tylko o to? Nie. Ciekawostką jest na przykład fakt, że dzięki rozwojowi platformy EMP2 C4 Picasso osiąga doskonałe połączenie nienagannego trzymania się drogi z klasycznym dla Citroëna komfortem dla wszystkich pasażerów.
„Dla nas Citroën C4 Picasso jest wizytówką naszej najlepszej wiedzy. Oprócz swojej unikalnej, dynamicznej stylistyki oferuje bardzo wysoki poziom komfortu. Dzięki architekturze modularnej platformy EMP2 przynosi przestronność, modularność, ale i znakomite prowadzenie. Szereg użytkowych technologii wynosi przyjemność jazdy tym samochodem na bardzo wysoki poziom poprawiając również bezpieczeństwo. Nowy C4 Picasso posiada wszystko, by być liderem europejskiego rynku minivanów” – twierdzi Linda Jackson, prezeska Citroëna.
Producent zadbał też o elementy, które nie każdemu przypadały do gustu. Zastosowano nowe, wykonane z dwóch różnych materiałów podkładki na tylnej osi poprawiając komfort akustyczny związany z zawieszeniem. W Grand C4 Picasso można wyjąć dwa fotele tylnego rzędu, a trzy w drugim rzędzie złożyć na płasko.
Przeszklenie kabiny jest rekordowe w klasie – sięga 5,3 m². Wciąż mamy do czynienia ze znakomitymi materiałami wykończeniowymi. Do tego Citroën zaoferował cztery różne wystroje wnętrza adresowane do różnych grup odbiorców.
Nowy zespół napędowy w C4 Picasso, na jaki składają się 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech 130 i sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia przyjemne użytkowanie samochodu. Maksymalny moment obrotowy oferowany przez ten silnik wynosi 230 Nm i jest dostępny przy 1.750 obr./min., zaś co najmniej 95% jego wartości dostępnych jest w zakresie 1.500-3.500 obr./min. Turbosprężarka jest w stanie osiągnąć prędkość obrotowa aż 240.000 obr./min. Auto z tym silnikiem rozpędza się do 201 km/h.
Odświeżony Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso produkowany jest w zakładzie w Vigo (Hiszpania) i trafi na rynek w czerwcu br. W Polsce może być odrobinę później – nie znamy jeszcze daty polskiej premiery.
KG; video i zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze