Nowy Citroen C5 – pierwsze szkice

4
1461

Citroen zaprezentował pierwsze grafiki przedstawiające nową odsłonę modelu C5. Niestety samochód nie jest przeznaczony na rynek europejski, będzie sprzedawany w Chinach.

Europa najwyraźniej nie doczeka się nowego Citroena C5. Francuski producent zdecydował się odświeżyć model na rynku chińskim. Na razie ujawnione zostały jedynie pierwsze szkice, ale możemy dostrzec wyjątkowo dużo zmian jak na face lifting. Porównując wygląd zewnętrzny do obecnego C5, (grafiki ujawniają tylko tył samochodu) widzimy nowe tylne światła składające się z czterech segmentów oraz dwie trapezoidalne końcówki układu wydechowego.

Więcej pracy styliści włożyli w przeprojektowanie wnętrza pojazdu, dzięki czemu stało się dużo nowocześniejsze. Zrezygnowano z wielu przycisków na rzecz dużego ekranu przypominającego tablet. Deska rozdzielcza zyskała nowy design, wymieniono nawiewy oraz wyświetlacz znajdujący się za kołem kierownicy. Citroen C5 został w ten sposób dopasowany do modelu C6 znajdującego się na rynku chińskim.

Pod maską odświeżonego C5 znajdą się te same jednostki, które wykorzystano w obecnej generacji pojazdu. Będzie to 1,6-litrowy silnik benzynowy generujący 167 KM mocy oraz 204-konny motor o pojemności 1,8 litra generujący 280 Nm momentu obrotowego. Obie jednostki będą współpracowały z 6-biegowym automatem.

Nowy Citroen C5 dla Chin nie zostanie wyposażony w hydropneumatyczne zawieszenie, ze względu na duże koszty produkcji. Model odbędzie swój publiczny debiut podczas salonu samochodowego w Szanghaju, w kwietniu tego roku.

Galeria

Dodaj komentarz

4 komentarzy do "Nowy Citroen C5 – pierwsze szkice"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
saj78
Gość

w sumie po co nowy c5 w Europie? Insignia w nowej budzie bedzie za niego robiła po przejęciu opla… I tak problem i nadzieje naiwnych fanów marki można rozwiązać… nawet pasuje slogan z aktualnej C5, że niemiecka… A że Insigina to może klient się nie zorientuje ;-)

Marcin
Gość
Dzień Dobry, wygląda na to, że powtarza się odwieczny schemat oszczędności koncernów (co samo w sobie nie jest przecież złe). W przypadku PSA dobrym przykładem jest Iran (SAIPA) do którego przeniesiono wytwarzanie Xantii, po jej zakończeniu produkcji w Europie. PSA w 2013 roku nie zdecydował się na kolejny lifting C5 w Europie (chociaż pojawiały się pierwsze szkice nowego przodu).Obecnie w Chinach nie da się puścić lekkiej modyfikacji obecnie schodzącej C5, trzeba było zmienić potężnie wnętrze, które mimo opisywanego ekranu jest ewidentnie „low cost” (zapożyczenia z innych modeli). Pozostawienie hydro niestety nierealne, co jest o tyle smutne, że dla ultrasów Chiny… Czytaj więcej »
erererererere
Gość

c6 dla chin c5 dla chin a dla europy ochlapy to co wcale nie bedzie rodzinnego auta w citroenie oprocz picasso?citroen popelnia wielki blad w tym ze nie ma c5 i c6 oraz hydropneumatyki no coz ja moge

JARO
Gość

szkoda. Obecnie to nasz drugi C5. Nie zamierzałbym opuszczać marki i jeśli byłby dostępny nowy C5 lub C6, niewykluczone, że zamieniłbym na nową wersję. W takiej sytuacji pozostaną niemieckie lub szwedzkie, chociaż Citroen dla mnie jest najbardziej atrakcyjny…

wpDiscuz