Nowy Citroen C6 dla Europy już za rok!

20
1226

Po raz kolejny mamy dla Was ciekawe informacje wprost z centrali Citroena we Francji. To już pewne – Citroen C6 zadebiutuje na wszystkich rynkach światowych, włącznie z rynkiem europejskim. Podobnie ma być w przypadku wszystkich nowych modeli. Zmiana strategii firmy bardzo nas cieszy. Nowy Citroen C6 powinien zostać zapowiedziany na jesiennych targach motoryzacyjnych a zaprezentowany w przyszłym roku, prawdopodobnie również w okolicach jesieni, o ile plan produkcji nie ulegnie przyspieszeniu.

Citroen zazdrośnie strzeże tajemnicy swojego nowego samochodu. Wiadomo, że projektantom bardzo przypadł do gustu ponadczasowy projekt eleganckiego i prestiżowego nadwozia pierwszej wersji C6. Prawdopodobnie ograniczone zostaną jednak takie dodatki jak wygięta szyba, dość droga w produkcji, czy wysuwany spojler. Możemy się spodziewać ciekawych rozwiązań w zawieszeniu, chociaż cały czas obowiązuje wersja, że wszystko co najlepsze ma trafiać najpierw do DS. Zawieszenie hydropneumatyczne nie jest jednak całkowicie wykluczone!

Warto przeczytać: 
Citroën e-Mehari podnosi temperaturę w C_42

Ciekawie zapowiada się poziom cenowy. Wygląda na to, że Citroen postanowił jednak zapełnić lukę po C5, który zmieni się w SUVa i stworzyć samochód, który będzie znacznie tańszy niż pierwsza wersja C6. Oby to nie oznaczało znacznych ograniczeń konstrukcyjnych i silnikowych. Spróbujmy więc wyobrazić sobie, w którą stronę pójdzie marka:

Opcja 1:

Nowy Citroen C6 – model uproszczony, pod nową nazwą w 2017 roku

Unowocześnione nadwozie C6, nawiązujące wizualnie do pierwszego modelu z aktualną gamą silnikową Citroena, zaczynając od 130 KM a na 200 KM kończąc. Wzorce na rynku do takiego standardu istnieją w innych markach. Bez zawieszenia hydropneumatycznego. Ciekawa może być strategia cenowa, ponieważ Citroen chciałby zaatakować tym modelem segment D tam, gdzie nie może tego zrobić Peugeot 508.

Z punktu widzenia producenta byłoby to całkiem ekonomiczne i możliwe do zrealizowania w krótkim czasie. Taki model można by szybko uzupełniać o kolejne technologie i co pół roku, rok, prezentować nowe rozwiązania.

Warto przeczytać: 
Genewa’2016 – co pokazuje na swoim stoisku Citroën

Opcja 2:

Nowy Citroen C6 – wszystko co zaawansowane w marce

Wymiary samochodu zostaną z grubsza zachowane. W opcji pojawi się hybryda z napędem 4×4 a wyposażenie będzie najlepsze z możliwych i zaprezentowane pierwszy raz w tej klasie. Pogłoski o autonomicznej jeździe mogą się w tym przypadku sprawdzić, bo firma chce być postrzegana jako awangardowa.

Piękny projekt nadwozia i komfort w środku

Citroen zapowiada, że projekt nadwozia będzie oparty o koncepcyjny model Metropolis, który poznaliśmy jakiś czas temu. Samochód ma się wyróżniać wyglądem i przekonywać klientów eleganckimi liniami oraz komfortem i technologiami wnętrza.

Kiedy Citroen C6 pojawi się w salonach?

Wszystko wskazuje na to, że nowy Citroen C6 pojawi się w salonach na przełomie 2017 i 2018 roku.

Skoro musimy jeszcze trochę poczekać, to czas na przypomnienie doskonałej reklamy C6 z Seanem Connerym:

pdf Nowy Citroen C6 dla Europy już za rok!

Galeria

Dodaj komentarz

20 komentarzy do "Nowy Citroen C6 dla Europy już za rok!"

avatar

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
adi
Gość
adi
4 miesięcy 3 dni temu

https://www.youtube.com/watch?v=0qzuFE1AIew
ciekawostka; mimo w 2006 roku sprzedali około 7tys. sztuk to w Szwajcarii w tym pierwszym pełnym roku produkcji na model było więcej chętnych niż aut

Vifo
Gość
Vifo
4 miesięcy 3 dni temu

Świetnie, wreszcie :-) Baaardzo będę się starał powstrzymać mojego starszego przed zakupem jakiegoś Infiniti, Lexusa, Subaru czy LR i przekonać go do Cytrynki, ale musi być na 4-łapy. Bo się zaparł, a tamte chodzą mu po głowie.

h
Gość
h
4 miesięcy 3 dni temu

Jeśli cytryny mają być przycięte do góra 200KM to może być ciężko.

Vifo
Gość
Vifo
4 miesięcy 2 dni temu

No to prawda i pewnie jakieś śmieszne motórki i jeszcze segment D, żeby choć Premium. Staram się być dobrej myśli. Zobaczymy.

ToJa
Gość
ToJa
4 miesięcy 3 dni temu

Czyli będzie „Budżetowy segment D”, gorzej wykonany, tańszy, pozbawiony technologicznych nowinek, słabszy, uboższy stylistycznie od Peugeota 508.

Zmiast robić DS, można było po prostu z Citroena zrobić premium i byłoby po sprawie…

Ramzes
Gość
Ramzes
4 miesięcy 3 dni temu

A kiedy 608 i 6008?

Krzysiek
Gość
Krzysiek
4 miesięcy 2 dni temu
Wogole nie kupuje pomyslu z DS. Citroen powinien byc bardziej ekstrawagancki z nowinkami technologicznymi, a Peugeot powinien zaoferować auta troche prostrze i stylistycznie bardziej klasyczne i tak unikneli by kanibalizowania gamy. Doskonaly przyklad kilka lat temu to 607 vs C6 czy 407 vs C5 czy 308 vs C4. Teraz mamy niby luksusowego DS, Peugeota ktory ma byc srednia marka w koncernie i tanszego Citroena ale nagle to Citroen wyskakuje z C6 majacym konkurowac w klasie D. C5 ktory ma wyrobiona marke ma byc SUVem, a C6 kojarzacy sie z naprawde odjazdowym i luksusowym autem ma byc prostym nastepca C5? Odnoszac… Czytaj więcej »
kierowcapug308
Gość
kierowcapug308
4 miesięcy 2 dni temu
Raczej zgadzam się ze sceptykami dla takiej polityki. Brak spójności. Stworzono wielkim nakładem markę DS, która kończy się na kompaktach. Teraz ma być ekskluzywne DS, 508, C6. A to wszystko z silnikami jak w Skodzie Octavii. Czyli co? C6 jako tańsza alternatywa 508 będzie miało twarde plastiki. No to może drożej?. Przecież 508 to samochód tani w swojej klasie i nie może być droższy od Insigni czy Passata. Tylko drogich C6 jak tu podał nam kolega sprzedano 7 tysięcy a wtedy nie było 508 i DS. Moim zdaniem na szczupłym rynku drogie C6 zabije DS a taniej niż obecne i… Czytaj więcej »
toughluck
Gość
toughluck
4 miesięcy 2 dni temu

Przecież to się sprawdziło w przypadku Škody. Widzę miejsce dla następcy C5 jeśli będzie większy z tyłu, a to właśnie segment wspomnianego Superba. Kwestia tego, jakim SUV-em będzie następca C5 — jeśli czymś w rozmiarze Qashqaia, czy CR-V, to dlaczego nie? Zwłaszcza, że Citroën zamierza zerwać z dotychczasowym nazewnictwem i kolejne modele mają być wyrazami, nie liczbami.

adi
Gość
adi
4 miesięcy 2 dni temu

i dobrze że będą nazwy-wyrazy, a jeden topowy model w całej gamie może mieć nazwę c6
co do sprzedaży, to w sumie sprzedali począwszy od końca 2005r. 24tys. c6, a w pierwszym pełnym roku produkcji czyli w 2006r. sprzedali w sumie niewiele bo około 7tys. sztuk, a mimo to pamiętam informację że właśnie w 2006r. w Szwajcarii popyt przerósł podaż, to jako taka ciekawostka

Zlomnik
Gość
Zlomnik
4 miesięcy 2 dni temu

To dobre jest

henieq
Gość
henieq
4 miesięcy 2 dni temu
Ten pomysł z pozycjonowaniem był bez sensu. To Peugeot miał być poniżej Citroena w hierarchii. Nie byłoby potrzeby wydzielać sztucznie DS, który mógłby pozostać linią Premium. Nowy C6 będzie prawdopodobnie rywalem Superba, a C5 X-Traila. Im się nie opłaca robić samochodów normalnowymiarowych żeby nie szkodzić Peugeotowi. Dlatego następca C3 będzie w segmencie A/B lub B/C, C6 będzie w D/E, a C5 w SUV C/D. Ciekawe jakie plany mają wobec CE? Podejrzewam, że następca C3 jeśli będzie B/C to może być hatchbackiem nowego C-Elysee. Jeśli będzie w A/B to i tak można się spodziewać w dalszej przyszłości nowego CE, które zostałoby… Czytaj więcej »
bida w kraju
Gość
bida w kraju
4 miesięcy 2 dni temu
nic nie myslicie przyszlosciowa czy jestescie tacy tepi czy o co tu chodzi? c6 nie wypalil to zmieniaja koncepcje proste chyba nie?co znowu maja zrobic takie auto ktorego nikt nie bedzie kupowac?co z tego ze bylo dziwne wielkie luxusowe jak malo kto to kupowal a nie oto tu chodzi ze by nie kupowali a chodzi o to zeby kupowali czy to takie trudne do zrozumienia? czemu c5 chodzi na rynku za bezcen?2004 2005r po 5 6 7 tys gdzie passat z tego rocznika po 12 13 citroen zmienia koncepcje bo widzi ze slabo to szlo to trzeba cos zmienic dwa… Czytaj więcej »
pawelhks
Gość
pawelhks
4 miesięcy 2 dni temu

W super stanie musi byc ta C5 z 2005 roku za 5 lub 6 lub 7 kola, skoro ja bym nie puscil mojego P1007 z 2005 roku ponizej 12 tyskow (srednia cena wg Otomoto).
Ale z drugiej strony – moze puscic P1007 za 12 i kupic passerati za 12 lub gora 13? buahahaha

toughluck
Gość
toughluck
4 miesięcy 1 dzień temu
@bida w kraju: C5 z 2005 za 5-7 tysięcy? Chyba po dzwonie i z zajechanym silnikiem, który wprawdzie zapali, ale zgaśnie 20 km od komisu, w którym go kupiłeś. Wg Eurotax C5 z 2005 z 1.6 HDi (SX, nie Exclusive) jest wyceniany na 12 tysięcy i jest to dokładnie tyle samo, co rok temu. Za mniej bym go nie sprzedał, chyba że po dobrej znajomości. Zaś nowe C5 (to od 2008) trzyma cenę jeszcze lepiej, a dodatkowo niektóre wersje silnikowe są wręcz nie do dostania i schodzą na pniu (benzyna V6, 2.2 HDi 204, 3.0 V6 HDi). Nawet dwuletni z… Czytaj więcej »
bida w kraju
Gość
bida w kraju
3 miesięcy 11 dni temu
zejdz na ziemie i nie pierdo.l mi tu o 12 tysiecach wystaw za tyle i sprzedaj ty chyba jestes nienormalny ze po 12 tys chodza c5 jak ja nie moge sprzedac nawet za 7tys pieknego egzemplarza bo chodza po 5 6 7 tys na allegro skad ty 12 tys wytrzasnales ty zyjesz w ogole?te samochody sa za bezcen francuskie auta zawsze byly tanie jak barszcz to mi nie gadaj bo handluje autami i widze co sie dzieje francuskie auta sa w tej chwili tak tanie ze szok no wystawi za 12 tys prosze i sprzedaj jak nie masz pojecia o… Czytaj więcej »
pawelhks
Gość
pawelhks
3 miesięcy 11 dni temu

@bida w kraju
A czy moze Pan podac VIn tego cacka? Moze tu sie ktos skusi

Krzysiek
Gość
Krzysiek
4 miesięcy 1 dzień temu
Niestety w segmencie E nie da sie osiagnac sukcesu czyms innym niz klasyczny sedan/kombi. Poległ Opel ze swoim Signum, poległ Vel Satis, poległo C6, poległo nawet BMW 5 w odmianie GT, która jest jakimś totalnym marginesem sprzedaży, poległ Fiat ze swoim dzwinym kombi-vano-niewiadomo co Cromą (mimo ze to polka nizej od reszty), poległ Mercedes z klasą R. Czy ludzie nie chcą kupować francuskiej klasy E? Moim zdaniem chcą, ale jeżeli jest ładnym, fajnym, klasycznym sedanem. Peugeot sprzedał niewiele mniej 607-tki niż wszystkie wyżej wymienione samochody razem wzięte :) Jestem bardzo ciekawy jak poradzi sobie Talisman, ktory w koncu jest ladnym… Czytaj więcej »
Rafaucio
Gość
Rafaucio
4 miesięcy 1 dzień temu
Zgadzam się z kolegą @bida, ponieważ sam pracuję w branży automotive i widzę, że to właśnie cena jest głównym wyznacznikiem sukcesu i to nawet w segmencie premium dla którego produkujemy części. A dla sceptyków, którzy nie zgadzają się z wyceną podaną przez kolegę dla sprzedaży aut, proponuję aby wystawili swoje autka wg Eurotaxu i czekali na kupca…. Te ceny są wyssane z palca! W tamtym roku chciałem sprzedać swoją Astrę bo żona zrobiła prawko i nie chciała kombi, średnia cena na portalach 7,5tys a pomimo opuszczenia ceny do 6,5 z negocjacją to nie dostałem wyższej oferty jak 4,5tys! Astra zadbana,… Czytaj więcej »
toughluck
Gość
toughluck
4 miesięcy 18 godzin temu

Nie bardzo rozumiem.
– „Cena jest głównym wyznacznikiem (…) nawet w segmencie premium”
– „Bardzo ciężko zaistnieć na rynku premium, szczególnie gdy marka do tej pory była kojarzona z autami pozycjonowanymi poniżej Golfa czy Passata.”
To jak jest? Czy głównym wyznacznikiem jest niska cena, czy pozycjonowanie powyżej VW (które i tak jest ostro przeszacowane)?

wpDiscuz