Renault Trucks poszerzyło gamę pojazdów Kerax 8×4 XTREM w Europie o wersję z 24-calowymi kołami. Stworzony z myślą o najcięższych warunkach pracy i masie całkowitej do 50 t. Kerax 8X4 XTREM w nowej wersji jest pierwszą ciężarówką w Europie z kołami o średnicy 24 cali, dopuszczoną do jazdy po drogach publicznych.
Po wprowadzeniu Keraxa 8×4 XTREM do Europy w 2012 roku, Renault Trucks rozbudowuje swoją ofertę gamy budowlanej poprzez wprowadzenie na rynek wersji z 24-calowymi kołami. „Dzięki zwiększeniu prześwitu oraz kątów zejścia i natarcia, Kerax 8×4 z kołami o średnicy 24 cali z jeszcze większą łatwością pokonuje napotkane na drodze przeszkody”, podkreśla Patrice Roeser, Manager Produktu Gamy Budowlanej. „Ponadto, większa sprężystość opon oraz felg podnosi wytrzymałość na uderzenia, które często mają miejsce podczas pracy w trudnych warunkach.”
Nowa wersja Keraxa 8×4 XTREM z 24-calowymi kołami jest jak do tej pory jedyną tego typu ciężarówką w Europie dopuszczaną do użytku na drogach publicznych. „Ten pojazd, to niezwykle wytrzymałe narzędzie pracy o dopuszczalnej masie do 50 t, które przyczyni się do znacznego obniżenia kosztów operacyjnych naszych klientów, bo dzięki świadectwu homologacji na poruszanie się po drogach publicznych, mogą oni korzystać z Keraxa XTERM przy kilku projektach budowlanych jednocześnie”, dodaje Patrice Roeser.
Kerax 8×4 XTREM o 24-calowych kołach już udowodnił swoją przydatność w różnych zakątach świata, między innymi w Zachodniej Afryce, gdzie jest użytkowany przy pracach związanych z budową dróg i rurociągów naftowych oraz w chilijskich Andach na wysokości 4.500 m. Nowa wersja Kerax 8×4 XTREM jest obecnie dostępna na terenie całej Europy (oprócz Niemiec) z rozstawem osi 4.350 mm oraz 4.500 mm. Standardowo ten Kerax jest wyposażony w opony Michelin X® Works™ .
W sprzedaży pojawił się także Kerax 8×4 XTREM z kołami o szerokości 22,5 cala z wyposażeniem niezbędnym do pracy w trudnych warunkach: ramą podwozia wzmocnioną od silnika aż po zakończenie tylnego zwisu, czteroma wzmocnionymi resorami parabolicznymi, oraz mostem osiągającym 36 ton nośności.
źródło: Renault Trucks Polska
Najnowsze komentarze