Elegancki, dynamiczny design i elementy wyposażenia typowe dla aut z wyższego segmentu.
Rodzina Mégane powiększa się o czterodrzwiową wersję – Nowego Mégane GrandCoupé. Marka Renault uzupełnia w ten sposób swoją ofertę modeli w segmencie C i umacnia swoją pozycję na tych rynkach*, na których kompaktowe, trójbryłowe sedany pozostają ulubionym segmentem kierowców poszukujących komfortowego i przestronnego auta, które ma jednocześnie świadczyć o ich statusie społecznym.
Nowy Mégane GrandCoupé, produkowany w zakładzie w Bursie, zostanie wprowadzony na rynki niemal trzydziestu krajów na jesieni br., w zależności od rynku. W Polsce samochód pojawi się w salonach w grudniu br. Nowy Mégane GrandCoupé ma za zadanie umocnienie marki Renault i wzbogacenie jej oferty produktowej.
Zbudowany na modułowej platformie CMF-C/D Nowy Mégane GrandCoupé został zaprojektowany równolegle z Nowym Mégane, wprowadzonym na rynek na początku 2016 roku. Dzięki temu oferuje identyczne właściwości jezdne (zawieszenie, układ jezdny, gama silników), komfort i zaawansowane technologie co wersja pięciodrzwiowa. A dodatkowo model ten posiada rekordowo przestronne wnętrze jak na ten segment, zapewniające dużą ilość miejsca wszystkim pasażerom oraz bagażnik o pojemności wynoszącej aż 550 dm3 według normy VDA.
Elegancki, pełen harmonii design i oferta wyposażenia przejętego z aut z wyższego segmentu dobitnie świadczą o wysokiej klasie Nowego Mégane GrandCoupé, który wyznacza nowy standard w segmencie kompaktowych, trójbryłowych sedanów.
* Nowy Mégane GrandCoupé będzie sprzedawany w następujących krajach: Algieria, Arabia Saudyjska, Australia, Bahrajn, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Egipt, Estonia, Irlandia, Izrael, Katar, Kuwejt, Litwa, Łotwa, Maroko, Mołdawia, Oman, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Tunezja, Turcja, Ukraina, Węgry, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
1. Prestiżowy sedan o dynamicznym designie
Nowy Mégane GrandCoupé jest trójbryłowym sedanem o dynamicznej i pełnej elegancji stylistyce. Kształtem nawiązuje do klasycznych kanonów trójbryłowych sedanów, które w wielu krajach wciąż pozostają nadwoziem preferowanym przez kierowców poszukujących samochodu będącego wyrazem ich pozycji i awansu społecznego.
Nowy Mégane GrandCoupé to znacznie więcej niż zwykła czterodrzwiowa wersja Nowego Mégane:
– wyróżnia się on spośród konkurencji sylwetką i proporcjami kojarzącymi się z coupé.
– dzięki bogatemu know-how designerom Renault udało się w harmonijny i zrównoważony sposób wkomponować w to auto bagażnik o objętości 550 dm3 VDA.
– jego spore rozmiary (4,63 m długości, 1,81 m szerokości i rekordowo duży w tym segmencie aut, wynoszący 2,71 m rozstaw osi) przyczyniają się do prestiżowej stylistyki i zapewniają dużo miejsca wszystkim pasażerom.
– smukła sylwetka jest efektem bardzo starannego doboru proporcji między powierzchnią szyb i nadwozia (1/3 – 2/3), jak również umiarkowanej wysokości (1,44 m) i wielkości prześwitu (13 cm).
– największy w tym segmencie rozstaw przednich i tylnych kół, wynoszący 1,57 m oraz oferta obręczy o rozmiarach do 18 cali podkreślają wizualnie stabilność auta.
– do jego sportowego stylu przyczyniają się również szerokie, mocno zarysowane tylne nadkola.
– montowane w standardzie (w zależności od wersji) chromowane elementy ozdobne (grill przedni, boczne listwy, listwa w dolnej części szyb bocznych, wstawki w zewnętrznych klamkach drzwi, końcówka wydechu) podkreślają wysoką jakość auta.
W ofercie Nowego Mégane GrandCoupé, w wyższych wersjach wyposażenia, dostępny jest unikalny w tym segmencie duży, panoramiczny otwierany (w części przedniej) szklany dach, pozwalający doświetlić wnętrze naturalnym światłem, zarówno na przednich, jak i na tylnych miejscach. Dach ten, widziany od zewnątrz, tworzy swoisty łącznik między przednią i tylną szybą, podkreślając jednocześnie elegancki i wyrafinowany design Nowego Mégane GrandCoupé.
Nowy Mégane GrandCoupé jest oferowany w dziewięciu kolorach nadwozia:
– osiem lakierów metalizowanych: Biała Perła (lakier specjalny), Beż Dune, Niebieski Cosmos, Brązowy Vison, Czerwony Carmin, Szary Titanium, Szary Platynowy, Czarny Etoilé.
– jeden lakier niemetalizowany: Biel Alpejska.
Charakterystyczny układ świateł typowy dla całej gamy Nowego Mégane
Nowy Mégane GrandCoupé posiada wiele elementów stylistycznych wspólnych dla całej gamy Nowego Mégane, w tym charakterystyczny układ przednich i tylnych świateł, widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy i wyraźnie odróżniający to auto od modeli konkurencji:
– Przednie światła w kształcie litery „C” wykorzystują technologię światłowodów LED z efektem 3D. Najlepiej wyposażone wersje Nowego Mégane GrandCoupé posiadają światła przednie typu „full LED” (technologia LED „Pure Vision”).
– Światła tylne zostały w całości wyposażone w poziomo umieszczone diody LED, przy czym światła pozycyjne są stale włączone. Dzięki technologii „Edge Light”, zapewniającej cienką wiązkę czerwonego światła, uzyskano efekt trójwymiarowej głębi.
Wnętrze: Nowy Mégane GrandCoupé dba o swoich pasażerów
Klimat jak w kokpicie samolotu i wyrafinowane, wysokiej jakości materiały
Nowy Mégane GrandCoupé oferuje przywodzące na myśl kokpit samolotu wnętrze dzięki wyprofilowanym, obszernym fotelom, technologicznie zaawansowanym instrumentom pokładowym (przezierny, kolorowy wyświetlacz Head-Up, zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, kolorowym, konfigurowalnym ekranem TFT, system multimedialny R-LINK2 z ekranem dotykowym o przekątnej do 8,7 cala) oraz doskonałej ergonomii miejsca kierowcy.
Szczególnie wiele uwagi poświęcono jakości wykończenia, materiałom i kolorystyce wnętrza:
– piankowy materiał pokrywający deskę rozdzielczą, górną część płatów drzwi,
– obramowania zegarów, nawiewów, centralnej konsoli pokryte prawdziwym, wykończonym na matowo chromem,
– w wyższych wersjach wyposażenia kierownica pokryta skórą licową Nappa.
Ciągłość elementów wykończeniowych między deską rozdzielczą a górną strefą płatów drzwi dodatkowo poszerza wizualnie wnętrze. Duża centralna konsola jest obramowana atrakcyjnymi ozdobnymi listwami. W wyższych wersjach wyposażenia płaty drzwi są podkreślone dwiema cienkimi świetlnymi liniami.
W zależności od wersji i rynku zbytu, wnętrze Nowego Mégane GrandCoupé będzie dostępne w kolorystyce czarnej (rodzaje tapicerek do wyboru: dwie materiałowe, welurowa lub skórzana) lub beżowej (rodzaje tapicerek do wyboru: materiałowa, welurowa lub skórzana). Wszystkie te elementy przyczyniają się do zapewnienia wysokiego poziomu przyjemności jazdy Nowym Mégane GrandCoupé.
Komfort i przestronność wnętrza na najwyższym poziomie w segmencie
Fotele przednie zostały wykonane z niezwykłą precyzją. Dzięki swojemu kształtowi i zastosowaniu pianki o podwójnej gęstości zapewniają wysoki komfort i doskonałe podparcie boczne. Posiadają tę samą konstrukcję co fotele w modelach Espace i Talisman, co zapewnia im najwyższe miejsce w segmencie pod względem komfortu. W zależności od wersji i rynku, fotele przednie są podgrzewane, a fotel kierowcy posiada ponadto funkcję masażu i regulację podparcia lędźwiowego.
Wnętrze Nowego Mégane GrandCoupé oferuje kierowcy i pasażerom dużo miejsca:
– szerokość na wysokości barków i nad podłokietnikami jest jedną z największych w segmencie (1.441 mm z przodu i 1.377 mm z tyłu na wysokości barków, 1 492 mm z przodu i 1 413 mm z tyłu nad podłokietnikami).
– promień na wysokości kolan wynosi 216 mm, o 37 mm więcej niż w wersji pięciodrzwiowej.
– nachylenie tylnej kanapy (27°) pozwala uzyskać większą odległość od siedzenia do dachu, istotną w przypadku wysokich pasażerów oraz poprawić wygodę.
Mocną stroną Nowego Mégane GrandCoupé jest pojemny bagażnik o objętości 550 dm3 (czyli o 20 dm3 większej w porównaniu do Fluence). Jest to największy bagażnik w segmencie. Oprócz niespotykanej pojemności, bagażnik wyróżnia się też praktycznością i możliwością maksymalnego wykorzystania dostępnej przestrzeni. Szeroki otwór ułatwia dostęp, a maksymalna długość użyteczna wynosi 1 084 mm przy szerokości 1 393 mm.
Wiele uwagi poświęcono zwiększeniu objętości schowków we wnętrzu:
– środkowy podłokietnik posiada regulację wzdłużną i wbudowany schowek o objętości 3 litrów.
– zamykany schowek w desce rozdzielczej ma pojemność 7 litrów.
– kieszenie w drzwiach mogą pomieścić butelkę o pojemności 1,5 litra.
2. Unikalne w segmencie elementy wyposażenia i zaawansowane technologie
Nowy Mégane GrandCoupé został zaprojektowany na modułowej platformie CMF-C/D opracowanej przez Alians. Jest ona wykorzystana w kilku modelach Renault wyższej klasy, takich jak Espace, Talisman i Nowy Koleos.
Nowe Renault Mégane GrandCoupé dysponuje szeregiem elementów wyposażenia typowych dla aut z wyższego segmentu: przeziernym, kolorowym wyświetlaczem Head-Up, zespołem wskaźników i zegarów z 7-calowym, kolorowym ekranem TFT o zmiennych ustawieniach, dwoma formatami systemu multimedialnego R-LINK2 (poziomym 7-calowym i pionowym o przekątnej 8,7 cala), systemem MULTI-SENSE. To niespotykana w segmencie oferta zaawansowanych technologii.
System multimedialny R-LINK2
Nowe Renault Mégane GrandCoupé jest oferowane w wyższych wersjach wyposażenia z systemem multimedialnym R-LINK2 z pionowym ekranem o przekątnej 8,7 cala (22 cm), identycznym jak w modelach Espace, Talisman czy Nowy Koleos. Ten unikalny w tym segmencie aut system posiada pojemnościowy ekran dotykowy zapewniający najwyższy komfort obsługi, porównywalny z ekranem smartfona lub tabletu.
System multimedialny R-LINK2 jest wyposażony w funkcję poleceń głosowych do nawigacji, łączności telefonicznej, aplikacji i obsługi radia, zapewniającą uproszczony i bezpieczny dostęp do poszczególnych funkcji.
R-LINK2 to:
– intuicyjna obsługa – naturalne gesty podobnie jak w przypadku tabletu czy smartfona: m.in. przesuwanie ikon metodą „kliknij i przesuń”, przewijanie stron, powiększenie strony.
– możliwości personalizacji dzięki trzem stronom głównym o spersonalizowanych ustawieniach z wykorzystaniem widgetów oraz sześciu profilom kierowcy umożliwiającym szybkie przywrócenie preferowanych ustawień wpływających na styl jazdy i komfort;
– centrum kontroli pozwalające na aktywację lub dezaktywację większości funkcji, w tym nagłośnienia, telefonu, nawigacji i systemów wspomagających prowadzenie;
– dostęp do usług online z ofertą pozwalającą na roczne nieodpłatne korzystanie z aplikacji TomTom® HD Traffic (w zależności od kraju), dostęp do R-LINK Store i aktualizację map Europy oraz funkcją Mirror Screen (dostępną w zależności od kraju od początku 2017 roku). W przypadku posiadaczy iPhone’ów system poleceń głosowych Siri może być aktywowany przyciskami w kierownicy.
Oferta obejmuje także liczne możliwości podłączenia urządzeń przenośnych:
– Bluetooth® do łączności telefonicznej i audiostreaming w standardzie we wszystkich wersjach,
– jeden lub dwa porty USB w zależności od wersji,
– jedno dodatkowe gniazdo Jack 3,5 mm w standardzie we wszystkich wersjach,
– jedno lub dwa gniazda 12 V zależnie od wersji,
– czytnik kart SD w wersjach wyposażonych w R-LINK2.
Instrumenty pokładowe przeznaczone do użytku kierowcy zostały zgrupowane na kolorowym, 7-calowym wyświetlaczu TFT. Barwę wyświetlacza można spersonalizować. Podaje on klasyczne informacje związane z prowadzeniem pojazdu, takie jak: prędkość, prędkość obrotowa silnika, zużycie paliwa itd.
Możliwość personalizacji stylu jazdy dzięki technologii MULTI-SENSE
Dostępny już wcześniej w modelach Espace i Talisman system MULTI-SENSE jest technologią umożliwiającą personalizację doznań z jazdy poprzez zmianę:
– charakterystyki pracy pedału przyspieszenia i silnika,
– czasów zmiany przełożeń (tylko w wersjach ze skrzynią biegów EDC),
– siły potrzebnej do obracania kierownicy,
– oświetlenia ambientowego we wnętrzu,
– funkcji masażu w fotelu kierowcy (zależnie od wersji).
Umieszczony na centralnej konsoli przycisk MULTI-SENSE umożliwia bezpośredni dostęp do tej funkcji na ekranie systemu R-LINK2 i wybór jednego z pięciu możliwych trybów jazdy: Neutralny, Komfort, Sport, Eco i Spersonalizowany. Towarzyszy im pięć rodzajów oświetlenia ambientowego: beżowy, czerwony, niebieski, fioletowy i zielony. Oświetlenie ambientowe obejmuje centralną konsolę oraz płaty przednich i tylnych drzwi. Jest dopasowane do koloru wyświetlania na ekranie TFT i pionowym ekranie multimedialnym.
Technologia MULTI-SENSE oferuje także możliwość personalizacji brzmienia silnika. Do wyboru są trzy tryby: Neutralny, Komfort i Sport.
Przezierny wyświetlacz Head-Up i kompletna oferta systemów wspomagających prowadzenie
Przezierny, kolorowy, chowany wyświetlacz Head-Up poprawia bezpieczeństwo i komfort kierowcy, zwłaszcza dzięki bardzo dobrej czytelności, i ułatwia korzystanie z systemów wspomagających prowadzenie. Kierowca może w pełni bezstresowo, bez odrywania wzroku od drogi, odczytać z niego użyteczne informacje: aktualną prędkość, wskazówki systemu nawigacji i systemów wspomagających prowadzenie.
Nowe Renault Mégane GrandCoupé jest wyposażone w najnowsze technologie wspomagające prowadzenie (ADAS), identyczne jak w innych modelach Renault z wyższych segmentów (Espace, Talisman i Nowy Koleos).
Zespół systemów ADAS, dostępnych i aktywowanych za pośrednictwem systemu R-LINK2, obejmuje następujące funkcje:
– bezpieczeństwo: aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS);
– ostrzeganie: system kontroli pasa ruchu (LDW), system kontroli bezpiecznej odległości (DW), system ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP z TSR), system kontroli martwego pola (BSW), system wykrywania zmęczenia kierowcy (TDW);
– ułatwianie prowadzenia: kamera cofania, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, system wspomagania parkowania przód/tył/bok i system wspomagania parkowania „Easy Park Assist” (parkowanie bez użycia rąk).
Szczegółowy opis systemów wspomagających prowadzenie:
– Aktywny regulator prędkości (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość w celu zachowania wstępnie ustawionej odległości między pojazdami. Umieszczony z przodu auta radar mierzy odległość od pojazdu jadącego z przodu i oblicza jego prędkość. Następnie radar łączy się z silnikiem i układem hamulcowym w celu dostosowania prędkości dla zachowania bezpiecznej odległości między pojazdami. System działa w przedziale prędkości od 50 do 150 km/h.
– Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS) działa w przedziale prędkości od 30 do 150 km/h. System ostrzega kierowcę w razie ryzyka kolizji z pojazdem jadącym z przodu. W razie braku lub zbyt słabej reakcji ze strony kierowcy, system wspomaga kierowcę w hamowaniu w celu uniknięcia bądź złagodzenia skutków kolizji.
– System kontroli pasa ruchu (LDW) działa od 70 km/h. System ten powiadamia kierowcę o każdym niezamierzonym przekroczeniu linii ciągłej lub przerywanej, bez uprzedniego włączenia kierunkowskazu. Przyczynia się on do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa pasażerów poprzez ostrzeganie kierowcy o każdym torze jazdy stwarzającym ryzyko zjechania z drogi.
– System kontroli bezpiecznej odległości (DW) pomaga kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości od pojazdu jadącego z przodu. Na ekranie TFT lub na wyświetlaczu Head-Up wyświetlany jest w intuicyjny sposób, w postaci poziomych kresek, piktogram odpowiadający przedziałowi czasowemu dzielącemu Mégane GrandCoupé od pojazdu jadącego przed nim. System działa w przedziale prędkości od 30 do 200 km/h.
– System ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP z TSR), dzięki umieszczonej na przedniej szybie kamerze odczytuje znaki drogowe, informując kierowcę o obowiązującym w danej strefie ograniczeniu prędkości i proponując zapisanie odczytanej wartości w pamięci systemu jako wartości zadanej dla ogranicznika prędkości.
– System kontroli martwego pola (BSW) informuje kierowcę za pomocą diody LED w lusterku bocznym o obecności innego pojazdu w martwym polu widzenia, umożliwiając w pełni bezpieczne wykonywanie manewrów wyprzedzania. System działa w przedziale prędkości od 30 do 140 km/h.
– Dzięki systemowi wykrywania zmęczenia kierowcy (Tiredness Detection Warning – TDW) tor jazdy pojazdu jest stale monitorowany (algorytm w technologii Bosch), a w razie wykrycia jakiejkolwiek nieprawidłowości kierowca jest o tym ostrzegany (sygnałem wizualnym i dźwiękowym).
– Po włączeniu wstecznego biegu kamera cofania przekazuje na ekran systemu R-LINK2 obraz tego, co znajduje się za pojazdem. Na obraz nałożony jest rzeczywisty i pożądany tor jazdy, co ułatwia manewrowanie.
– Dzięki czujnikowi w przedniej kamerze funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL) wykrywa reflektory pojazdów nadjeżdżających z przeciwka oraz tylne światła pojazdów jadących z przodu, przełączając wówczas automatycznie światła drogowe na światła mijania. Może również uwzględniać oświetlenie miejskie.
– System wspomagania parkowania przód/tył/bok ułatwia kierowcy parkowanie bez przejmowania kontroli nad układem kierowniczym. Czujniki informują kierowcę o ryzyku kolizji z każdej strony, aby chronić samochód przed uszkodzeniem.
– System wspomagania parkowania „Easy Park Assist” ułatwia znalezienie miejsca postojowego dzięki pomiarowi wolnego miejsca za pomocą czujników, a następnie przejmuje kontrolę nad układem kierowniczym podczas manewru parkowania. System ten umożliwia automatyczne wykonywanie manewrów parkowania równoległego, prostopadłego i skośnego. Na ekranie systemu R-LINK2 wyświetlane są wszystkie informacje związane z wykonywanym manewrem (tory jazdy, kamera cofania i czujniki). Kierowca za każdym razem steruje pedałem gazu i hamulca.
Nowy Mégane GrandCoupé oferuje również w standardzie m.in.: system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) najnowszej generacji, funkcję zapobiegania poślizgowi kół przy ruszaniu, elektroniczny korektor siły hamowania i system wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA).
Rozwiązania ułatwiające życie
W uzupełnieniu do tych unikalnych w tym segmencie technologii, przejętych z modeli wyższej klasy, Nowy Mégane GrandCoupé oferuje również – w zależności od wersji i rynku zbytu – następujące funkcje ułatwiające codzienne życie:
– Easy Trunk Access (ETA) – bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika za pomocą czujnika ruchu umieszczonego pod tylnym zderzakiem.
– Kartę Renault Hands Free (z automatyczną blokadą drzwi przy oddalaniu się od pojazdu).
– Automatyczny hamulec postojowy (zapewnia unieruchomienie samochodu po zatrzymaniu silnika, a jednocześnie pozwala zwiększyć ilość wolnego miejsca na centrali konsoli).
– Automatyczną klimatyzację, dwustrefową.
– Podgrzewaną kierownicę.
3. Bez kompromisów pod względem fundamentalnych kryteriów
Dynamika, bezpieczne zachowanie na drodze i komfort akustyczny na najwyższym poziomie w segmencie
Nowy Mégane GrandCoupé jest autem o doskonałych właściwościach jezdnych dzięki wyjątkowemu zachowaniu na drodze, będącemu efektem starannego dopracowania zawieszenia i wyciszenia.
Udany kompromis między komfortem a zachowaniem na drodze jest efektem wysiłku włożonego w stworzenie bezpiecznego i sprawnie działającego zawieszenia:
– amortyzatory i odbojniki zostały specjalnie dopracowane dla zapewnienia jeszcze wyższego poziomu komfortu;
– rama podsilnikowa pozbawiona elementów tłumiących, w połączeniu ze zoptymalizowanym wspomaganiem, zapewnia jeszcze większą precyzję i szybkość reakcji układu kierowniczego;
– szczególnie starannie dopracowano filtrowanie drgań w przednich wahaczach;
– dopracowane zostało również działanie przegubów tylnego zawieszenia pod kątem zwiększenia skuteczności tłumienia nierówności drogi;
– belka tylnej osi została zmodyfikowana, aby umożliwić większe mikro-skręty tylnych kół przy wchodzeniu w zakręty, korzystnie wpływające na bezpieczeństwo jazdy przy dużych prędkościach.
W zakresie komfortu akustycznego Nowy Mégane GrandCoupé oferuje:
– jeszcze mocniejsze wrażenie przebywania w odizolowanej kapsule – co doskonale świadczy o wysokiej klasie Nowego Mégane GrandCoupé. Efekt ten uzyskano poprzez dodanie lub zwiększenie powierzchni pianek tłumiących pod maską, wokół drzwi, nadkoli, podstawy słupków, słupków przedniej szyby, pod bocznymi panelami bagażnika itd.;
– skuteczniejsze tłumienie szumów powietrza, w szczególności na autostradzie, dzięki zastosowaniu grubszych szyb, dodatkowym uszczelkom zewnętrznym dolnych krawędzi drzwi oraz tłumiącej hałasy przedniej szybie;
– usztywnienie konstrukcji nadwozia, zapewniające skuteczniejsze tłumienie drgań silnika na wolnych obrotach.
Bezpieczeństwo bierne: Nowy Mégane GrandCoupé stawia na doskonałość
Nowy Mégane GrandCoupé, w którym wykorzystano całe doświadczenie Renault w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego, oferuje – zależnie od rynku:
– dwie czołowe poduszki powietrzne;
– dwie boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową/barki na przednich miejscach;
– dwie kurtynowe poduszki powietrzne;
– przednie zagłówki zapobiegające urazom kręgów szyjnych w razie zderzenia;
– mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX zgodne z normą i-Size na tylnych bocznych miejscach;
– pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia na wszystkich miejscach pasażerów.
Ponadto w aucie wykorzystano stal o bardzo wysokiej granicy sprężystości do wykonania ramy podsilnikowej oraz stal o bardzo wysokiej wytrzymałości w konstrukcji kapsuły bezpieczeństwa w celu ochrony kabiny nawet przy bardzo dużych obciążeniach.
Surowe testy jakości i niezawodności
Nowy Mégane GrandCoupé został poddany licznym bardzo surowym testom laboratoryjnym i drogowym w celu zapewnienia zgodności ze standardami Renault i potwierdzenia jego niezawodności. Nowy Mégane GrandCoupé będzie oferowany na niemal 30 rynkach o bardzo różnej specyfice, toteż musi spełniać wymagania kierowców niezależnie od warunków klimatycznych i rodzaju dróg.
Jeszcze przed wprowadzeniem do sprzedaży Nowy Mégane GrandCoupé, oprócz testów przeprowadzonych podczas prac nad Nowym Mégane, poddany został intensywnym testom na dystansie ponad 276 tys. km na torach do jazd próbnych Grupy w celu potwierdzenia jego wytrzymałości. Pod względem zużycia testy te odpowiadają ponad 828 tys. km przebytym w rzeczywistych warunkach. Dwadzieścia cztery prototypy przejechały w ramach testów ponad milion kilometrów w celu wykrycia potencjalnych usterek i wprowadzenia odpowiednich modyfikacji.
Oprócz jazd testowych Renault opracowało cały zestaw specjalnych testów oceniających trwałość Nowego Mégane GrandCoupé, zarówno pod względem wyglądu, jak i eksploatacji (test EDAU). Ustawianie siedzeń, obsługa elektrycznych podnośników szyb, zapinanie/rozpinanie pasów, manipulowanie dźwignią skrzyni biegów/hamulca ręcznego, otwieranie/zamykanie drzwi– wszystkie te czynności powtarzane tysiące razy, 24 godziny na dobę, umożliwiają symulację kilku lat użytkowania auta w ciągu zaledwie kilku tygodni.
Gama wydajnych i oszczędnych silników zapewniających wysoką przyjemność jazdy
W oparciu o swoje doświadczenie marka Renault, która jest ekspertem w zakresie konstruowania silników i jako pierwsza wprowadziła turbodoładowanie i downsizing w Formule 1, wyposażyła Nowego Mégane GrandCoupé w wydajne silniki zapewniające wysoką przyjemność jazdy. Zależnie od rynku zbytu niektóre spośród tych silników będą oferowane z bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów X-Tronic lub dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC (Efficient Dual Clutch).
Wszystkie silniki są wyposażone w funkcję „tryb ECO”, pozwalającą obniżyć zużycie paliwa nawet o 10% poprzez zmianę osiągów pojazdu. Ponadto w wersjach wyposażonych w system multimedialny R-LINK2 dostępna jest funkcja Driving Eco2, dostarczająca kierowcy pełnych informacji, umożliwiających mu analizowanie stylu jazdy i jego korygowanie w celu obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Dostępna oferta silnikowa trafia dokładnie w potrzeby rynku i spełnia wszystkie oczekiwania przyszłych użytkowników.
BENZYNOWE |
WYSOKOPRĘŻNE |
SCe 115 z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów |
dCi 90 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów |
SCe 115 z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic |
dCi 110 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów |
Energy TCe 130 z automatyczną, 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC |
dCi 110 z automatyczną, 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC
|
Energy TCe 130 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów (dostępny na początku 2017 roku) |
dCi 130 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów |
– SCe 115, silnik wolnossący o mocy 115 KM i momencie obrotowym 156 Nm, dostępnym od 4000 obr./min.
Silnik ten, montowany w wersjach podstawowych, doskonale sprawdził się w licznych modelach Grupy Renault. W zależności od rynku jest on dostępny z:
> manualną, 5-stopniową skrzynią biegów (6,3 l/100 km; 142 g CO2/km),
> lub automatyczną skrzynią biegów X-Tronic (6,6 l/100 km; 153 g CO2/km).
Ta bezstopniowa przekładnia, zapewniająca większą przyjemność prowadzenia i obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do standardowej skrzyni automatycznej, eliminuje przerwy w przyspieszaniu podczas zmiany biegów. Dzięki bezstopniowej zmianie przełożenia, skrzynia X-Tronic oferuje nieskończoną liczbę biegów, umożliwiając silnikowi pracę w optymalnych warunkach (pod względem obrotów i obciążenia), co ma korzystny wpływ na zużycie paliwa, komfort i poziom hałasu. Skrzynia biegów X-Tronic posiada zatem wszystkie zalety standardowej skrzyni automatycznej, eliminując zarazem jej niedogodności.
– Energy TCe 130 z 7-stopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów: 130 KM i 205 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 2 000 obr./min.
Ta benzynowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 1,2 l zapewnia osiągi porównywalne z silnikiem wolnossącym o pojemności 2 l. Dzięki technologii wtrysku bezpośredniego i wbudowanemu kolektorowi turbo cechuje się dużą elastycznością i krótkimi czasami reakcji. Wtrysk bezpośredni poprawia ponadto proces spalania mieszanki, z korzyścią dla zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik ten, w połączeniu z automatyczną dwusprzęgłową 7-stopniową skrzynią biegów EDC, cechuje się poziomem zużycia paliwa i emisji CO2 porównywalnymi z silnikami ze skrzynią mechaniczną (5,4 l/100 km i 122 g CO2/km), oferując przy tym poziom komfortu i szybkość reakcji typowe dla automatycznej skrzyni dwusprzęgłowej.
Od początku 2017 roku silnik ten będzie również dostępny z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów.
– dCi 90 z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów: 90 KM i 220 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min.
Silnik ten, dostępny z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, zapewnia dynamiczną, a przy tym oszczędną jazdę. Zużywa zaledwie 3,7 l na 100 km, emitując przy tym 95 g CO2/km.
– dCi 110
> z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów: 110 KM i 260 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min
> lub z automatyczną, 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC: 110 KM i 250 Nm momentu obrotowego, dostępnego od 1 750 obr./min.
Silnik ten zapewnia zwiększoną przyjemność prowadzenia, w szczególności dzięki wysiłkom włożonym w dopracowanie układu dolotowego i procesu spalania. Zużycie paliwa i emisja CO2 są bardzo umiarkowane (95 g CO2/km; 3,7 l/100 km), zarówno w wersji z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów, jak i z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią EDC o 7 przełożeniach.
– dCi 130 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów: 130 KM i 320 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1 750 obr./min.
Jednostka ta stanowi prawdziwą kwintesencję zaawansowanych technologii. W efekcie poddania go downsizingowi, ten 16-zaworowy, wysokoprężny silnik osiąga moc 130 KM przy pojemności skokowej wynoszącej 1 598 cm3. Charakteryzuje się wyjątkowo korzystną konstrukcją, bazującą na doświadczeniach Renault zdobytych w Formule 1. Ta wysokoprężna jednostka zużywa zaledwie 4 l/100 km i emituje jedynie 103 g CO2/km. Wysoki moment obrotowy umożliwia dynamiczne i skuteczne przyspieszenia, zapewniające prawdziwą przyjemność prowadzenia.Wszystkie te silniki (z wyjątkiem SCe 115) są wyposażone w dodatkowe funkcje służące obniżaniu zużycia paliwa i promowaniu ekojazdy:
– System Stop & Start polega na automatycznym zatrzymywaniu silnika z chwilą zatrzymania auta lub wrzuceniu luzu i jego ponownym automatycznym uruchomieniu z chwilą wciśnięcia pedału sprzęgła.
– System odzyskiwania energii podczas hamowania (ESM) pozwala na zoptymalizowanie zużycia energii elektrycznej i ładowanie akumulatora trakcyjnego poprzez odzyskiwanie i przetwarzanie energii kinetycznej w fazach zwalniania i hamowania.
– Wskaźniki stylu jazdy (zielony, żółty, pomarańczowy) i zmiany biegów (GSI – Gear Shift Indicator) na desce rozdzielczej ułatwiają kierowcy zmianę stylu jazdy w celu obniżenia zużycia paliwa.
nowy-renault-megane-grandcoupe-dane-technicznenowy-renault-megane-grandcoupe-dane-techniczne
Samochód wyjątkowo dobrze dostosowany do potrzeb klientów flotowych poszukujących sposobu wyróżnienia się
Renault zapewniło Mégane GrandCoupé poziom wyposażenia i parametrów użytkowych godny aut z wyższego segmentu. Model ten posiada wszelkie cechy wyróżniające go i stanowiące, że jest atrakcyjną pod wieloma względami ofertą, której oczekują administratorzy flot pojazdów:
– Elegancki, pełen harmonii zewnętrzny design, dodający prestiżu zarówno kierowcy, jak i firmie, którą reprezentuje.
– Niski poziom zużycia paliwa i emisji CO2, plasujący Nowego Mégane GrandCoupé w czołówce segmentu.
– Jego właściwości jezdne i niespotykanie bogate w tym segmencie wyposażenie (system multimedialny R-LINK2, systemy wspomagające prowadzenie, system MULTI-SENSE) zapewniają komfort klientom,
– Dzięki wysokiemu komfortowi foteli przednich i przestronnemu wnętrzu jest idealnym samochodem na dalekie trasy.
– Sprawdzona konstrukcja (modułowa platforma CMF-C/D, gama silników) i setki tysięcy kilometrów poświęconych testowaniu jakości i trwałości auta.
Atuty te mają również decydujące znaczenie dla zachowania wysokiej wartości przy odprzedaży Nowego Mégane GrandCoupé. Jest to także kluczowy element wpływający na konkurencyjność pojazdu w oczach administratorów flot pojazdów i klientów biznesowych.
Zakład Oyak Renault w Bursie (Turcja) · Pierwsza fabryka samochodów w Turcji. · Łączna produkcja w 2015 roku: 340 tys. sztuk. · 80% produkcji jest przeznaczone na eksport. · Ponad 5 milionów pojazdów i 4 miliony silników wyprodukowanych od 1971 roku. · 5.640 pracowników zatrudnionych na koniec 2015 roku. · Produkowane modele: Clio, Clio Grandtour i Nowy Mégane GrandCoupé. · Jedyne miejsce montażu Nowego Mégane GrandCoupé na wszystkie rynki świata. · Dwieście milionów euro zainwestowanych w uruchomienie produkcji Nowego Mégane GrandCoupé w Bursie. |
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze