Nowy Peugeot 308 – ceny we Francji, napęd dla GTi

11
608

Peugeot ujawnił francuskie ceny odświeżonego modelu 308. W cenniku znalazła się również najmocniejsza wersja tego samochodu. Wiemy, jaki będzie silnik dla GTi, ale nie ma powodów do radości.

Niedawno poznaliśmy nowe oblicze Peugeota 308. Być może nie zmieniło się wiele, ale samochód prezentuje się bardziej nowocześnie, no i cieszymy się, że do wyposażenia trafi system multimedialny i-Cockpit znany z SUV-ów 3008 oraz 5008. Wciąż czekamy na kolejną partię zdjęć tego samochodu, gdyż producent na razie pokazał właściwie tylko jedną fotografię. Nie wiemy też jak wygląda tył odświeżonego 308.

Zmianom uległa osłona chłodnicy, która teraz otrzymała logo z lwem. Drobnym poprawkom poddano światła do jazdy dziennej, wloty powietrza, a wgłębienia na światła przeciwmgłowe są teraz kwadratowe. Peugeot 308 po face liftingu będzie dostępny w wersjach: Access, Active, Allure, GT Line, GT oraz GTi. Cena pojazdu we Francji będzie rozpoczynała się od 27 700 euro.

Cennik ujawnił jednostkę napędową, która trafi pod maskę 308 GTi. Niestety wszelkie nadzieje na wzmocnienie pojazdu legły w gruzach. Samochód będzie napędzany tym samym silnikiem, co pojazd sprzed face liftingu. Będzie to motor 1.6 e-THP generujący 270 KM mocy, która jest przekazywana za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Być może bardziej imponujący napęd pojawi się później? Liczymy na to!
Cennik:

ACCESS 1,2 PureTech 110 S&S BVM5 – cena 20.550 €
ALLURE 1,2 PureTech 130 S&S BVM6 – cena 26.400 €
ALLURE 1,2 PureTech 130 S&S EAT6 – cena 28.000 €
GT 1.6 THP 205 S&S BVM6 – cena 32.150 €
GTi 1.6 THP 270 S&S BVM6 – cena 38.700 €

ACCESS 1.6l BlueHDi 100 S&S BVM5 – cena 22.800 €
GT Line 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 – cena 30.700 €
ACTIVE 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 BC – cena 26.100 €
ACTIVE 1.6l BlueHDi 120 S&S EAT6 – cena 27.700 €
ALURE 2.0l BlueHDi 150 S&S BVM6 – cena 30.150 €
ALLURE 2.0l BlueHDi 150 S&S EAT6 – cena 31.750 €

Galeria

Dodaj komentarz

11 komentarzy do "Nowy Peugeot 308 – ceny we Francji, napęd dla GTi"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
alessandro
Gość

Heh, ale frustra. Tylko 270KM w pudełku, które nic nie waży. No rzeczywiście, porażka:)

Roman
Gość
Osiągnięty rezultat 270 KM z 1,6 litra pojemności nawet w turbobenzynie jest bardzo dobrym rezultatem. Oznacza to, że tzw. wskaźnik mocy jednostkowej to 169 KM z 1 litra pojemności! Na rynku jest bardzo niewiele samochodów osiągających tak wysoki wskaźnik mocy jednostkowej. Poza tym wydaje się, że koncern PSA nie dysponuje przynajmniej na rynku europejskim (surowa norma Euro 6) innym silnikiem benzynowym o większej mocy i pojemności. Chińskie 1,8 litra pewnie są przewidziane na rynek Państwa Środka i nie wiem czy spełniają normy Euro 6 i czy jest to konstrukcja PSA , a może Dongfeng? Oczywiście można zapewne poprzez odpowiednią regulację… Czytaj więcej »
Pisztik
Gość

Lepiej niech PSA wreszcie zrezygnuje z tych wadliwych THP, skoro nie potrafią sobie poradzić z problemem rozrządu.
Tylko opinię sobie zepsuli.

Staszek Mar.
Gość

A czemu Pan kłamie? Ktoś Panu płaci?

Pisztik
Gość

Przepraszam, a w którym momencie skłamałem? Nie słyszał Pan o wadliwych rozrządach w silnikach THP benzyny BMW, czy tylko Pan udaje? A może to Panu płacą, aby ukrywać ten fakt ?
Jestem fanem Peugeot i ubolewam, że producent nie potrafi poradzić sobie z tym problemem. I udaje, że nie ma sprawy.

max
Gość

a jednak coś kiepsko jesteś poinformowany jak na fana, od kilku lat z 1.6 THP nie ma żadnych problemów

Robert
Gość

To od którego roku silniki 1.6THP są już wolne od wcześniejszych wad? Bo te z pierwszych lat produkcji do udanych nie należały.

Piotr
Gość

Peugeot 508 1.6thp, przebieg 53.000. Rok produkcji 2014, rozrząd do wymiany, a miał być poprawiony. Ale mimo, że samochód po gwarancji Peugeot wymienia go gratis.

Roman
Gość
Przynajmniej niektórzy bardziej rozsądni mechanicy w ASO Peugeot wprost sugerują swoim klientom aby przy użytkowaniu samochodów z silnikiem 1,6 THP niezależnie od mocy na jaką jest wyregulowany przestrzegać kilku zasad: 1/ wymiany oleju silnikowego dokonywać bezwzględnie raz do roku i nie przekraczać 15 tys km przebiegu do wymiany oleju, mimo że zalecenia fabryczne przewidywały wymianę co 2 lata i 30 tys km, 2/ stosować WYŁĄCZNIE olej silnikowy 0W30 C2, a nie 5W30 C2, bowiem 0W30 C2 jest olejem o znacznie bardziej stabilnych parametrach w różnych temperaturach działania (znacznie wyższy tzw. indeks lepkości) w porównaniu do olejów 5W30 C2 3/ pilnować… Czytaj więcej »
Piotr
Gość

Z tą usterkowością Thp jednak coś jest. Jak bylem z moim bluehdi, lekko zdenerwowany klient pytał kiedy naprawią mu auto. A serwis nie bardzo wiedzial co robić. Auto tracilo moc podczas jazdy. Niby poprawili a nadal są problemy. Sąsiad ma C5 2012 THP po 40 tyś rozrzad dzwonił.

Roman
Gość
Jak wspomniałem wcześniej silnik 1,6 THP wyregulowany na max moc 270 KM to jednostka silnikowa przeznaczona do zwykłego użytkowania ale już bardzo wysilona. Nie wiem czy w tym 308 GTi znajduje się wskaźnik temperatury oleju silnikowego. Jeśli tak to bardzo dobrze i trzeba go uważnie obserwować aby wykorzystywać moc silnika gdy temperatura oleju silnikowego osiągnie właściwą wartość. Przyrost temperatury oleju silnikowego następuje znacznie wolniej niż przyrost temperatury cieczy chłodzącej i szczególnie w warunkach zimowych gdy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej będzie wskazywał prawidłową wartość (niby silnik jest już rozgrzany), a wskaźnik temperatury oleju silnikowego będzie pokazywał, że silnik nie jest absolutnie… Czytaj więcej »
wpDiscuz