Nowy Peugeot 308 – prezentacja polskiej gamy oraz cennika

6
1425

Peugeot Polska prezentuje gamę nowego Peugeot 308 proponowaną na polskim rynku oraz przedstawia ceny poszczególnych wersji.

Nowa generacja Peugeot 308 jest istotnym etapem na drodze budowania ekskluzywności marki Peugeot dzięki zastosowaniu szerokiego wachlarza zaawansowanych technologii w nadwoziu i bardziej wyrafinowanej stylistyce.

 

Co nowego w Peugeot 308:

Design:

Nowy przód samochodu: nowy zderzak, logo lwa na pionowym grillu, nowe halogenowe światła ze zintegrowanymi LED-ami do jazdy dziennej;

Grafitowe wypełnienie kloszy tylnych świateł, które są włączone nawet w trybie auto lub ze światłami mijania, dzięki czemu samochód jest rozpoznawalny z daleka, a podróż jest bezpieczniejsza;

Nowe wzory felg aluminiowych ( 16” Zyrcon – standard dla wersji Allure, 16” Jade, 18” Black Saphir – opcja dla wersji Allure);

Nowe kolory nadwozia: Złoty Pyrite, Niebieski Magnetic dla całej gamy oraz nowy kolor malowania Coupe Franche dla wersji GTi: połączenie Niebieskiego Magnetic z czarnym Perla Nera;

Zmodyfikowane wzory tapicerek: Meco Mistral, Oxford Mistral, Galdo Guerande.

Silniki:

Większy wybór jednostek napędowych połączonych z automatyczną skrzynią biegów EAT6 (PureTech 130 KM– wyróżniony po raz trzeci z rzędu tytułem Silnika Roku oraz BlueHDi 120 KM);

Wprowadzenie do gamy silnika 2,0 BlueHDi 180 KM, połączonego z nową automatyczną skrzynią biegów EAT8 (dostępny pod koniec 2017 roku);

Wprowadzenie do gamy silnika 1,5 BlueHDi 130 KM, połączonego ze skrzynią manualną bądź automatyczną EAT8, który zastąpi jednostkę BlueHDi 120 KM (dostępny pod koniec 2017 roku).

Nowe technologie:
  1. Systemy wspomagania prowadzenia przejęte z modeli 3008 i 5008:

– System Active Safety Brake i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert);
– System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning);
– System wykrywania zmęczenia kierowcy;
– System automatycznego przełączania świateł Smartbeam;
– System monitorowania ograniczeń prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych;
– Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów) lub funkcją 30 km/h w wersji z manualną skrzynią biegów (ten ostatni dostępny z silnikami Euro 6.2 pod koniec 2017 roku);
– System aktywnego monitorowania martwego pola;
– System Park Assist – automatyczne parkowanie samochodu;
– VisioPark 1 (nowa, skrętna kamera cofania: widoczność w zakresie 180°).

  1. Nowy, pojemnościowy ekran dotykowy z nawigacją Peugeot Connect NAV (przygotowaną we współpracy z firmą TomTom®), łącznością on-line i 3-letnią subskrypcją usług: TomTom® Traffic, prognoza pogody, parkingi, ceny paliw, Strefy Niebezpieczne (opcjonalnie) oraz funkcją rozpoznawania głosu.

Gama:
Nowa propozycja: wersja Business Line dedykowana klientom flotowym oparta na silnikach PureTech 110 KM, BlueHDi 100 i 120 KM.

 

Peugeot 308 w szczegółach

Bardziej dynamiczna sylwetka

Nowy Peugeot 308 wyróżnia się rasową, płynną sylwetką. Pełen ekspresji styl jest taki sam dla wszystkich pięciu poziomów wyposażenia: Access, Active, Allure, GT i GTi by Peugeot Sport.

Sylwetka wyróżnia się zrównoważonymi proporcjami zarówno w wersji hatchback, jak i SW (wersja kombi). Dzięki skróconemu przedniemu i tylnemu zwisowi, Nowy Peugeot 308 zachował swą wzorową zwrotność. Czysta linia nadwozia wręcz przylegającego do podzespołów mechanicznych nadaje mu atletyczny i dynamiczny wygląd.

Z przodu, bardziej poziomo umieszczona maska styka się z niemal pionową osłoną chłodnicy. We wszystkich wersjach gamy, w górnej części osłony chłodnicy pojawia się nazwa marki, którą zwieńcza umieszczone w samym środku logo lwa. Niezależnie od poziomu wyposażenia, ten sam wbudowany w reflektory charakterystyczny układ świateł dodaje ostrości „spojrzeniu” nowego Peugeot 308. Nowe halogenowe reflektory o eliptycznym odbłyśniku są dostępne dla trzech pierwszych poziomów wyposażenia. Wyższe poziomy – GT i GTi by Peugeot Sport – wyposażono w oświetlenie Peugeot Full LED Technology.

Wyróżniające się szczególnie dynamicznym, agresywnym rysunkiem dwie wersje zderzaków podkreślają charakter nowego Peugeot 308. Pierwsza jest przeznaczona dla poziomów wyposażenia Access, Active i Allure, natomiast druga jest zarezerwowana dla poziomów GT i GTi.

Umieszczone w ich dolnej części trzy duże wloty powietrza zapewniają skuteczne chłodzenie silnika. W bocznych wlotach umieszczone zostały reflektory przeciwmgielne.

Dla poziomu wyposażenia Allure, nowy Peugeot 308 zyskuje trzy nowe modele felg aluminiowych:
– w standardzie: 16-calowe felgi „ZYRCON”. Mają wyjątkowo niski współczynnik Cx. Przyczynia się to do zwiększenia efektywności energetycznej samochodu, a w konsekwencji do obniżenia zużycia paliwa;
– w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 16-calowe felgi „JADE”;
– również w opcji: nowe, dwukolorowe, diamentowane, 18-calowe felgi „SAPHIR BLACK”.

Wprowadzenie do oferty nowych silników Euro 6.c wymusiło modyfikację pokrywy wlewu paliwa w nowym Peugeot 308. Dotychczasową okrągłą pokrywę zastąpiła pokrywa prostokątna, aby móc pomieścić otwór wlewowy płynu AdBlue®.

Tył samochodu zdobi włączony obecnie na stałe charakterystyczny układ świateł z motywem trzech pazurów. W wersji hatchback wnętrza reflektorów są przyciemnione dla wzmocnienia efektu dynamicznego wyglądu samochodu.

W dniu wprowadzenia nowego Peugeot 308 do sprzedaży dostępnych będzie dziesięć kolorów nadwozia, w tym nowy kolor Złoty Pyrite, wchodzący na miejsce Szarego Aluminium. Kultowa wersja GTi będzie dostępna w unikatowej, nowej dwubarwnej edycji Coupe Franche, łączącej Niebieski Magnetic z Czarnym Perla Nera.

 

Dodające prestiżu wnętrze o czystych liniach

Cieszące się niesłabnącym uznaniem wyszukane wnętrze nowego Peugeot 308 zmienia się, wykorzystując swoje najmocniejsze strony:
– unikatowe miejsce kierowcy w postaci Peugeot i-Cockpit®. Kompaktowa kierownica i wysoko umieszczony zespół zegarów zapewniają niezrównane doznania z jazdy;
– nowa dźwignia Shift and Park by wire automatycznej skrzyni biegów EAT8;
– nowy, pojemnościowy ekran dotykowy, umożliwiający między innymi obsługę klimatyzacji jak również nawigację 3D TomTom® Traffic z dostępem do internetu;
– bezkompromisowa jakość wykończeń i użytych materiałów;
– nowe rodzaje tapicerki dla dwóch poziomów wyposażenia:
> Active: tapicerka tkaninowa Meco Mistral z klasycznym, płaskim motywem;
> Allure: skóra ekologiczna/ tkanina Oxford z płaskim, dynamicznym motywem dostępnym dla wystrojów wnętrza Mistral lub Guérande.

 

Łączność i telematyka

Poczynając od poziomu wyposażenia Active, nowy Peugeot 308 jest wyposażony w ekran dotykowy najnowszej generacji. Dzięki zastosowaniu technologii pojemnościowej jest on wyjątkowo czuły i łatwy w obsłudze, na poziomie porównywalnym z większością smartfonów. Dzięki idealnemu umiejscowieniu między środkowymi nawiewami i zwróceniu w stronę kierowcy, umożliwia bezproblemowy odczyt informacji i szybki dostęp do oferowanych funkcji.

Połączony z TomTom® Traffic system nawigacji 3D z funkcją poleceń głosowych zamontowany w nowym Peugeot 308 umożliwia optymalizację tras przejazdu w zależności od natężenia ruchu drogowego, jak również otrzymywanie w czasie rzeczywistym szeregu informacji, takich jak prognoza pogody, adresy czynnych stacji benzynowych bądź parkingów.

Dzięki społeczności TomTom®, użytkownik może również po uprzednim wykupieniu stosownej opcji, otrzymywać informacje o strefach niebezpiecznych bądź strefach czasowego zagrożenia.

Nowy Peugeot 308 został wyposażony w funkcję Mirror Screen. Funkcja Mirror Screen umożliwia skopiowanie ekranu smartfona na ekran dotykowy samochodu i bezpieczne korzystanie z zainstalowanych na nim kompatybilnych aplikacji. Dzisiaj, kiedy smartfon stał się wręcz nieodłączną częścią nas samych, funkcja Mirror Screen stwarza możliwość faktycznego i nieprzerwanego korzystania z niego w samochodzie. Dla zachowania bezpieczeństwa, telefon może być umieszczony w schowku środkowego podłokietnika bez utraty dostępu do ulubionych aplikacji.

Dostęp do wszystkich elementów sterowania może się odbywać głosowo poprzez pojedyncze wciśnięcie przycisku umieszczonego na końcu przełącznika kierunkowskazów. System poleceń głosowych obsługiwanych za pośrednictwem smartfona (S-Voice Android i Siri Apple) umożliwia wówczas nawiązywanie połączeń telefonicznych, tworzenie wiadomości tekstowych czy też dyktowanie adresów docelowych dla systemu nawigacji. Oferta triple play jest kompatybilna z protokołami MirrorLink®, Android Auto™ i Apple Carplay™.

 

Systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji

Nowy Peugeot 308 jest wyposażony w najnowszej generacji systemy wspomagania prowadzenia, które niedawno pokazano po raz pierwszy w nowych SUV-ach Peugeot 3008 i 5008.

System Active Safety Brake i Distance Alert

Funkcja Distance Alert, czyli ostrzeżenie o niebezpieczeństwie kolizji, pozwala uprzedzić kierowcę o ryzyku kolizji z samochodem jadącym z przodu lub z pieszym znajdującym się na jego pasie ruchu. Jeśli po wydaniu ostrzeżenia, reakcja kierowcy polegająca na wciśnięciu pedału hamulca nie jest dość szybka, System Active Safety Brake, czyli automatyczne hamowanie awaryjne, zadziała natychmiast. W ten sposób ryzyko kolizji można zażegnać lub w dużym stopniu zmniejszyć dzięki znacznemu ograniczeniu prędkości samochodu. System wykrywa samochody, które rejestruje i które poruszają się w tym samym kierunku lub są na postoju. Rejestruje również pieszych znajdujących się na pasie ruchu. System nie wykrywa natomiast rowerów, motocykli, zwierząt czy przedmiotów znajdujących się na jezdni.

Warunki funkcjonowania systemu Active Safety Brake w nowym Peugeot 308 są następujące:
– system wykryje poruszający się samochód, gdy prędkość wynosi od 5 km/h do 140 km/h;
– system wykryje inny, stojący samochód, gdy prędkość jest mniejsza niż 80 km/h;
– system wykryje pieszego, gdy prędkość nie przekracza 60 km/h.

System aktywnego monitorowania pasa ruchu (LDW / LKA)

System monitorowania pasa ruchu za pomocą kamery rozpoznaje linie przerywane i ciągłe na jezdni, kontroluje niezamierzone przekroczenie linii, które wyznaczają pas ruchu. W sytuacji nieuwagi kierowcy i gdy prędkość samochodu przekracza 80 km/h, system emituje dźwiękowy i wzrokowy sygnał ostrzegawczy (LDW). Przy prędkości od 65 do 180 km/h, system aktywnego monitorowania pasa ruchu (LKA) koryguje dodatkowo tor jazdy samochodu. Jeśli system wykryje ryzyko niezamierzonego przekroczenia linii na jezdni, układ kierowniczy stopniowo koryguje tor jazdy, aby utrzymać samochód na dotychczasowym pasie ruchu. Jednakże, jeśli kierowca chce utrzymać wcześniej obrany tor jazdy, wystarczy, że mocniej przytrzyma kierownicę. System automatycznie wyłącza się przy zmianie pasa ruchu, gdy kierowca wcześniej włączy kierunkowskaz.

Kierowca może również wyłączyć system za pomocą przycisku umieszczonego z lewej strony kierownicy. Konieczne jest długotrwałe wciśnięcie przycisku. Gdy system jest nieaktywny, na wyłączniku świeci się pomarańczowa dioda.

System wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA1 / DAA3)

Nowy Peugeot 308 jest seryjnie wyposażony w system ostrzegania o czasie jazdy Coffee Break (DAA1) . Po dwóch nieprzerwanych godzinach prowadzenia samochodu z prędkością powyżej 65 km/h, system zaleca przerwę w podróży, emitując ostrzeżenie wzrokowe i dźwiękowe.

Uzupełnieniem systemu jest funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy (DAA3). Przy użyciu kamery umieszczonej w górnej części przedniej szyby, samochód analizuje swój tor jazdy. System ocenia czujność kierowcy poprzez analizę odchylenia toru jazdy w stosunku do linii na jezdni. W razie potrzeby, system uruchamia dźwiękowe i wzrokowe sygnały ostrzegawcze, np. „Zachowaj uwagę!” lub „Zrób przerwę w podróży!”.

System automatycznego przełączania świateł Smartbeam

Kamera umieszczona w górnej części przedniej szyby analizuje źródła światła i powoduje automatyczne przełączenie świateł drogowych na światła mijania w zależności od warunków oświetlenia drogi i natężenia ruchu. Dlatego czas jazdy z włączonymi światłami drogowymi jest optymalny i nie powoduje oślepiania innych kierowców na drodze.

System monitorowania ograniczeń prędkości (SLI/ISA)

Kamera umieszczona u góry przedniej szyby wykrywa i odczytuje znaki ograniczenia prędkości oraz znaki znoszące te ograniczenia i wyświetla je na ekranie. System uwzględnia także informacje o ograniczeniach prędkości zarejestrowane na mapie systemu nawigacji. Specjalne ograniczenia prędkości, takie jak znaki przeznaczone dla samochodów ciężarowych, nie są wyświetlane.

Uzupełnieniem systemu jest funkcja programowania przepisowej prędkości. Kierowca może dostosować zaprogramowaną prędkość do prędkości ograniczenia odczytanej przez kamerę poprzez wciśnięcie klawisza „MEM” na panelu sterowania ogranicznikiem prędkości/tempomatem.

Adaptacyjny tempomat z funkcją stop w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów lub funkcją 30 km/h w wersji z manualną skrzynią biegów

Samochód jest wyposażony w radar umieszczony w centralnej części przedniego zderzaka. Jego zasięg maksymalny wynosi 150 metrów. Adaptacyjny tempomat spełnia dwie funkcje:
– automatyczne utrzymywanie prędkości jazdy zaprogramowanej przez kierowcę;
– automatyczne dostosowanie odległości od samochodu jadącego z przodu.

System wykrywa samochód jadący z przodu w tym samym kierunku. Automatycznie dostosowuje prędkość do prędkości samochodu jadącego przed nim przy wykorzystaniu hamowania silnikiem i układu hamulcowego (światła Stop włączają się):
– jeśli poprzedzający samochód porusza się wolniej, system zmniejszy prędkość jazdy lub nawet zatrzyma samochód wykorzystując funkcję Stop;
– jeśli poprzedzający samochód przyspieszy lub zmieni pas ruchu, tempomat stopniowo zwiększa prędkość jazdy, by powrócić do prędkości wcześniej zaprogramowanej;
– jeśli kierowca włączy kierunkowskaz, by wyprzedzić wolniej jadący samochód, system zezwoli na czasowe zbliżenie do wyprzedzanego, by ułatwić ten manewr, nie przekraczając jednak zaprogramowanej prędkości.

Po użyciu hamowania do całkowitego zatrzymania samochodu, działanie funkcji Stop powoduje unieruchomienie pojazdu. Tempomat w tym przypadku zawiesza swoje działanie.

Funkcja 30 km/h powoduje, że po użyciu hamowania zmniejszającego prędkość jazdy poniżej 30 km/h, tempomat zawiesza swoje działanie, a kierowca musi przejąć kontrolę wciskając pedał sprzęgła i hamując do zatrzymania samochodu.

Funkcja działa w przedziale od 30 do 180 km/h.

System aktywnego monitorowania martwego pola (ABSD)

Przy prędkości od 12 km/h do 140 km/h, system ostrzega kierowcę o obecności innego samochodu w strefie martwego pola jego samochodu, jeśli obecność stwarza potencjalne zagrożenie. Sygnałem ostrzegawczym jest lampka kontrolna świecąca się w lusterku wstecznym z odpowiedniej strony pojazdu, gdy system wykryje inny samochód osobowy, ciężarowy czy rower.

System współdziała z systemem aktywnego monitorowania pasa ruchu (LKA). Jeśli przekroczona zostanie linia na jezdni przy włączonym kierunkowskazie, to oprócz zaświecenia lampki kontrolnej w odpowiednim lusterku wstecznym, wyczuwalna będzie korekta toru jazdy, aby pomóc kierowcy w uniknięciu kolizji.

VisioPark 1

Samochód wyposażony jest w kamerę zamontowaną w pokrywie bagażnika o kącie śledzenia obrazu w promieniu 180°. System wyświetla na ekranie dotykowym obraz najbliższego otoczenia samochodu. Czujniki wspomagania parkowania uzupełniają informacje z obrazu znad samochodu. Tego rodzaju wizualizacja umożliwia kierowcy równe ustawienie samochodu podczas parkowania oraz dostrzeżenie wszelkich przeszkód znajdujących się w pobliżu.

System Park Assist

Dzięki ultradźwiękowym czujnikom bocznym system aktywnie wspomaga kierowcę w manewrach parkowania:
– wykrywa miejsce do zaparkowania w zależności od wielkości samochodu dzięki czujnikom umieszczonym w przednim i tylnym zderzaku;
– samodzielnie steruje układem kierowniczym, by zaparkować samochód na tym miejscu.

Kierowca steruje pedałem przyspieszenia, hamulca, zmianą biegów i sprzęgłem w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów. W wersjach ze skrzynią biegów EAT8, kierowca operuje jedynie pedałami gazu i hamulca. Podczas manewrowania, system wysyła kierowcy wizualne i dźwiękowe sygnały, zapewniając w ten sposób o bezpieczne wykonanie kolejnych faz wjazdu i wyjazdu z miejsca postojowego. Niemniej kierowca może w każdej chwili przejąć kierownicę i kontrolę nad układem kierowniczym.

System Park Assist wspomaga wykonywanie manewrów parkowania równoległego (wjazd lub wyjazd) lub prostopadłego.

 

Bogactwo jednostek napędowych

Poza szeroką gamą wersji, nowy Peugeot 308 oferuje nowe, coraz sprawniejsze silniki benzynowe i wysokoprężne. Kierowcy mają więc możliwość korzystania z uznanych cech dynamicznych samochodu przy oszczędnym zużyciu paliwa!

Pure Efficiency dla spełnienia przyszłych norm Euro 6

Nowa norma Euro 6.c, obowiązująca od września 2017 roku, wymaga, aby emisja tlenku azotu (NOx) silników w realnych warunkach użytkowania nie przekraczała więcej niż 2,1 raza wartości emisji stwierdzonych na stanowiskach badawczych. Już dziś, wprowadzając nowe silniki, Grupa PSA zobowiązuje się do spełnienia współczynnika 1,5, który stanie się normą dopiero w 2020 roku.

W ten sposób nowy silnik wysokoprężny wprowadza z trzyletnim wyprzedzeniem nowy system eliminowania Nox z technologią selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) drugiej generacji oraz filtrem cząstek stałych (DPF), umieszczonym możliwie jak najbliżej silnika. Oprócz trójdrożnego katalizatora, silniki benzynowe turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa mają filtr cząstek stałych (GPF), by zatrzymywać w nim związki HC, CO2, NOx oraz stałe cząsteczki zanieczyszczeń.

Nowy PureTech 130 S&S z 6-biegową skrzynią mechaniczną to podwójny zysk w osiągach i zużyciu paliwa

Nowy Peugeot 308 wyposażono w nowej generacji silnik benzynowy PureTech 130 S&S z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nowa wersja tego silnika umożliwia lepsze osiągi, jest bardziej dynamiczna, a przy tym zużywa mniej paliwa, dlatego silnik jest sprawniejszy. Silnik uległ głębokim zmianom dla uzyskania większej redukcji emisji zanieczyszczeń, niezależnie od warunków użytkowania. Zanieczyszczenia zatrzymywane są u źródła ich powstawania i w układzie wydechowym poprzez:
– zastosowanie filtra GPF, czyli Gasoline Particulate Filter w celu zmniejszenia emisji stałych cząstek zanieczyszczeń o wydajności filtracyjnej przekraczającej 75%;
– jeszcze skuteczniejszy układ oczyszczania spalin w każdych warunkach eksploatacji, zbudowany z materiałów o większej odporności termicznej, z optymalnym kontrolowaniem temperatury układu wydechowego i zastosowaniem nowych technologii w katalizatorze;
– optymalizację procesu spalania dzięki bardzo precyzyjnej kontroli składu mieszanki paliwowo-powietrznej i wykorzystaniu proporcjonalnej sondy lambda nowej generacji.

Oprócz poprawy osiągów i skrócenie czasu reakcji silnika, oszczędność zużycia paliwa na poziomie 4% w porównaniu do silnika PureTech 130 S&S Euro 6.b zapewniają sprawniejsze układy: wyższy stopień recyrkulacji gazów spalinowych, ciśnienie wtrysku podniesione do 250 bar, zmniejszenie oporów tarcia, nowa koncepcja turbosprężarek.

Wraz z nowym silnikiem PureTech 130 S&S, nowy Peugeot 308 oferuje też nową 6-biegową skrzynię mechaniczną. Została ona zaprojektowana w 100% z użyciem techniki cyfrowej! Skróciło to prace projektowe i opracowanie symulacji użytkowania skrzyni w maksymalnej różnorodności warunków i okoliczności. Poza zmniejszeniem masy i podniesieniem sprawności, ta 6-biegowa skrzynia ma tak samo kompaktowe wymiary jak odpowiadająca jej skrzynia 5-biegowa. Dzięki pracy nad optymalizacją i skutecznością działania każdego jej elementu, zmiana biegów jest bardziej płynna i precyzyjna.

Ta nowa jednostka napędowa będzie dostępna w gamie nowego Peugeot 308 w końcu 2017 roku.

Nowy silnik wysokoprężny BlueHDi 130 S&S jest kompaktowy, mocny i sprawny

Nowy Peugeot 308 jest pierwszym samochodem Grupy PSA wyposażonym w nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Podobnie jak nowa 6-biegowa skrzynia mechaniczna, nowy, 4-cylindrowy silnik został zaprojektowany w 100% przy użyciu techniki cyfrowej. Nowa jednostka napędowa wymagała opracowania blisko 200 nowych patentów zgłoszonych przez Grupę PSA.

Nowy BlueHDi 130 S&S wykazuje się osiągami równymi większym silnikom o pojemności 2.0l i zyskuje dziesięć koni mechanicznych w porównaniu do silnika BlueHDi 120 S&S, którego jest następcą. Nawet przy wysokich obrotach, zachowana jest moc silnika dzięki zastosowaniu nowej głowicy 16-zaworowej. Wrażenia z jazdy są więc zbliżone do silnika benzynowego. Jest nie tylko mocniejszy, ale też bardziej ekonomiczny. W porównaniu do BlueHDi 120 S&S, spalanie w nowym silniku uległo obniżeniu o około 4 do 6% dzięki zmniejszeniu pojemności skokowej, zastosowaniu nowej, wysokowydajnej chłodnicy oraz nowego układu spalania, którego kształt został opatentowany (forma tłoka ze zwycięskiego Peugeot 908 w wyścigu 24-godzinnym w Le Mans).

Wprowadzony po raz pierwszy w nowym silniku BlueHDi 130 S&S, system oczyszczania spalin został zmodyfikowany, by spełnić z trzyletnim wyprzedzeniem wymagania dotyczące współczynnika zgodności emisji NOx (tlenku azotu) wynoszącego 1,5. Wymagania będą obowiązywały od 2020 roku. W systemie zanieczyszczenia są również zatrzymywane u źródła ich powstawania i w układzie wydechowym. Rozmieszczenie elementów układu oraz ich nowatorska konstrukcja sprawiły, że eliminowanie NOx jest bardziej skuteczne przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Układ oczyszczania spalin ma bardziej zwartą budowę.

W jednym podzespole zgrupowane są katalizator, SCR (Selective Catalytic Reduction) oraz SCR jako FAP (filtr cząstek stałych). Usytuowanie układu blisko silnika powoduje szybsze jego działanie i bardziej skuteczne oczyszczanie spalin. Wyeliminowanie filtra FAP spowodowało obniżenie kosztów eksploatacji. Obsługa samochodu przez klienta jest łatwiejsza i sprowadza się do napełnienia zbiornika płynu AdBlue®, którego wlew znajduje się obok wlewu paliwa.

Nowa automatyczna skrzynia biegów EAT8 ze sterowaniem Shift and Park by wire niespotykana dotąd w tym segmencie.

Skrzynia ta ogranicza zużycia paliwa aż o 7% w porównaniu ze skrzynią EAT6 w wyniku:
– zastosowania 8 przełożeń;
– podniesienia sprawności jednostki napędowej przez rozszerzenie zakresu działania systemu Stop & Start do 20 km/h;
– zmniejszenia masy i wymiarów skrzyni (o 2 kg w porównaniu do EAT6).

Nowa automatyczna skrzynia oferuje znacznie więcej niż 8 przełożeń. W użytkowaniu, komfort pracy skrzyni jest niezaprzeczalny i wynika z zastosowania najwyższej jakości zmiany biegów. Zwiększenie zakresu do 8 przełożeń spowodowało optymalne przeniesienie momentu obrotowego między silnikiem a skrzynią bez gwałtownych zmian prędkości obrotowej przy każdej zmianie biegu.

W codziennej jeździe, płynnie działająca przekładnia hydrokinetyczna zapewnia komfort jazdy zarówno przy ruszaniu jak i podczas wykonywania manewrów parkowania.

Nowy typ sterowania automatycznej skrzyni biegów Shift and Park by wire jest intuicyjny i łatwy w użytkowaniu. Do obsługi skrzyni służy ergonomiczny przełącznik elektryczny. Seryjnie oferowane łopatki pod kierownicą umożliwiają ręczną zmianę biegów nie wyłączając automatyki skrzyni. Ze względów bezpieczeństwa, funkcja Park włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika. Sterowanie kierunkiem jazdy jest teraz automatyczne, z wykorzystaniem systemów wspomagania w prowadzeniu Park Assist, czy aktywnego tempomatu z funkcją Stop bez jakiejkolwiek ingerencji kierowcy.

 

308 GTi by Peugeot SPORT symbol sportowego charakteru bez kompromisów

Nowy Peugeot 308 GTi pozwala przeżyć niezrównane wrażenia z jazdy, nie pomniejszając w żadnym stopniu swej sprawności czy komfortu pasażerów i kierowcy.

Przejmując wszystkie zmiany stylistyczne nowego Peugeot 308, wersja GTi emanuje sportowym i ekskluzywnym charakterem, jednak nieostentacyjnie pod żadnym względem. Prześwit jest obniżony o jedenaście milimetrów, ma także nowe kształty nadwozia z przodu i z tyłu. Kabina również ma sportowy wystrój, w tym specjalną kierownicę i kubełkowe fotele.

Samochód napędzany najwyższej klasy silnikiem THP S&S o mocy 270 KM wykazuje umiarkowaną emisję tylko 139 g/km, czyli spalanie 6,0 l/100 km. Dzięki rekordowo niskiemu w tym segmencie stosunkowi masy do mocy, który wynosi jedynie 4,46 kg/KM, nowy Peugeot 308 GTi przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,0 s i pokonuje 1000 m ze startu zatrzymanego w 25,3 s.

Nowy Peugeot 308 GTi jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen® i opony Michelin Pilot Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami Peugeot SPORT, oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu.

Oferowane wyłącznie w nowym Peugeot 308 GTi 270, nowe zestawienie barw Coupe Franche jest dostępne w wersji lakieru błękitnego Magnetic w połączeniu z czarnym Perla Nera.

Nowe Peugeot 308 i Peugeot 308 SW są produkowane we Francji, w fabryce w Sochaux.

Cennik klienta Peugeot Nowy 308 2017-08_01
Cennik klienta Peugeot Nowy 308 GT 2017-08_01
Cennik klienta Peugeot Nowy 308 GTi 2017-08-01

 

 

źródło: Peugeot Polska

Galeria

Dodaj komentarz

6 komentarzy do "Nowy Peugeot 308 – prezentacja polskiej gamy oraz cennika"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Slawo
Gość

Tyle marketingu o nowych silnikach i skrzyni… a w PL cenniku tylko stare silniki. Znowu polski dystrybutor ogranicza ofertę?

Piotr001
Gość

Marketing? Yhym! Marketing też podał, że będą te nowe silniki dostępne pod koniec roku. Na moim kalendarzu 1 sierpnia. Na twoim inaczej?

Slawo
Gość

Fakt, przeoczyłem. Trochę dziwi reklamowanie nowości jak po premierze nie można kupić.

Wolfson
Gość

Ciekawi mnie, czy nowy 1.5 HDi od razu zastąpi w ofercie 1.6 HDi, czy też oba silniki będą oferowane równolegle przez pewien czas?
Z drugiej strony chętnie przetestowałbym nowy silnik, bo nie wiem czy wrażeniami z jazdy przebije starszą jednostkę, którą zastępuje. Dla mnie BlueHDi 120 jest niemal idealny :)

Markacz
Gość

Tak trochę drogo na tle konkurencji od 68 tys. W górę ;) …. Ciekawie jak chcą zawojować rynek …? …. A przepraszam kupili opla … ;) … To astrę będą sprzedawać od 55 tys. ;) …

Łukasz
Gość

Opel pozna gdzie jego miejsce. Będzie bardziej budżetowym Citroenem a nie sztucznie kreowanym premium.

wpDiscuz