Francuzi zaprezentowali pierwsze zdjęcia i materiały na temat modelu, który zostanie pokazany za trzy tygodnie na Salonie Samochodowym w Paryżu, a na rynki europejskie trafi wiosną przyszłego roku. To Nowy Peugeot 5008. Samochód, którego nazwa jest dobrze znana, ale to jedyny element, który się nie zmienił. Wszystko inne jest zupełnie nowe!
Nowy Peugeot 5008 będzie siedmioosobowym SUV-em w segmencie C. Zgodnie z oczekiwaniami producenta ma dowodzić aspiracji marki do awansu w wyższe segmenty rynku (acz Peugeot nie używa tu na szczęście określenia premium). Nowy Peugeot 5008 ma też niełatwe zadanie – osiągnąć międzynarodowy sukces. A to uda się, gdy (takie są oczekiwania producenta) zostanie najlepiej sprzedającym się kompaktowym siedmioosobowym SUV-em na rynku.
Cóż – szans na sukces należy upatrywać głównie w fakcie, że rynek siedmioosobowych kompaktowych SUV-ów jest jeszcze stosunkowo nieduży. Ale tak naprawdę myślę, że Nowy Peugeot 5008 nie tylko na takich szansach powinien się opierać. Zapowiada się bowiem interesujący samochód i mam nadzieję, że uda mi się z nim nieco bliżej poznać pod koniec miesiąca w Paryżu.
Pierwsze zdjęcia nie prezentują jeszcze wnętrza samochodu, ale Nowy Peugeot 5008 ma mieć najnowszej generacji i-Cockpit® – wysmakowany, funkcjonalny, z ciekawymi rozwiązaniami graficznymi i animacyjnymi. Kompaktowa kierownica, 8-calowy ekran dotykowy oraz spektakularny 12,3-calowy wyświetlacz przed kierowcą wnoszą projekty desek rozdzielczych na zupełnie inny poziom.
Nowy Peugeot 5008 mierzy 4,64 metra długości. To o 19 cm więcej, niż Nowy Peugeot 3008 i o 11 cm więcej, niż dotychczasowy Peugeot 5008, ale i tak zachowuje bardzo dobre proporcje. Rozstaw osi sięga 2,84 metra – w efekcie Nowy Peugeot 5008 zapowiada się jako najprzestronniejszy SUV segmentu C.
Poprzedni Peugeot 5008 był kompaktowym minivanem. Nowa generacja poszła w kierunku SUV-a, ale nie wykastrowano jej z rozwiązań charakterystycznych dla samochodów rodzinnych. Dlatego Nowy Peugeot 5008 ma takie elementy, jak:
– trzy niezależne fotele w drugim rzędzie, przesuwane wzdłużnie i z regulowanym pochyleniem oparć;
– dwa niezależne, składane i demontowalne fotele w trzecim rzędzie;
– rekordową w segmencie pojemność bagażnika (780 dm³ wg normy VDA 210; 1.060 litrów);
– opcjonalny składany przedni fotel pasażera, co pozwoli przewozić przedmioty o długości nawet 3,2 metra;
– opcjonalną elektrycznie podnoszoną i opuszczaną pokrywę bagażnika.
Ale Nowy Peugeot 5008, to rasowy SUV. Ma długą, poziomo poprowadzoną maskę, pionowy przód, podniesioną sylwetkę i seryjne relingi dachowe (wysokość auta wynosi 1,64 metra). Stylistyczne detale sprawiają, że samochód wygląda bardzo „rasowo”, ma mocną, solidną sylwetkę. Miłośnicy SUV-ów powinni być zadowoleni.
Tak jak i Nowy Peugeot 3008, Nowy Peugeot 5008 powstał na modularnej płycie podłogowej Efficient Modular Platform (EMP2). Oczywiste jest, że do jego napędu posłużą jednostki spełniające normę czystości spalin Euro 6.1. Wszystkie silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne, mają bardzo niską emisję dwutlenku węgla – odpowiednio od 115 g/km i od 105 g/km.
Projektanci zadbali o to, by Nowy Peugeot 5008 wyróżniał się także wykończeniem i wyposażeniem. Auto zostało bardzo dobrze wyciszone, by kierowca i pasażerowie mogli cieszyć się świetnymi wrażeniami dźwiękowymi z dedykowanego zestawu audio firmy Focal. Fotele będą mogły być wyposażone w funkcję masażu, a przeszklony dach będzie można otwierać. Zestaw multimedialny obsługuje funkcję MirrorScreen, a nawigację przygotowała firma TomTom i jest to urządzenie z funkcją Traffic.
Nowy Peugeot 5008 będzie oczywiście wyposażony – seryjnie lub opcjonalnie – w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo, m.in. w automatyczne hamowanie awaryjne, aktywnego asystenta pasa ruchu pilnującego przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa, alert zbyt bliskiej odległości do poprzedzającego pojazdu, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania (tylko ze skrzyniami automatycznymi), rozpoznawania znaków i sugerowanie utrzymywania dozwolonej prędkości, monitoring martwego pola, Park Assist i Visio Park (z widokiem dookólnym), czy wreszcie Hill Assist Descent Control (HADC).
Nowy Peugeot 5008, jak przystało na nowoczesny samochód z firmy oferującej pełną gamę pojazdów, będzie mógł być wyposażony w jeden z dwóch wspomaganych elektrycznych jednośladów – hulajnogę e-Kick bądź rower e-Bike eF01. Akumulatory obu pojazdów będzie można doładowywać poprzez stację dokującą w bagażniku samochodu.
Nowy Peugeot 5008 oferowany będzie w pięciu wersjach wyposażeniowych: Access, Active, Allure, GT Line oraz GT. Samochody produkowane będą w fabryce we francuskim Rennes.
Nowy Peugeot 5008 – gama silnikowa, silniki benzynowe
Nowy Peugeot 5008 – gama silnikowa, silniki diesla
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Peugeot
Najnowsze komentarze