Rok 2015, pierwszy pełny rok istnienia marki DS, jest też jubileuszowym rokiem dla legendarnej „bogini”, czyli Citroëna DS. Auto pokazano w 1955 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu i z miejsca zdobyło ono serca tysięcy klientów. Tylko tuż po premierze, jeszcze na targach, złożono 12.000 zamówień, a pamiętać należy, że był to samochód klasy średniej wyższej, czyli przedstawiciel segmentu E, jak byśmy dziś powiedzieli.
Z uwagi na 60. rocznicę prezentacji tego wspaniałego samochodu, nowatorskiego pod każdym względem, Citroën i marka DS szykują wiele interesujących imprez. Zaczyna się już w przyszłym tygodniu w Paryżu, gdzie w Porte de Versailles Exhibition Centre odbędzie się 40. już edycja targów Rétromobile. Potrwają one od 4. do 8. lutego i z pewnością każdy miłośnik samochodów zabytkowych, nie tylko francuskich, coś tam dla siebie znajdzie. Jeśli ktoś z Was będzie może w tym czasie w Paryżu, to polecamy odwiedziny w centrum wystawienniczym, a nasze łamy są otwarte dla Waszych relacji ;-)
A jeśli już tam się pojawicie, to zajrzyjcie na stoisko Citroëna/DS – marki wraz z klubami miłośników wystawią tam bowiem pięć aut z epoki i jedno z aktualnej oferty – DS 3 Cabrio w wersji Ultra Prestige. Jeśli chodzi o samochody sprzed lat, to na stoisku obejrzeć będzie można modele DS i SM.
– Citroën DS 19 z 1959 roku w oryginalnym szaro-różowym lakierowaniu, dachem w kolorze oberżyny i niebieskim (royal blue) wnętrzem; auto w pierwotnej konfiguracji przygotowane oryginalnie na rynek niemiecki; posiada wskaźnik temperatury silnika na desce rozdzielczej oraz radio FM/LW. Silnik przekazuje napęd za pośrednictwem czterobiegowej skrzyni ze sterowaniem hydraulicznym;
– Citroën DS 21 Cabriolet z 1968 roku z hydraulicznym sterowaniem skrzynią biegów; wspaniałe wykończenie tej wyjątkowo eleganckiej wersji obejmuje czerwoną skórzaną tapicerkę kontrastującą z białą karoserią i czarną maską;
– Citroën DS 20 Pallas z 1973 roku – luksusowo wykończony model ze skórzaną tapicerką w kolorze tytoniu, nadwozie beżowe, przyciemniane szyby; auto napędzane przez silnik o pojemności skokowej 1.985 cm³ połączony z czterobiegową synchronizowaną skrzynią o hydraulicznym sterowaniu;
– Citroën SM z 1971 roku, kiedyś własność króla Maroka, Hassana II; auto ma metalizowany lakier, specjalne tablice rejestracyjne, skórzaną tapicerkę, klimatyzację, radio hi-fi Continental Edison, przyciemniane szyby, reflektory przeciwmgłowe oraz oczywiście sześciocylindrowy silnik;
– Citroën SM z 1972 roku, model z pierwszej ręki! brązowy kolor nadwozia nazywa się Scarabée i świetnie współgra z brązową tapicerką; ten Citroën wyposażony jest oczywiście w hydropneumatyczne zawieszenie oraz układ wspomagania kierownicy Diravi; wyjątkowe właściwości jezdne – w standardzie ;-)
W organizacji stoiska aktywnie pomogli członkowie organizacji L’Amicale des Clubs Citroën France oraz L’Amicale Citroën Internationale, których celem jest koordynowanie działalności klubów entuzjastów z marek Citroën i DS. Nieoceniony wkład w przygotowanie ekspozycji na tegoroczne Rétromobile mieli też członkowie klubów zrzeszających miłośników Citroënów: DS ID Club de France, Idéale DS France, DS Club Révolution 55, Le Monde de la DS, SM Club de France, Euro SM Club, oraz Club automobile André Citroën.
KG; zdjęcia: Citroën/DS
Najnowsze komentarze