To już 24. edycja olimpiady dla młodzieży, której organizatorem była Salezjańska Organizacja Sportowa Rzeczpospolitej Polskiej. W igrzyskach wzięło udział ponad 1.000 uczestników. Młodzi sportowcy walczyli o najlepsze miejsca w dyscyplinach tj. piłka nożna, siatkówka, mini siatkówka, koszykówka, tenis stołowy. Zwycięzcy wyjadą na Światowe Igrzyska Młodzieży Salezjańskiej. Uroczyste otwarcie odbyło się 16. września, a wszystkie konkurencje rozgrywały się w piętnastu obiektach gimnastycznych na terenie Łodzi. W tym roku partnerem wydarzenia była marka Citroën.
Ogólnopolskie Igrzyska Młodzieży Salezjańskiej mają długa tradycję i każdego roku gromadzą wielu młodych sportowców. Po całorocznych rozgrywkach sportowych, odbywających się w ramach struktury (mikroregiony, makroregiony, inspektoraty) jest organizowany się „wielki finał”. W olimpiadzie biorą udział dzieci oraz młodzież w wieku szkolnym. Do igrzysk zgłosiło się 35. stowarzyszeń z całej Polski.
Koncepcją Salezjańskiej Organizacji Sportowej Rzeczpospolitej Polskiej jest rozwijanie kulturalnych i społecznych aspektów sportu oraz krzewienie idei olimpijskiej. Cykliczne spotkania dla dzieci i młodzieży umożliwiają realizację tego zadania, tworzą również platformę wymiany idei, budowania relacji dla dzieci i młodzieży z całej Polski.
W tym roku uczestników olimpiady wspierali i zagrzewali do dobrej zabawy sportowcy: Anita Włodarczyk, Sławomir Szmal, Michał Jerzy Winiarski oraz Marcin Gortat.
Salezjańska Organizacja Sportowa RP
Założycielami stowarzyszenia są księża salezjanie – SDB, siostry salezjanki – FMA oraz osoby świeckie.
Podstawowym celem jaki przyświeca organizacji jest rozwijanie wychowawczych, kulturalnych i społecznych aspektów sportu, w ramach uznanego wzoru człowieka i społeczeństwa, inspirowanych wizją chrześcijańską i bogactwem salezjańskiej tradycji wychowawczej. Salezjańska Organizacja Sportowa RP jest członkiem Polisportive Giovanili Salesiane Internazionale, Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz Krajowej Federacji Sportu dla Wszystkich. Za wybitne osiągnięcia w pracy sportowo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą wyróżniona dyplomami od Premiera Rzeczypospolitej, Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Sportu i Turystyki.
Marka CITROËN
CITROËN już od 1919 roku odgrywa istotną rolę w rozwoju samochodów i upowszechnieniu dostępu do nich, a jego modele stanowią konkretną i optymistyczną odpowiedź na wyzwania kolejnych epok. W dniu dzisiejszym o wartości modeli CITROËN stanowią atrakcyjna stylistyka, komfort i użyteczne technologie, a także sprawna obsługa klientów w oparciu o przejrzyste zasady, których przykładem może być strona internetowa CITROËN ADVISOR prezentująca opinie klientów. CITROËN posiada 10 tys. punktów sprzedaży oraz serwisów w ponad 90 krajach. W 2015 r. marka sprzedała blisko 1,2 miliona samochodów. Jest także zdobywcą ośmiu tytułów mistrza świata konstruktorów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC oraz drugiego już tytułu mistrza świata konstruktorów WTCC FIA w 2015 r.
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze