Dacia Lodgy, to kompaktowy minivan, który w Polsce wprawdzie jest najsłabiej sprzedającym się modelem tego producenta, ale to nie znaczy, że nie jest popularny. W pierwszym kwartale bieżącego roku zarejestrowano nad Wisłą 340 egzemplarzy tego samochodu – to więcej, niż Fordów C-Max’ów (337), Renault Scenic’ów (217), Opli Zafira (146), Volkswagenów Touranów (117), czy Peugeotów 5008 (79). Acz liderem rynku jest Citroën C4 Picasso z kwartalnym wynikiem wynoszącym 417 sztuk.
Lodgy właśnie trafia na rynek indyjski, choć będzie oczywiście sprzedawany pod marką Renault. Co więcej – pojawi się tam w dwóch wersjach – siedmiomiejscowej, jak w Europie, oraz ośmioosobowej! W tym drugim przypadku oferowany będzie z dwoma trzyosobowymi kanapami, w drugim oraz w trzecim rzędzie.
Wersja siedmioosobowa dostępna będzie z dwoma niezależnymi fotelami w drugim rzędzie oraz z trzyosobową kanapą w rzędzie trzecim.
Zadbano o szlachetniejsze wykończenie Lodgy oferowanej pod znakiem Renault. Na nadwoziu pojawiło się więcej chromu (głównie na grillu, ale też na relingach dachowych), przedni zderzak jest dwukolorowy (spojlera dole polakierowano inaczej), ale większe zmiany znaleźć można w środku. Na pierwszy rzut oka aż trudno uwierzyć, że to bliźniak naszej Dacii! Zadbano nawet o nawiewy z klimatyzacji we wszystkich rzędach siedzeń!
Renault Lodgy zdaje się być oazą luksusu! Skórzana, pikowana tapicerka wygląda po prostu znakomicie. Ma w dodatku elementy w innym, kontrastowym kolorze, co dodaje jej jeszcze więcej elegancji. W podobnych dwóch kolorach wykończono także deskę rozdzielczą, która wygląda teraz naprawdę szlachetnie. MediaNav, zawierający m.in. nawigację i kamerę cofania, podobnie jak i skórzana tapicerka, nie będzie wyposażeniem standardowym, ale z pewnością warto będzie się na nie zdecydować. Aby cieszyć się tym wszystkim, a także tempomatem z ogranicznikiem prędkości, elektrycznie sterowanymi lusterkami bocznymi, czy centralnym zamkiem z pilotem trzeba się bowiem będzie szarpnąć na najwyższą opcję wyposażenia nazwaną RXZ.
Pod maskę indyjskiego Lodgy trafią dwie wersje silnika wysokoprężnego 1.5 dCi. Słabsza dostarczy 85 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego, mocniejsza wygeneruje 110 KM mocy i 245 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Słabszy motor łączony będzie ze skrzynią pięciobiegową, mocniejszy otrzyma manualną skrzynię o sześciu przełożeniach.
KG
Najnowsze komentarze