Dziesiąty miesiąc bieżącego roku okazał się dla wszystkich interesujących nas marek lepszy, niż był wrzesień. Wzrost liczby rejestracji w przypadku wszystkich czterech producentów okazał się naprawdę znaczący, ale przyznać też należy, że w ogóle rynek nowych samochodów w Polsce zyskał w tym czasie niemal 19,8%, a lepsze, niż wrześniowe wyniki zanotowały wszystkie marki z tuzina najpopularniejszych w naszym kraju.
Na szóstej pozycji najchętniej kupowanych samochodów w naszym kraju umocnił się Renault. W październiku zarejestrowani w Polsce 2.096 samochodów, co oznacza wzrost w stosunku do września (1.644 auta) o prawie 27,5%. Rok wcześniej Renault uzyskał 2.027 aut, czyli również w tym względzie mamy wzrost, o 3,4%.
W ciągu dziesięciu miesięcy br. zarejestrowano w naszym kraju 18.677 nowych aut Renault.
Najpopularniejszym modelem w gamie Renault jest niezmiennie Clio. W październiku zarejestrowano w naszym kraju 626 nowych egzemplarzy tego modelu i jest to najlepszy wynik w całym bieżącym roku. Drugie miejsce zajmuje użytkowy Master (486 sztuk), a trzecie – Megane (345). Kolejne pozycje zajmują Captur (171), Trafic i Fluence (po 100), Kangoo (87), Scenic (80), Twingo (47), Laguna (37), Koleos (12) i Espace (5).
Peugeot uplasował się na dziesiątym miejscu wśród najpopularniejszych w październiku marek w Polsce, choć w ujęciu całorocznym, za dziesięć miesięcy, jest dziewiąty. 1.280 zarejestrowanych nowych Peugeotów oznacza wzrost w stosunku do września (1.013) o blisko 26,4%, ale jednocześnie w porównaniu do rewelacyjnego października ubiegłorocznego (1.897) zanotowano spadek o 48%.
W ciągu dziesięciu miesięcy br. zarejestrowano w naszym kraju 14.177 nowych aut Peugeot.
Najlepiej sprzedającym się modelem Peugeota w październiku był Partner (225 egzemplarzy), który wyprzedził przeżywającego drugą młodość Peugeota 508 (203 sztuki). Na podium uplasował się też użytkowy Boxer (185 aut). Kolejne miejsca zajmują modele 208 (173), 308 (161), 2008 (104), 3008 (100), 301 (83), 5008 (23), Expert (16), Bipper (3), oraz RCZ i 107 (po 2).
Dacia otwiera drugą dziesiątkę najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. W październiku zarejestrowano nad Wisłą 1.222 samochody tej marki, o 301 więcej, niż we wrześniu, co oznacza wzrost o blisko 32,7%. Z kolei w stosunku do października roku ubiegłego, gdy osiągnięto wynik 1.073 samochodów, Dacia zyskała niemal 13,9%.
W ciągu dziesięciu miesięcy br. zarejestrowano w naszym kraju 12.313 nowych aut marki Dacia.
Najchętniej wybieranym modelem w gamie Dacii jest nieodmiennie Duster. W dziesiątym miesiącu bieżącego roku na polskie drogi wyjechało 565 nowych egzemplarzy tego popularnego SUV-a. Na drugim miejscu plasuje się ciągle Dokker (266 sztuk), a na trzecim Sandero (148). Dwa kolejne miejsca zajmują Lodgy (125) i Logan (118).
Dwunastą najpopularniejszą marką samochodową w naszym kraju okazuje się Citroën. W październiku zarejestrowano 956 nowych aut tej marki, o niemal 18,5% więcej, niż we wrześniu, ale jednocześnie o 25% mniej, niż rok wcześniej (1.195). Tyle, że ubiegłoroczny październik był dla Citroëna miesiącem rekordowym w roku 2013.
W ciągu dziesięciu miesięcy br. zarejestrowano w naszym kraju 11.280 nowych Citroënów.
Klienci najchętniej wybierali – co nie jest zaskoczeniem – kombivana Berlingo (260 sztuk). O drugie miejsce walczyły do końca trzy modele, ale zwyciężyło ostatecznie C3 (126 egzemplarzy), przed C4 Picasso (119) i Jumperem (118). Pozostałe modele nie przekroczyły setki – były to kolejno C4 (79), C-Elysee (55), C5 (47), C4 Cactus (37), C3 Picasso (35), DS4 (22), DS5 (20), C1 (14), Jumpy (12), DS3 (10) i Nemo (2).
na podstawie danych CarMarket: KG
Najnowsze komentarze