Mariusz Max Kolonko, dziennikarz i komentator życia politycznego w Polsce, prowadzący cieszący się niezwykłą popularnością kanał MaxTV w serwisie Youtube, przygotował petycję, w której wzywa polski rząd do ograniczenia niemieckiego kapitału w mediach w Polsce. Czy czeka nas rewolucja również na rynku mediów motoryzacyjnych?
W treści petycji można znaleźć między innymi taki apel:
„[…] jesteśmy zaniepokojeni widoczną ingerencją niemieckich organizacji medialnych w życie […] w Polsce. Jest to działalność szkodliwa dla polskiej racji stanu i dla obywateli pragnących żyć w kraju wolnym od medialnej propagandy. Dlatego zwracamy się do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej o ograniczenie udziału kapitału niemieckiego w mediach na terytorium Polski […]”
W przypadku, gdyby rząd zdecydował się na przyjęcie tego typu rozwiązań, oznaczałoby to również poważne zmiany na rynku mediów motoryzacyjnych. Wielokrotnie w naszych przeglądach prasy opisywaliśmy Wam jak naszym zdaniem wygląda promowanie określonych marek oraz dyskredytowanie konkurencji, w tym samochodów francuskich, który obserwujemy w mediach należących do koncernów Axel Springer czy Bauer. Na to nakłada się problem gigantycznych wydatków promocyjnych Volkswagena, który tylko w pierwszym kwartale 2014 roku wydał w Polsce na reklamę aż 85 milionów złotych.
Ocenę projektu Mariusza Kolonko pozostawiamy naszym Czytelnikom. Petycję, pod którą podpisało się już ponad 30 tysięcy osób, można znaleźć tutaj.
Najnowsze komentarze