Po niedawnym zwycięstwie w Rajdzie Dakar PEUGEOT podejmuje nowe, wielkie wyzwanie, zgłaszając udział swoich samochodów w Rajdzie Silk Way, który odbędzie się w dniach 8–24 lipca 2016 r.
W poniedziałek 25. kwietnia podczas Salonu Samochodowego w Pekinie Maxime Picat (Dyrektor Generalny Automobiles PEUGEOT), Li Haigang oraz Mathieu Vennin (odpowiednio: Dyrektor Generalny i Wicedyrektor Generalny DONGFENG PEUGEOT), Bruno Famin (Dyrektor PEUGEOT Sport) i Stéphane Peterhansel zapowiedzieli oficjalnie udział zespołu PEUGEOT TOTAL w tym maratonie.
Na starcie staną trzy załogi zespołu w składzie: Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret; Cyril Despres / David Castera oraz Sébastien Loeb / Daniel Elena.
Zespół PEUGEOT TOTAL, zachęcony niedawnymi zwycięstwami w rajdach terenowych, stawia przed sobą nowe zadanie: pokonać Jedwabny Szlak, biorąc udział w legendarnym i słynącym z trudności Rajdzie Silk Way, którego trasa prowadzić będzie z Moskwy do Pekinu.
Prawie rok po Rajdzie China Silk Road, w którym PEUGEOT triumfował, zajmując dwa pierwsze miejsca, oraz po zwycięskim Rajdzie Dakar 2016, który wygrała załoga Peterhansel/Cottret, zespół PEUGEOT TOTAL ponownie wyruszy w drogę do Chin z ambicją wywalczenia kolejnego zwycięstwa w dyscyplinie, jaką są długodystansowe rajdy terenowe.
Trzy wzajemnie uzupełniające się załogi
Do swojego pierwszego występu w Rajdzie Silk Way PEUGEOT wystawi trzy z czterech swoich załóg startujących samochodami PEUGEOT 2008 DKR. Będą to:
– Stéphane Peterhansel, najbardziej utytułowany kierowca świata w dziedzinie rajdów terenowych, z m.in. 12 zwycięstwami w Rajdzie Dakar i triumfem w edycji 2015 Rajdu China Silk Road. Wraz z nim wystartuje jego nieodłączny pilot Jean-Paul Cottret. Weterani tej dyscypliny będą walczyli o swoje pierwsze zwycięstwo w tej imprezie.
– Cyril Despres (pięciokrotny zwycięzca Rajdu Dakar na motocyklach) i jego pilot David Castera, którzy w ubiegłym roku zajęli w Chinach drugie miejsce, a niedawny Rajd Dakar ukończyli na siódmej pozycji, wykazują imponujące postępy.
– Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy jako ostatni zasilili skład zespołu PEUGEOT TOTAL, mają już na swoim koncie udział w Rajdzie Maroka 2015 i spektakularny debiutancki występ w ostatniej edycji Rajdu Dakar. Rajd Silk Way pozwoli im zebrać wiele nowych doświadczeń w dziedzinie techniki jazdy terenowej i pokonywania typowych dla niej przeszkód i trudności nawigacyjnych. Załoga ta traktuje swój start jako kolejną okazje do zdobywania doświadczenia w warunkach ekstremalnych.
Rajd Silk Way: ambicja, młodość i odwaga
Terenowy maraton międzykontynentalny, organizowany od 2009 r., do tej pory nie przemierzał terenów rosyjskich i poradzieckich, z wyjątkiem pierwszej edycji, której trasa przecinała Turkmenistan. W dwóch pierwszych edycjach Rajdu Silk Way zwyciężył Carlos Sainz, obecnie kierowca zespołu PEUGEOT TOTAL. W trzeciej edycji drugie miejsce zajął Stéphane Peterhansel. Po dwuletniej przerwie przypadającej na lata 2014 i 2015 trasa edycji 2016 wytyczona została na terytoriach trzech krajów (Rosji, Kazachstanu i Chin). Jej długość wynosi 10 tys. km (w tym 4500 km odcinków specjalnych), podzielonych na 15 etapów. Szczegółowe informacje na temat trasy i programu podane zostaną w ciągu najbliższych tygodni.
Bruno Famin, dyrektor PEUGEOT Sport: Czeka nas nowe zadanie i nowa, z pewnością pasjonująca, przygoda. Trasa rajdu będzie bardzo zróżnicowana, a przy tym obfitująca w krajobrazy zapierające dech w piersiach. Rosja i Kazachstan to tereny, z którymi jeszcze nigdy nie mieliśmy do czynienia w kontekście rajdów terenowych – inaczej niż Chiny, gdzie trafimy na odcinki porównywalne do tych, które pokonywaliśmy w ubiegłym roku. Wszystko to zapowiada ambitne i ciekawe przeżycia, pełne trudności zarówno sportowych, testujących sprzęt i umiejętności, jak i ludzkich – w sensie wyzwań dla koncentracji, kondycji i walki ze zmęczeniem. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że stajemy na starcie tego rajdu. Dla nas będzie nowością, więc potraktujemy go z pokorą, chociaż po niedawnym sukcesie, jaki odnieśliśmy w Rajdzie Dakar, nie ukrywam, że naszą ambicją będzie walka o zwycięstwo.
Udoskonalenia techniczne
Trzy PEUGEOT 2008 DKR zgłoszone do Rajdu Silk Way są tymi samymi maszynami, które brały udział w Rajdzie Dakar 2016. Samochody przeszły pewne udoskonalenia techniczne, mające na celu wyeliminowanie napotkanych tam usterek. Najważniejszą modyfikacją, bardzo istotną dla zmniejszenia obciążenia fizycznego załóg, jest zainstalowanie w autach systemów klimatyzacji.
Wyniki zespołu PEUGEOT TOTAL w rajdach terenowych:
Rajd Dakar 2016: Peterhansel/Cottret 1. miejsce; Despres/Castera 7. miejsce; Loeb/Elena 9. miejsce.
China Silk Road Rally 2015: Peterhansel/Cottret 1. miejsce; Despres/Castera 2. miejsce.
Maroc 2015: Loeb/Elena 13. miejsce.
Rajd Dakar 2015: Peterhansel/Cottret 11. miejsce; Despres/Picard 34. miejsce.
PEUGEOT 2008 DKR: dane techniczne
Karoseria 2008 na rurowej konstrukcji podwozia
Napęd na dwa koła (tylne)
Silnik: 3.0 V6 Turbo Diesel (DT20)
Moc 350 KM, moment obrotowy 800 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa ręczna sekwencyjna na prostych zębach
Skok zawieszenia: 450 mm
Koła (felgi + opony): średnica 37 cali = 94 cm; masa 45 kg / 1 koło x 6 = 270 kg
Opony: Michelin
Środki smarne: TOTAL Quartz
PEUGEOT w Chinach
Wielkość sprzedaży na poziomie ponad 406 tys. szt. samochodów w roku 2015 i wzrost o prawie 6 proc. rok do roku sprawiają, że Chiny są obecnie największym na świecie rynkiem zbytu dla marki PEUGEOT. W dniu 8 kwietnia ub. roku PEUGEOT przedstawił w Pekinie pięcioletni plan rozwoju na rynku tego kraju, nazwany Blue Upper. Jego celem jest osiągnięcie w Chinach statusu referencyjnego wśród producentów masowych obecnych w wielu segmentach rynku motoryzacyjnego oraz zajęcie miejsca wśród 10 marek o największej sprzedaży w Chinach. Aby umożliwić realizację tego celu, plan opiera się na trzech następujących filarach:
– podniesienie poziomu doznań i wrażeń użytkowników samochodów, szczególnie poprzez wykorzystanie technik cyfrowych;
– podniesienie poziomu i rozwiązań technicznych poprzez urządzenia nowej generacji wspomagające kierowcę, nowe silniki i nowe skrzynie biegów;
– poszerzenie i wzbogacenie oferty produktów poprzez wprowadzenie 18 nowych modeli w okresie najbliższych 5 lat. Dwa z nich zostaną przedstawione jako premiery światowe podczas Salonu Samochodowego w Pekinie.
PEUGEOT w Rosji
Marka PEUGEOT obecna jest w Rosji od ponad stu lat. Pierwszym samochodem zagranicznym jeżdżącym po drogach tego kraju był, w roku 1896, PEUGEOT z 2-cylindrowym silnikiem o mocy 3,75 KM. Od tego czasu PEUGEOT wzmacniał swoją pozycję w Rosji. Obecnie koncern posiada tam bardzo rozbudowaną sieć punktów sprzedaży i oferuje rosyjskim nabywcom szeroką gamę produktów. PEUGEOT działa w Rosji również jako producent korzystający z nowoczesnej fabryki w Kałudze w obwodzie moskiewskim. W zakładzie tym produkowane są sedany PEUGEOT 408 dostosowane w znacznym zakresie do potrzeb rynku rosyjskiego. Model ten sprzedawany jest także w Kazachstanie i w Chinach.
PEUGEOT w Kazachstanie
Marka PEUGEOT oficjalnie rozpoczęła działalność w Kazachstanie we wrześniu 2013 r. Obecnie oferowana gama modeli obejmuje PEUGEOT 301, 508, 3008, 2008, Partner i 408. Wszystkie te modele, z wyjątkiem 408, produkowane są w zakładzie Agromashholding w mieście Kustanaj.
Obecnie sieć PEUGEOT obecna jest w jedenastu obwodach kraju, w miastach Ałmaty, Astana, Karaganda, Uralsk, Szymkent, Aktobe, Petropawł, Kustanaj, Atyrau, Kyzyłorda i Tałdykurgan. Sprzedaż ruszyła w końcu września 2013 r. i w pierwszym półroczu roku 2014 wykazywała tendencję wzrostową. Do chwili obecnej PEUGEOT zdążył już stać się producentem popularnym wśród konsumentów tego kraju. Marka działa szczególnie aktywnie w zakresie marketingu i reklamy. PEUGEOT jest partnerem licznych wydarzeń kulturalnych, sportowych i publicznych i współpracuje przy wszystkich organizowanych w Kazachstanie wydarzeniach i imprezach francuskich. Marka jest obecna poprzez prowadzone przez siebie salony sprzedaży, a także współpracuje z ambasadą Francji, przedsiębiorstwami, izbami handlowymi i szeregiem innych organizacji. Działania te są okazją do prezentowania samochodów PEUGEOT i promowania wizerunku marki.
PEUGEOT na świecie
Przejawem naszej dbałości o spełnianie potrzeb klientów jest nadanie każdemu modelowi marki PEUGEOT cech poruszających emocje, takich jak intrygujące, wzbogacone doświadczenie jazdy, atrakcyjny design i bezkompromisowa jakość.
PEUGEOT, obecny w prawie 160 krajach, w których prowadzi ponad 10 tys. punktów sprzedaży, zanotował w roku 2015 wzrost poziomu sprzedaży o 4,6 proc., osiągając liczbę 1 mln 710 tys. pojazdów sprzedanych na świecie. PEUGEOT konsekwentnie łączy precyzję techniczną, wdzięk wizualny i świat emocji z ambicją bycia marką wszechstronną, o nieograniczonym zasięgu na całym świecie.
Historia samochodów PEUGEOT, rozpoczęta w roku 1889, wzbogaciła się w tym roku o zwycięstwo odniesione modelem 2008 DKR na trasach Rajdu Dakar.
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze