207 RC Rallye jest czwartym autem z grupy 207 „by Peugeot Sport”. Po wyścigowym Spiderze THP, wyścigowej 207-ce LW i rajdowym 207 Super 2000, ostatnie małe autko sportowe tej marki przeznaczone do jazd w rajdach demonstruje swoje zalety.
W wywodzącym się bezpośrednio z tej serii modelu 207 RC Rallye zastosowano silnik THP (Turbo High Pressure) o pojemności 1600cm3 turbo opracowany we współpracy z BMW Group i używany już w modelach Spider i LW do wyścigów torowych. Silnik jest sprzężony z zupełnie nową kłową skrzynią biegów z sześcioma przełożeniami. Elektronika została dostarczona przez Magneti Marelli Sport. Hamulce z ulepszonym chłodzeniem zostały tak dobrane, aby zapewnić pewną wytrzymałość. Wreszcie, model 207 RC Rallye posiada silnik 180-konny przy całkowitej masie 1120kg i będzie homologowany w klasie R3, co wymaga wyposażenia pojazdu w klatkę bezpieczeństwa.
Aby przejść z jednej wersji na drugą, wymieniany jest układ sprężyn i amortyzatorów, hamulce przednie i zabezpieczenia.
Cena zestawu 207 RC Rallye w wersji do jazdy po asfalcie wynosi 20.500 € (bez podatku). Cena obejmuje nadwozie ze wspawaną klatką bezpieczeństwa, kłową skrzynię biegów z sześcioma przełożeniami, układ elektryczny i wiązki przewodów, sprężyny i amortyzatory Peugeot Sport, hamulce, obręcze kół…
Zestaw do konwersji na wersję szutrową jest dostępny w cenie 5.000€ (bez podatku).
Michel BARGE, Dyrektor Peugeot Sport: „Od końca lat 70’, marka Peugeot wypracowała sobie mocną pozycję w wyścigach, z pewnością dzięki sukcesom w światowych programach konstruktorów pojazdów, ale nie tylko! Marka Peugeot opierała zawsze swoją renomę na dynamicznych formach promocji.
Dzięki organizowaniu pucharów jednej marki dla klientów prywatnych, w których pojazdy rywalizowały zarówno pod względem ekonomicznym, jak i technicznym, marka Peugeot stała się punktem odniesienia dla całego świata sportów samochodowych.
W 2009, Peugeot wystawi do zawodów na asfalcie i na szutrze model 207 RC Rallye. Dzięki nowemu programowi, marka Peugeot będzie jeszcze bardziej zaangażowana w rywalizację potwierdzając zalety naszych produktów.
Jesteśmy pewni, że dzięki modelowi 207 RC Rallye znajdziecie Państwo ogromną przyjemność w rywalizacji!”
Stéphane SARRAZIN: „Nie oczekiwałem, że auto będzie aż tak dobre zarówno na szutrze, jak i na asfalcie. Moment obrotowy przy wyjściu z zakrętu jest zadziwiający, a kłowa skrzynia biegów bardzo skuteczna. To jest prawdziwy rajdowy samochód w rozsądnej cenie, jeśli weźmiemy pod uwagę konkurencyjną cenę całego zestawu. Będę miał zaszczyt prowadzić go na otwarciu rajdu pucharu Francji w Cévennes i Var”.
Bryan BOUFFIER: „Już zanim wsiadłem za kierownicę 207 RC Rallye, spodziewałem, że będzie niezły, biorąc pod uwagę jakość silników i zawieszenia w fabrycznych wersjach modelu 207. Już po przejechaniu pierwszych metrów wiedziałem, że to dobry samochód. Myślę, że zarówno początkujący jak i doświadczeni kierowcy będą mieli dużo przyjemności za jego kierownicą. A co ważne dla amatorów, jego niezawodność jest niezaprzeczalna, co pozwoli na znaczne obniżenie kosztów eksploatacji.”
SILNIK | |
Typ | EP6DTS / 1,6l THP (Turbo High Pressure) |
Położenie | Przednie poprzeczne |
Pojemność | 1598cm3 |
Ilość cylindrów | 4 |
Moc | 180 ch |
Moment obrotowy (m N) | 28 m.daN |
Obroty maxi | 6500 |
Wtrysk | Bezpośredni |
Dolot | Z jedną przepustnicą |
Ilość zaworów | 16 |
Układ wtryskowy | Magneti Marelli SRD |
NAPĘD | |
Tryb | 2 koła napędowe |
Sprzęgło | Jednotarczowe sterowane hydraulicznie |
Skrzynia biegów | 6 biegów ze sprzęgłem kłowym |
Mechanizm różnicowy | Samoblokujący z tarczami |
NADWOZIE | |
Struktura i materiały | Nadwozie + spawane pałąki bezpieczeństwa |
Zawieszenie przednie | Pseudo Mc Pherson amortyzatory Peugeot |
Zawieszenie tylne | Amortyzatory Peugeot |
HAMULCE / UKŁAD KIEROWNICZY | |
Hamulce przednie | Tarcze wentylowane Ø290x22mm (szutry), Ø325x28mm (asfalt) Zaciski stałe z 4 tłokami |
Hamulce tylne | Tarcze niewentylowane Ø249x9mm Zaciski pływające z 1 tłokiem Ø38mm |
Koła asfalt | 17 cali , opony R17 : 200x50x17 |
Koła szutry | 15 cali, opony R15 : 195x65x15 |
Układ kierowniczy | Wspomaganie elektryczne ze specjalnym przełożeniem |
WYMIARY | |
Długość | 4.030 mm |
Szerokość | 1 720 mm |
Rozstaw osi | 2 540 mm |
Ciężar | 1120 kg |
Źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze