Peugeot 207 ma 4,03 metra długości, rozstaw kół 2,54 metra i 1,72 szerokości. Wysokość nadwozia wynosi 147 centymetrów, tak więc już z samym wymiarów wynika, że auto doskonale powinno trzymać się drogi. Do dyspozycji kupującego jest wybór silnika, a tych jest naprawdę sporo. Do dwieściesiódemki można bowiem zamówić ich aż 6 rodzajów. Benzynowe 1.4 (75KM), 1.4(90KM), 1.6 (110KM) oraz HDi 1.4 (70KM), 1.6(90KM) oraz 1.6(110KM). Szczególnie ciekawy może być silnik 1.6, opracowany wspólnie przez Citroena, Peugeota i BMW.
Bardzo ciekawie wygląda wnętrze nowego Peugeota. Jest przyjazne i przestronne. Do tego posiada sporo rozmaitych schowków, schowek pasażera jest klimatyzowany i ma aż 12 litrów pojemności. Bagażnik nie jest już tak duży, ale 270 cm3 i tak robi wrażenie. Bezpieczeństwo pasażerów chroni 6 poduszek powietrznych i pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem siły. Jest to też kolejny samochód, którego przód zaprojektowano specjalnie z myślą o ochronie pieszych.
Kupujący będzie miał do wyboru czternaście kolorów nadwozia, dwie wersje wnętrza (jasną i ciemniejszą), dziesięć rodzajów wykończenia tapicerki, dwa rodzaje tapicerki skórzanej, cztery rodzaje deski rozdzielczej i wiele innych możliwości. Podstawowa wersja Peugeota 207 nazywać się będzie Urban, nieco lepiej wyposażona będzie Trendy a potem dwie najwyższe specyfikacje to odpowiednio Classic Premium i Premium Pack oraz Sport, Sport Pack i Sport GT. Rysunek z poziomami wyposażenia znajduje się pod koniec artykułu.
Peugeot 207 jest wyposażony w szereg poduszek powietrznych. Dwie przednie poduszki posiadają system adaptacji ciśnienia do warunków zderzenia. Poduszka kierowcy ma 60 litrów pojemności, poduszka pasażera aż 90 litrów. Oprócz tego podróżujący pojazdem są chronieni przez dwie poduszki boczne, o pojemności 11 litrów oraz – w zależności od wersji samochodu – przez kurtyny powietrzne, o pojemności 23 litrów. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne to warto jeszcze wspomnieć o podwójnym wzmocnieniu bocznych drzwi, dwie belki wzmacniające znajdują się odpowiednio w dole drzwi oraz w pobliżu górnej krawędzi. Przód samochodu został skonstruowany tak, by lepiej przyjmować i rozpraszać energię uderzenia, przy tym pomyślano również o pieszych o czym piszemy dalej.
- radio RDS
- CD
- telefon GSM 900/1800 MHz
- nawigację satelitarnąSystem ten posiada dodatkowo między innymi wejście na odtwarzacz mp3, port podczerwieni do transmisji danych do książki telefonicznej, system informacji o ruchu drogowym oraz możliwość korzystania z usług assitance. Te dwa ostatnie udogodnienia w Polsce na razie nie są dostępne.
Poziom wyposażenia – schemat
Ochrona pieszego
Jak widać Peugeot 207 jest autem, w którym poświęcono sporo uwagi ochronie pieszego. Zarówno przedni pas jak i maska zostały odpowiednio przekonstruowane. W przypadku uderzenia w pieszego siła wypadku jest amortyzowana zarówno przez absorbery z przodu samochodu jak i przez maskę, pod którą znajduje się spora pusta przestrzeń.
Więcej informacji o Peugeot 207
- wszystko o 207 – artykuł dokładnie opisujący nowy model Peugeot.
Najnowsze komentarze