Team Peugeot Hansen – zespół zajmujący obecnie drugie miejsce w klasyfikacji generalnej Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie, 10-11 czerwca weźmie udział w wyznaczającej półmetek sezonu rundzie w Norwegii.
Od czasu rozegranej w Lydden Hill angielskiej rundy bieżącego sezonu Team Peugeot Hansen odbywał testy na torze Lavaré (Francja) – w ramach rozwijania rozwiązań technicznych Peugeot 208 WRX 2017. Wiele regulacji podwozi wypróbowano specjalnie z myślą o zbliżającej się rundzie w Hell.
Team Peugeot Hansen przeżył już chwile radości na tym norweskim torze. W sezonie 2015 właśnie tam francusko-szwedzki zespół zaliczył swoje pierwsze podwójne zwycięstwo od czasu utworzenia serii, jaką są Samochodowe Mistrzostwa Świata w Rallycrossie.
W Hell szczególnie utrudnione zadanie mają spoterzy rywalizujących ze sobą zespołów. Naturalna konfiguracja terenu sprawia, że nie ma tam jednego punktu obserwacyjnego, z którego widać byłoby całą długość toru. Co więcej, wjazd na odcinek joker lap znajduje się wcześnie – już na końcu głównej prostej toru, co zwiększa ryzyko dla zawodników będących w fazie startu
Zasłyszane na padoku…
Kenneth HANSEN, szef zespołu
Hell to najprawdziwszy tor rallycrossowy! Zawsze z niecierpliwością czekamy na tę rundę. Trasa ma dużo zakrętów i bardzo nam odpowiada – tak się układa, że zawsze jesteśmy na niej konkurencyjni. W porównaniu z Lydden Hill jest nieco mniej wymagająca pod względem mocy silników. Jeśli chodzi zaś o regulację podwozi, to mamy parę gotowych rozwiązań, które się tam sprawdzają. Liczymy na to, że będziemy walczyli o zwycięstwo, co zresztą ostatnio miało miejsce nie raz, na przykład na Hockenheimie i w Mettet.
Sébastien LOEB (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 9)
Uważam, że ten tor jest dość interesujący pod względem technicznym. Odcinek joker lap jest stosunkowo śliski, więc gdy wpada się tam w kilka aut, robi się trochę gorąco… Fakt, że umieszczono go tak niedaleko za linią startu, ma duży wpływ na strategię wyścigu.
Timmy HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 21)
Inżynierowie intensywnie pracują nad modyfikacjami naszego Peugeot 208 WRX. Poziom tegorocznych mistrzostw jest bardzo wysoki, a my zajmujemy pozycję do ataku na zespół, który aktualnie jest liderem. Testy, jakie przeprowadziliśmy po powrocie z Lydden Hill, miały na celu umożliwienie nam wydobycia z naszych aut jeszcze lepszych osiągów. Hell jest torem, który bardzo lubię i na którym zawsze zaliczałem dobre wyniki. Raz nawet wygrałem – było to w roku 2015 – dlatego cieszę się, że tam jedziemy, mimo że ten tor słynie z niejednej pułapki.
Kevin HANSEN (Peugeot 208 WRX z numerem startowym 71)
Dla mnie zapowiada się dość szczególny weekend sportowy. W czwartek, tuż przed wyjazdem do Hell, kończę próbne matury. Mój plan jest z tego powodu niezwykle napięty: wychodzę z sali egzaminacyjnej i natychmiast, razem z całą rodziną, wsiadam do samolotu do Trondheim. W Norwegii znajdziemy się w czwartek późnym wieczorem. To jednak oznacza pomyślną zmianę: od tej pory będę już pełnoetatowym kierowcą rallycrossowym, a nie pół zawodnikiem, pół licealistą. Myślę, że tor w Hell dobrze odpowiada charakterystyce naszych samochodów, i zamierzam zrobić wszystko, co w mojej mocy, by zaliczyć jak najlepszy wynik.
PROGRAM WEEKENDU
Piątek, 9 czerwca
17.40-19.40 Wolny trening
Sobota, 10 czerwca
9.30-11.00 Wolny trening
12.00 Kwalifikacje 1
15.00 Kwalifikacje 2
Niedziela, 12 czerwca
8.30-9.30 Rozgrzewka
10.00 Kwalifikacje 3
12.00 Kwalifikacje 4
15.00 Półfinały / finał
Oficjalna strona zespołu Team Peugeot Hansen
Jednym z czynników decydujących o dobrym wyniku w rallycrossie jest udany start. Sébastien Loeb opowiada nam o tym szczególnym momencie w ostatnim odcinku naszego mini serialu WorldRX Inside, który znajdziesz na stronie:
https://www.youtube.com/watch?v=dasntGQy-xU&feature=youtu.be
MIGAWKA TYGODNIA:
Może i jest dyskretny, ale przy tym niezmiernie efektywny: poznajcie Madsa Sørensena, Duńczyka, szefa mechaników Peugeot 208 WRX, samochodu, którym startuje Timmy Hansen: http://hansen-motorsport.se/nyhet-sometimes-its-like-a-fire-in-the-paddock-.aspx
NIEOFICJALNA KLASYFIKACJA GENERALNA PO CZTERECH RUNDACH
Klasyfikacja kierowców
1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI) – 124 pkt
2. Mattias Ekström (Audi S1) – 120 pkt
3. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI) – 117 pkt
4. Timmy Hansen (Peugeot 208 WRX) – 91 pkt
5. Sébastien Loeb (Peugeot 208 WRX) – 81 pkt
6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS) – 73 pkt
7. Ken Block (Ford Focus RS) – 52 pkt
8. Timo Scheider (Ford Fiesta) – 50 pkt
9. Toomas Heikkinen (Audi S1) – 46 pkt
10. Kevin Eriksson (Ford Fiesta) – 42 pkt
Zespoły
1. Volkswagen PSRX – 241 pkt
2. Team Peugeot Hansen – 172 pkt
3. EKS Audi – 166 pkt
4. Hoonigan Racing Division – 125 pkt
5. MJP Racing Team Austria – 103 pkt
6. STARD – 66 pkt
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze