Nowy Peugeot 308 CC to kwintesencja elegancji i nowego powiewu w klasie kabriolet. Ponadczasowe kształty.
Słuszność historyczna
Eleganckie modele 401, 601 i 402 „Eclipse” z lat 30. przychodzą na myśl, ożywione geny Peugeota w tym koncepcie zawierającym ochotę, by jechać coupé i kabrioletem, dzięki magii sztywnego dachu chowanego w bagażniku.
Lata 2000 i 2003 skonkretyzowały z powodzeniem tę umiejętność tworzenia w modelu 206 CC „2+2”, następnie 307 CC z czterema prawdziwymi siedzeniami, demokratyzując więc elitarny koncept na XXI wiek. W prostej linii od sukcesu pierwszej generacji, wyjechał właśnie na drogę 207 CC, a teraz także 308 CC, który pojawi się wiosną.
Do końca listopada 2008, prawie 650.000 coupé-kabrioletów Peugeota zostało wyprodukowanych na życzenie amatorów takiej sztuki życia, czyniąc z Marki pod lwem światowego lidera coupé-kabrioletów. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2003 roku 307 CC w segmencie kompaktowych samochodów „przyjemnych”, struktura rynku głęboko się zmieniła wraz z rozwojem czułym na ofertę kabrioletów ze sztywnym składanym dachem, kosztem kabrioletów z dachem miękkim – mniej wszechstronnych i bardziej wrażliwych.
307 CC reprezentowało, dla większości klientów, główny samochód w rodzinie, wybierany za inteligencję swojego konceptu oraz za swoją linię; doceniany w użytkowaniu za komfort, poziom wyposażenia i właściwości jezdne.
Model 308 zastąpił już 307 w wersji berline oraz SW, wykorzystując atuty poprzednika dokładając swoją prawdziwą pokoleniową nowość, nowoczesność oraz silną osobowość. Na tej samej płycie podłogowej oparty jest model 308 CC z czterema prawdziwymi miejscami siedzącymi, posiadający zalety podstawowego 308 z dodaną „duszą 307 CC” oraz know-how Peugeota w zakresie budowania coupé-kabrioletów, ale nade wszystko obiecujący szczególną przyjemność: zdumiewającą możliwość bawienia się sezonami i korzystania z konfiguracji kabrioletu w każdej chwili.
Estetyka charakteru
Wraz ze zrównoważonymi, szczególnie wypracowanymi bryłami – coupé jak i kabriolet, 308 CC jawi się jako rzeźba nowoczesna i dynamiczna, umięśniona, w której gra światło.
Niżej, wielka bardzo pochylona przednia szyba, modelowana pod silnym wpływem przedniego zderzaka, bok hojnie wyrzeźbiony z chromowanym pierścieniem otaczającym podstawę okien, zaznaczone „biodra”, oryginalna pokrywa bagażnika i spektakularne LEDowe czerwone lampy, wykorzystujące technologię przesłaniania światła czerwonego – modelowi 308 CC nie brakuje osobowości.
Niezaprzeczalny duch GT uwypukla się w ekskluzywnej kabinie. Wyrzeźbione, otaczające przednie fotele prezentują, u podstawy swoich zintegrowanych zagłówków, stylizowany na grill system „Airwave” (ogrzewanie karku).
Tylne siedzenia mają charakterystyczny wzór i oferują zadziwiająco dużo miejsca jak na kabriolet.
Wyjątkowość odczytuje się także, na każdym z miejsc, w wyglądzie podłokietników z metalicznymi dodatkami – silne odwołanie dynamizmu i siły. Sportowy wzór kierownicy, specyficzne podejście do przełączników zespolonych oraz lakierowana na czarno konsola środkowa uzupełniają otoczenie.
W wersji sport lub „haute couture”, 308 CC przyozdabia się dynamiczną tkaniną i skórą lub samą skórą. Zawsze wyjątkowo w tej klasie, ten model będzie miał tak wyściełaną całą kabinę. Noir, Vintage czy także Grege – silne uprzedzenia i różnice zgadzają się z paletą kolorów kabiny: bardzo „trendy” biel perłowa, subtelny cieniowany brąz ziemi ozdobiony pomarańczem, podobnie jak pewne odmiany błękitu, czerwieni, czerni czy szarego.
Zmysłowy świat bardzo charakterystyczny dla CC
Zdecydowanie przemyślany pod kątem przyjemności dla swoich pasażerów, 308 CC oferuje rozwiązania zorientowane na ten sposób życia, a szczególnie:
- Dach całkowicie automatycznie składany
W centrum „scenografii” dach całkowicie automatycznie składany oferuje, zależnie od humoru lub ochoty, dynamiczne coupé lub elegancki kabriolet. Dwadzieścia sekund jego ruchu jest wyświetlane na kolorowym, składanym ekranie. - Zadziwiająca zdolność bawienia się sezonami
Przedłużyć miłe przebywanie w kabriolecie także w czasie chłodu, cieszyć się wiosną, nie wpuszczać zimy, czerpać korzyści z ośnieżonych pejzaży skrzących słońcem – 308 CC otwiera się na każdą zachciankę.
Peugeot oferuje tę przyjemność pasażerom 308 CC w efekcie połączenia swojej ochronnej architektury, inteligentnej klimatyzacji adaptującej swoją strategię do sylwetki kabrioletu, podgrzewanych siedzeń, osłony windstop oraz wspaniałego systemu „Airwave” (ogrzewania karku) – prawdziwej osłony z ciepłego powietrza o regulowanej temperaturze, sile nadmuchu oraz kierunku, zainstalowanej w przednim zagłówku.Niesamowita redukcja wibracji
Na pokładzie 308 CC, rządzi wielka homogeniczność, eliminująca wszystkie wibracje, które utrudniają prowadzenie, patrzenie wstecz oraz komfort siedzenia. To odczuwalny wynik słusznego rozdziału wzmocnień struktury, obecności amortyzatorów i działania ściągaczy.
308 CC oferuje syntezę bardzo sztywnej struktury oraz niesamowitej redukcji wibracji, udowadniając know-how Peugeota w dziedzinie tworzenia coupé-kabrioletów.
Wyróżniający komfort akustycznyZupełnie nieodzowny dla dobrego samopoczucia za kierownicą, 308 CC oferuje w konfiguracji coupé komfort akustyczny którego jakość chce się wyróżnić wśród konkurencji, wraz z godnymi podziwu korzyściami płynącymi z wyjątkowej sylwetki coupé.
Wspaniała przestronność
Coupé kabriolet z czterema prawdziwymi miejscami, 308 CC korzysta z rozszerzenia rozstawu kół oraz karoserii w porównaniu do 307 CC, podobnie jak konstrukcja przednich siedzeń, na czym skorzystała przestrzeń dla nóg pasażerów tylnej kanapy oraz wspaniały komfort dla wszystkich pasażerów.
Prawdziwe odczucie spokoju na pokładzie.
5 gwiazdek EuroNCAP w ochronie dorosłychModel 308 CC jest zaprojektowany, aby sprawić prawdziwą poczucie spokoju na pokładzie. Konstrukcja jest wzmocniona by pochłonąć i rozproszyć energię zderzenia czołowego i bocznego. Model pełny jest inteligentnych innowacji – kabriolet obliguje. Między innymi, siedzenia przednie wyposażone w boczne airbagi chroniące tułów oraz światowa nowość – poduszka powietrzna chroniąca głowę, które gwarantują efektywną ochronę wszystkich witalnych części ciała, które zajmuje pozycję na fotelu. W przypadku wykrycia ryzyka „dachowania” pałąki są pirotechnicznicznie otwierane i ustawiane w ciągu kilku milisekund (mniej niż mrugnięcie okiem) – komórka chroniąca pasażerów z obramowaniem przynoszącym taki efekt.
Poniżej więcej wyposażenia, które pokazuje kunszt 308 CC dla zainteresowania znawców:
– zdalne automatyczne zamykanie schowków (schowka na rękawiczki oraz miejsca pod centralnym podłokietnikiem)
– superzamek drzwi i selektywne otwieranie, praktyczne gdy auto parkuje na zewnątrz
– łączne sterowanie czterema szybami
– funkcja specjalna „dostęp do tylnych miejsc” przy fotelach elektrycznych
– oświetlenie przy wsiadaniu dzięki LEDom umieszczonym w lusterkach zewnętrznych
Nie można zapomnieć o bagażniku mieszczącym przestrzenie o specjalnym przeznaczeniu (gdzie pod tapicerką mieści się windstop) i regularnym kształcie. Jego pojemność wg VDA, to 403 dm³ jako coupé i 226 dm³ przy złożonym dachu (lub odpowiednio 465 i 266 litrów gdyby wypełnić go cieczą) (pojemność wg VDA to możliwość umieszczenia w bagażniku jak największej ilości sześcianów o boku 10 cm – przyp. KRM).W końcu to, co pozwala jeszcze uprzyjemnić podróż:
– szeroka gama WIP (the World In Peugeot)
– dźwięk WIP – radioodtwarzacz CD MP3
– WIP Bluetooth – radioodtwarzacz CD MP3, wraz z portem USB i zestawem głośnomówiącym
– WIP Nav – oferta przystępnej nawigacji zawierającej radio CD MP3, funkcję Bluetooth oraz wysuwany kolorowy ekran 7″Prime 16/9
– WIP Com 3D – oferta nawigacji wysokiej linii z dyskiem o pojemności 40GB i funkcją Jukebox, radiem CD MP3, zintegrowanym telefonem, funkcją Bluetooth, portem USB, wysuwanym kolorowym ekranem 7″Prime wysokiej rozdzielczości 16/9 z wyświetlaniem 3D. Pozwala on na dostęp do dodatkowych usług Peugeota.
– zestaw hi-fi JBL który rozpoznaje i adaptuje się do konfiguracji kabrioletu
Na drodze dynamizm, precyzja i przyjemnośćDwa napędy dynamiczne i elastyczne
Dwa napędy dynamiczne i elastyczne napędzają, od chwili wprowadzenia do produkcji, 308 CC poprzez sześciobiegowe skrzynie manualne, chyba że skrzynia automatyczna będzie preferowana.Chodzi o silnik 1,6 THP o mocy 150 KM i momencie obrotowym 240 Nm przy 1400 obr/min z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem benzyny (skrzynia manualna 6-biegowa) lub także 2,0 HDi FAP Euro5 o mocy 140 KM i momencie 320 Nm przy 2000 obr/min.
Oba silniki są bardzo oszczędne i szanujące środowisko.
W ciągu kilku miesięcy będą wprowadzone dwa zespoły napędowe z gamy Euro5 zawierające bardzo rozwinięte technologie:
– 1,6 VTi o mocy 120 KM i momencie 160 Nm przy 4250 obr/min (skrzynia ręczna 5-biegowa)
– 1,6 HDi FAP o mocy 112 KM i momencie 270 Nm przy 1750 obr/min (skrzynia ręczna 6-biegowa)Efektywne zachowanie na drodze
Model 308 CC zapewnia efektywne zachowanie na drodze, które pozwala kierowcy prowadzić z przyjemnością zachowując komfort wszystkim pasażerom. Duży rozstaw kół, obniżone zawieszenie, sprawne osie specjalnie zaprojektowane dla tego nadwozia, które dają wspaniały potencjał i zapewniają kierowcy pełnię bezpieczeństwa. Tarcze hamulcowe o średnicy 302 mm i grubości 26 mm są na wysokim poziomie a seryjne ESP pozostaje czujne.
Źródło: Peugeot Presse
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal – Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze