Peugeot przeprowadził właśnie face lifting modelu 308 i obejmuje on również emocjonującą wersję pojazdu ze znakiem GTi. Aby pokazać na co stać ten samochód, producent zorganizował mały wyścig: 308 GTi kontra 308 Racing Cup.
Face lifting Peugeota 308 GTi polegał głównie na wprowadzeniu kilku poprawek stylistycznych, które podążają za zmianami w „zwykłym” 308. Francuski hot-hatch otrzymał nowe LED-owe światła do jazdy dziennej, lekko przeprojektowany zderzak oraz większe wloty powietrza. Producent pozostał przy dwubarwnym schemacie karoserii. Samochód zdobi niebieski i czarny lakier. Niewielkim dodatkiem do designu, jest czerwona wstawka na przednim zderzaku.
Producent nie zdecydował się nawet na lekkie wzmocnienie samochodu. Model wciąż jest napędzany za pomocą 270-konnej jednostki o pojemności 1,6 litra. Stosunek mocy do masy w tym samochodzie wynosi 4,46 kg/KM. Aby rozpędzić pikantny kompakt od 0 do 100 km/h potrzeba zaledwie 6 sekund, a pierwsze 1000 m ze startu zatrzymanego 308 GTi pokona w czasie 25,3 sekundy. 308 GTi podobnie jak samochód sprzed face liftingu dysponuje samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen i został obniżony o 11 mm w porównaniu do 308 pozbawionego znaczka GTi.
W modelu zastosowano 19-calowe obręcze kół Carbone oraz opony Michelin Pilot Super Sport. W układzie hamulcowym mamy tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami Peugeot Sport oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu.
Cena modelu w Polsce rozpoczyna się od 139 900 zł. Tutaj możecie znaleźć więcej informacji o face liftingu 308 oraz cenach modelu.
308 GTi stanął w szranki ze swoim rasowym bratem 308 Racing Cup. Jego napęd również pochodzi od jednostki THP o pojemności 1,6 litra, która została wzmocniona do 308 KM mocy. Masa pojazdu wynosi 1100 kg. Model został wyposażony w sześciobiegową sekwencyjna skrzynię, która jest obsługiwana łopatkami przy kierownicy. Ponadto wersja Racing Cup posiada przednie tarcze hamulcowe o średnicy 378 mm i grubości 32 mm, zaciski sześciotłoczkowe, tarcze tylne lite o średnicy 290 mm, grubości 12 mm oraz zaciski jednotłoczkowe. Cena 308 Racing Cup wynosi 74.900 euro, czyli ponad 318 tys. zł.
Najnowsze komentarze