W Peugeot szykuje się niesamowite wydarzenie. Carlos Tavares, prezes koncernu PSA, właśnie zakończył testy prototypowego 308 R Hybrid o mocy blisko 500 KM. Próba wypadła bardzo pomyślnie i rozważana jest decyzja o podjęciu seryjnej produkcji tego niesamowitego pojazdu.
Peugeot 308 R Hybrid posiada pod maską silnik benzynowy 1.6 litra o mocy 267 KM. Dodatkowo zamontowane są dwa silniki elektryczne, które dają samochodowi łącznie 493 KM mocy i aż 729 Nm momentu obrotowego! Auto przyspiesza do setki w cztery sekundy a emisja dwutlenku węgla pozostaje na bardzo niskim poziomie 70g/km.
System sterowania samochodem oferuje cztery tryby jazdy:
1. Hot Lap – maksymalne osiągi samochodu 4×4,
2. Track – tryb ograniczenia mocy 4×4, 395 KM
3. Road – tryb, w którym silniki elektryczne są głównym napędem, wspomagane przez silnik benzynowy 4×4,
4. ZEV – 45 minut jazdy z wykorzystaniem wyłącznie silników elektrycznych. Na razie nie ma informacji o zasięgu 4×2 (napęd na tylne koła).
Peugeot 308 Hybrid został oczywiście zmodyfikowany, aby poradzić sobie z tak wielką mocą. Rozstaw kół poszerzono o 80 mm. Zastosowano 19 calowe koła z oponami w rozmiarze 235/35. Do hamowania użyto specjalnie skonstruowanego systemu hamulcowego wysokiej wydajności. Dwukolorowe nadwozie jest nawiązaniem do koncepcyjnego 308 R, zaprezentowanego w 2013 roku na Frankfurt Motor Show. Tym razem wybrano niebieski i czarny. Lakier zawiera cząstki perłowe, by dodać blasku.
We wnętrzu znajdziemy cztery indywidualne fotele sportowe, wykończone skórą. W standardzie znajduje się również wyświetlacz head-up, na którym pokazywane są najważniejsze informacje dla kierowcy.
Cena pojazdu oraz data ewentualnego wprowadzenia do produkcji nie są jeszcze znane.
źródło: Peugeot
Najnowsze komentarze