Chcemy być na podium segmentu C w Europie – mówi szef marki Peugeot, Maxime Picat. Chcemy wstrząsnąć segmentem kompaktów – dodaje. Wszystko się zmienia, z wyjątkiem nazwy.
Nowy Peugeot 308 jest samochodem, który aspiruje do grona aut z segmentu premium. Doskonałe materiały we wnętrzu, najnowszy dotykowy system sterowania samochodem, ledowe reflektory i wiele nowinek technicznych robią ogromne wrażenie.
Nowy Peugeot 308 to również początek nazewnictwa w marce. Nowe samochody, z niewielkimi wyjątkami, będą miały te same nazwy. Auta z jedynką na końcu – na razie w gamie jest 301 – to samochody przeznaczone na rynki wschodzące. Samochody z ósemką na końcu będą aspirowały bardziej w kierunku segmentu premium. I tak jest właśnie z 308. Pojawi się jeszcze Peugeot 108 oraz 808. Nie wiemy na razie co z Partnerem i RCZ.
Nowy Peugeot 308 to również nowe silniki i skrzynie biegów, chociaż te pojawią się w ofercie dopiero w przyszłym roku. Przede wszystkim e-THP 1.2 litra o mocy 110 i 130 KM, znajdziemy je w samochodach od wiosny. Do tego 1.6 BlueHDi 120 KM oraz 2.0 BlueHDi 150 KM o najniższej emisji CO2 (82 g/km). Na deser nowa sześciobiegowa skrzynia biegów. We wrześniu 2014 roku dojdą 200 konny silnik benzynowy oraz 180 konny diesel. I wersja SW.
Samochód jest lżejszy od poprzednika i lżejszy od konkurencji – w tym 55kg od Golfa VII. Konkurować będzie nie tylko świetnym wyposażeniem i jakością ale także ceną. Auto ma być odczuwalnie tańsze od porównywalnych wersji niemieckiej konkurencji.
źródło: Le Figaro
Najnowsze komentarze