Peugeot 308 przechodzi face lifting – co się zmieniło?

9
1066

Peugeot zaprezentował pierwsze oficjalne zdjęcia modelu 308 po face liftingu. Samochód może pochwalić się nowym wyglądem oraz wyposażeniem. Znajdziemy w nim m.in. i-Cockpit znany z SUV-a 3008.

Peugeot 308 został poddany face liftingowi, dzięki czemu będzie bardziej pasował do najnowszych modeli francuskiej marki. Na pierwszy rzut oka możemy dostrzec zmiany w wyglądzie grilla. Zamiast poziomych długich belek, został on ozdobiony krótkimi liniami, a na jego ramie wygrawerowano plakietkę Peugeot. Projektanci zmienili również lokalizację logo z lwem, które przeniesiono z maski na osłonę chłodnicy. Nowy styl będzie obecny we wszystkich wersjach wyposażenia: Access, Active, Allure, GT Line, GT oraz GTi.

Gdy przyjrzymy się bliżej, możemy dostrzec bardziej nowoczesne LED-owe światła do jazdy dziennej, przeprojektowany zderzak wzbogacony o większe wloty powietrza oraz kwadratowe wgłębienia na światła przeciwmgłowe. Peugeot na razie ujawnił jedynie zdjęcie przedniej części samochodu i nowej skrzyni biegów, na tył i wnętrze musimy jeszcze trochę poczekać.

Lekkie poprawki w wyglądzie to nie wszystko. Samochód wbrew wcześniejszym informacjom dostanie system multimedialny i-Cockpit. Dzięki temu we wnętrzu zagości ciekawszy design oraz nowy dotykowy ekran z nawigacją i systemami wspomagającymi pracę kierowcy. I-Cockpit znamy z SUV-ów Peugeota 3008 oraz większego 5008.

Wśród jednostek napędowych, które otrzyma ten samochód znajdziemy m.in. czterocylindrowy silnik BlueHDi 130 S&S sprzężony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Model ze znaczkiem GT będzie zasilany za pomocą jednostki Blue HDi 180 połączonej z nową 8-biegową przekładnią automatyczną EAT8, która powstała przy współpracy z japońską firmą Aisin. Dzięki nowym systemom kontroli zanieczyszczeń w silnikach benzynowych i Dieslach, Peugeot będzie spełniał standard emisji Euro 6.c.

Peugeot 308 zostanie wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, a wśród nich znajdziemy Active Safety Brake, Active Lane Departure Warning oraz Visiopark 1 z kamerą o kącie widzenia 180° i asystentem parkowania, który samodzielnie postawi pojazd w miejscu parkingowym.

Galeria

Dodaj komentarz

9 komentarzy do "Peugeot 308 przechodzi face lifting – co się zmieniło?"

Powiadom o
avatar
 
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Adam
Gość

W tej wersji, jeżeli cena utrzyma sie na podobnym poziomie, a środek pójdzie trochę w kierunku 3008, to 308 bedzie dla mnie bezkonkurencyjnym kompaktem. Nowy grill stosowany w Peugeot robi robotę, auta wyglądają agresywniej.
Śmieszy mnie tylko, ze po raz kolejny dla francuskiego auta to tylko face lifting, a w przypakdu VW, mielibyśmy do czynienia z Nowym Golfem XXVII…

E D
Gość

jak włożą automat do 270 konnej benzyny (czego obecnie nie ma) i na wyprzedaży rocznika będzie realnie kosztował 120000 (tyle co obecnie) to będzie to rzeczywiście najlepszy kompakt na rynku:)

Adam
Gość

Wersja GTi, nie jest dla mnie, może GT. Jeśli byłoby mnie stać na dwa auta, wtedy chętnie, do codziennej jazdy wolę jednak mniejsze felgi i bardziej miekkie zawieszenie :-)
Ale zgadzam sie ze powinien byc opcjonalnie oferowany również z automatem, manetki zmiany biegów przy kierownicy to przeciez nieodzowny element sportowych aut ;-)

pawelhks
Gość

Nowa skrzynia automatyczna z 8 biegami? Brzmi ciekawie. A jeszcze ciekawsze jest dla mnie to, PSA nic nie oznajmialo o wprowadzaniu tej skrzyni do innych nowości koncernu.

Persy
Gość

8-biegowy sprawny klasyczny automat może być potężnym kopem w d… dla skrzyń dwusprzęgłowych.

Krzysiek
Gość

Byla informacja o 8 biegowej skrzyni przy opisie nowego DS7.

pawelhks
Gość

„Byla informacja o 8 biegowej skrzyni przy opisie nowego DS7”.
Musialem przeoczyc, dziekuje za info.

Jakub
Gość

Wielu osobom się tylko podoba, bo w PL salonach i tak bardzo słabo się sprzedaje… o ile się sprzedaje niestety.

norbitek
Gość

Co niektóre portale piszą, że do benzyny dodadzą filtr DPF. Czy aż tyle cudów potrzeba aby spełnić normę Euro 6?
Włosi mają silnik 1.4: 4 cylindry, wtrysk pośredni bez zmiennych faz rozrządu i też normę spełnia. Widać można. Na ten moment to chyba jeden z najlepszych współczesnych silników benzynowych.

wpDiscuz